Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '18

 
Kategori
Çocuk Kitapları
 

Ortak Ruh / Miyase Sertbarut

Ortak Ruh / Miyase Sertbarut
 

Ortak Ruh - Miyase Sertbarut


 

Bu kitabı okuyunca aklıma iki şey geldi:

İlki, geçtiğimiz yıl Ukrayna'da bulunduğum sırada görüp sevdiğim, daha doğrusu yanlarına yaklaşamadığım için bir türlü sevemediğim küçük, haylaz, cin gibi hareketli ve ne yazık ki acayip ürkek ve korkak olan miniminnacık köpekler... Ben onlara biraz da espri olsun diye "Rus İti" diyordum. Söylediklerine göre köken olarak oradan geliyorlarmış.

Acayip hızlı hareket ediyorlar. Bunun sebebi ise olağanüstü sağlam reflekslerinin olmasıydı; ancak sadece etraflarında bir insan olduğu zaman...

Çiftliğin kahyası bir sabah birçoğunu kurşunlayarak öldürdü. Sebebi ise çiftlikte sayıları çok fazla oluyor ve ortalığı karıştırıyorlarmış. Oysa bunu yapma, demiştim.

Şimdi, bu eserin konusunun gerçek olmasını nasıl isterim, bir bilesiniz...

İkincisi ise şudur: madem eğitim sistemimiz çok iyi, o halde neden şu hayvanları bir türlü sevemiyoruz?

Almanya'da, ucunda çivi olan sırıklar görmüştüm. Nedir bunlar acaba? Yoksa kötü masal kahramanlarını yakalamak için mi bahçelere dikiliyor bunlar; paratoner olacak değiller ya! Sonuçta Grimm kardeşlerin ülkesi burası... Meğer kışın kuşlar aç kalmasın diye toprağa saplanan bu sırıkların ucundaki çivilere elma, armut falan saplıyorlarmış...

İsveç'e bir mağazada, minik tatlı kavun büyüklüğünde ballı tohum topları görmüştüm.

Yahu arkadaş bu da nesi, diye sormuştum. Çocuk oyuncağı edersem, hangi çocuk bununla oynar? Bahçeye dikmek için, desem, bu kadar karma tohum bir araya eksilmez ki! Bu ne marifet arkadaş, derken... Çok soğuk İskandinav kışı boyunca, kaşın karla kaplı ormanlarda, ki insanların evleri ormanların içinde yer alıyor, kuşlar yiyecek tohum bulamadıkları zaman aç kalmasınlar diye imiş... Bak sen elin Wiking'inin modern soyuna!

Efendim, yurdunda insan ve hayvan ilişkilerini hiç anlatmayayım. Çünkü terazi dramatik olandan yana ağır basıyor, ne yazık ki!

Hani diyorum ki, okullarda hayvanları sevme eğitimi veremiyoruz ya, belki Ortak Ruh ile bir nebze olsun verebiliriz.

Savas Gönen


Miyase Sertbarut

#Çocukedebiyatı

#SavaşGönen

 
Toplam blog
: 25
: 1026
Kayıt tarihi
: 01.11.09
 
 

Doğadan aldığım her şeyi doğaya geri verme çabası içinde olan ve bu nedenle, büyük bir kentin küç..