Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Kasım '12

 
Kategori
Güncel
 

Ortaya “Etkili Müslüman Listesi” çıktı…

Ortaya “Etkili Müslüman Listesi” çıktı…
 

"Foto-düzenleme" yapmadım, kendi başlığımı koydum...


Adı “Dünyanın en etkili Müslümanları” ve bu listede 17 Türk vatandaşının da isimleri var. Hatta bu listenin ikinci sırasında, Suudi Arabistan Kral’ından sonra Recep Tayyip Erdoğan ismi var, onuncu sırada ise Fetullah Gülen…

Beş yüz kişinin içinde “İlk On” sıralamasında iki Türk Vatandaşı, iyi bir sayı… Listenin 43. Sırasında ise Prof. Dr. Ekmeleddin İhsanoğlu var, diğer isimler kaçıncı sırada, belirleyemedim…

Bu listedeki “Ölçüt” nedir, liste neye göre hazırlanmıştır, işin orasını bilemiyorum.

İşte listedeki o isimler…

Prof. Dr. Ali Bardakoğlu, Prof. Dr. Mustafa Çağrıcı, Hasan Çelebi, Prof. Dr. Ahmet Davutoğlu, Ekrem Dumanlı, Mahmud Efendi, Başbakan Recep Tayyip Erdogan, Fethullah Gülen, Hayrünnisa Gül, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Mustafa Özcan Güneşdoğdu, Prof. Dr. Ekmeleddin İhsanoğlu, Dr. İbrahim Kalın, Prof. Dr Hayrettin Karaman, Adnan Oktar, Güler Sabancı, Rabia Yalçın.

Ha…

Bu listede benim ismim niye yok?

Hadi oradan geçtik, demek ki “Müslümanlar arasında” da farklılık varmış!...

“Etkilisi” varmış, “Etkisiz” olanı varmış. Demek oluyor ki ben, “Kendi halinde” bir “Müslüman” oluyorum ki benim için en makbulü…

Bir de merakımı mazur görün, Mahmud efendi, Fetullah Gülen ile Ekrem Dumanlı “Etkili” de niye Fehmi Koru hiç listede yok?

Ya da Modacı Rabia Yalçın ile “Gölor Şarap”larının sahibi Güler Sabancı neden en “Etkili” oluyorlar?

Tamam, dünyadaki “En etkili” veya “En güçlü” iş kadını sıralamasına girmeyi binlerce kere hak etmiştir Güler Sabancı… Lakin “En etkili” Müslümanlığına ölçüt nedir?

Her halde “Şarap üreticiliği” değildir…

Sanırım “Müslümanlık” ile ilgisi yok bu işin.

Dünyada şu veya bu şekilde “etkin” olanların arasında, inanış itibariyle “Müslüman” olanları sıralamışlar. Değilse Suudi Arabistan Kralı’nın Mekke ve Medine’de yaptıklar “Müslümanlığa” sığar bir iş değil. O’nu olsa olsa “Kral” diye listenin başına almışlardır.

Burada “Recep Tayyip Erdoğan’ı niye listenin ikinci sırasına almışlar” diye de bir soru sormayacağım.

Neden mi?

Öyle bir soru sorsam, cevabını da “Kendime” göre versem, bir de “Foto-Düzenleme” koysam sanırım yayından alırlar da ondan…

“Bööle mi gidecen ecdadının gittiği yerlere?” başlıklı yazımın “Foto-düzenlemesi” sayfamdan uçmuş, yazı da “Öksüz” kalmış…

Neyse… İnançlarıma karışmasın kimse ve Allah ile arama da kimse girmesin…

Ben de “Listeye” girmemiş olayım, sorun değil…

Araştırdım…

Bu “dünyanın en etkili Müslüman” listesi, her yıl yayınlanıyormuş. Bizim gibi “Cahil” kesim bilmiyor. Bu sene niye haberimiz oldu peki derseniz, bizden 17 kişi var da ondan…

26 KASIM 2012
İBRAHİM PEKBAY 

 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..