Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '14

 
Kategori
Şiir
 

Ortalık karabasan

Ortalık karabasan
 

Karabasan, uyuyanların sorunudur.


Herşey sanki bir rüya, hiç farkı yok kâbustan,
Zalimliği çırçıplak görüyorum habire.
Olanlar akıl dışı, kopmuş mantıktan, ustan,
Ben kendimi kendimde arıyorum habire.

Kimisi Hitler gibi, seleksiyon yapıyor,
Kimi cinsellik için çocukları kapıyor.
Dıştan adam sandığın, içten nasıl sapıyor,
Rezilliği gördükçe eriyorum habire.

Güce tapanlar haklı, güçsüz haksız oluyor,
Zalime hayır diyen belâsını buluyor.
Yetim hakkı yiyenler bir de namaz kılıyor,
Bunlar câiz mi diye soruyorum habire.

Devlet kimdir, nerdedir? Güç odağı karıştı.
Güce sahip olanlar birbiriyle yarıştı.
Dostlar küstü, düşmanlar aceleyle barıştı,
İp ucunu buldukça örüyorum habire.

Hırsızı yakalayan polisler suçlu oldu,
Baba torpilli olan savcıdan güçlü oldu.
Paralel devlet doğdu, güç iki uçlu oldu,
Şaşkın şaşkın bakınıp duruyorum habire.

Halkı tahrik edenler yalandan medet umar,
Hayatlar üzerine oynanır büyük kumar.
Demokrasi eliyle adalet yedi şamar,
Ben taştan merhemleri sürüyorum habire.

Çevremiz yangın, duman; itfaiye pusuda,
Hortumda bir oyun var, benzin var gibi suda.
‘Yurtta sulh, cihanda sulh’ gibi ilke olsa da,
Komplo teorileri kuruyorum habire.

Sınırlar delik deşik, kaçakçılar TIR’lıyor,
Dünkü uyuz köpekler aslanlara hırlıyor.
Beynim zaptedilmiyor, söyle diye zorluyor,
Yürekteki siniri geriyorum habire.

Kim bilir, kim denetler tesisleri, üsleri?
Vatan koruyanların neden çıkmaz sesleri?
Kursakta kalmalıdır bölücü hevesleri,
Yurdum insanlarını sarıyorum habire.

Malatya’da Patriot; vatan nerde, seven kim?
Kullanan Avrupalı, ABD’li; öven kim?
Vatanı sevenleri zindanlarda döven kim?
Hergün bir labirente giriyorum habire.

Uyursak sabah olmaz, ışık olmalı tasan,
Karanlıkta çok olur senin üstüne basan.
Seçenek sunulursa kalkar bu karabasan.
Ben hep aynı kanıya varıyorum habire.

Ortalığı şöyle bir çekip çeviren olsa,
Diktatör korkuluğu yıkıp deviren olsa,
Halka umut tohumu saçıp savuran olsa,
Ben züğürt tesellisi veriyorum habire.

Atatürk’ün yolundan ışığa varılmalı,
Adaleti işletip yaralar sarılmalı.
Demokrasi yoluyla hesaplar sorulmalı,
Ben hâlâ umudumu koruyorum habire.

Ben bir Nevzat olarak, biraz ben, biraz senim.
Doğruya taraf isen, bil ki ben de sendenim.
Sen yanımda olmazsan, gücüm nedir ki benim?
Gördüğüm kötülüğü yeriyorum habire.

Halk Ozanı Karamanlı Nevzat

 
Toplam blog
: 396
: 128
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Karamanlı Nevzat, 1947 yılında Karaman'da doğdu. Babasının adı İbrahim, annesinin adı Seyyide'dir..