Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '10

 
Kategori
Müzik
 

Örtme perdeyi bu gece...

Örtme perdeyi bu gece...
 

Şekip Ayhan Özışık


Oturma odamızdaki konsolun üstünde tüm haşmetiyle duran radyonun dibinde oturur duyduğum herşeyi rahmetli dedeme, babaanneme aktarırdım. Eğilir eğilir dinler, kulağımı en iyi duyabileceği yerlere yapıştırıp bazen de anlamsız nidalar atardım. Haber bülteni, çocuk tiyatrosu, arkası yarın... Hiç anlayamadığım şey ise onca insan bu kadarcık kutuya nasıl sığıyor, nereden giriyordu?

Şimdi Türk Sanat Müziği dinleyeceksiniz...

Açık bırak pencereni

Örtme perdeyi bu gece

Sana yaptığım bu besteyi

Rüzgarlar getirebilsin

Makamı; Hicaz

Usül; Düyek

Bestekar; Şekip Ayhan Özışık

*Aç artık avuçlarını yum gözlerini iyice*

Gözlerimi yumar dinlerdim...

Güfte ve bestelerini dinleye dinleye tanıyıp hayran olduğum Şekip Ayhan Özışık; 1932 yılında Ankara'da doğdu. İlköğretime burada başladı ve istanbul Haydarpaşa Lise'sinden mezun oldu. Ud çalma hevesine rağmen babasının isteği ile keman dersleri aldı. Askerliğini yedek subay olarak 1954 yılında tamamladı. 1955 yılında da Ankara radyosuna girdi.

"Belki bir sabah" en çok sevilen şarkılarından biri olurken eserlerinden bazıları o yıllarda Türk filmlerinde "fon müziği" olarak kullanıldı.

Türkiye'de ilk altın plak; "Grafson" şirketi tarafından "İçin için yanıyor" adlı eserine verildi.

50'li yıllarda üstün bir ud virtiözü oldu ve mükemmel bestelere imza attı.

Açık bırak pencereni / Belki bir sabah / Ellerim böyle boş / Menekşe gözler / Yine hazan mevsimi / Saçların tarumar / Bahar gelmiş neyleyim / Senede bir gün / Kalbimin sahibi sensin ve...

Dalma gönlüm dalma hayale

Derdi gamdan düşme melale

Gönlüm yoktur visale

İçme gönlüm içme şarabı...

Gözlerimi yumar kulaklarımı duyabileceğim sese ayarlarken bugünleri hayal bile edemezdim... Ahh keşke görebilseydim tanıyabilseydim oturma odamızdaki radyonun içine sığan ustaları...Ellerim uzanabilseydi ya onlara.

Şekip Ayhan Özışık; Gırtlak kanseri ile savaştı... Ardında onlarca eserini bırakıp 17 Nisan 1981 yılında "Bahar gelmiş neyleyim" dedi...

Örtmeyin perdeyi bu gece


Resim / bilgiler internet kaynaklıdır.

Gülriz Yiğit

 
Toplam blog
: 258
: 1033
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..