Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '15

 
Kategori
Deneme
 

Oruç Baba’dan Aforizmalar’dan seçmeler…

Oruç Baba’dan Aforizmalar’dan seçmeler…
 

-Aşk, yoğun bir sis gibidir. Birçok şeyi görmeyi engeller. Zaten o şeyleri görmeye başladığında da aşk bitti demektir.

-Gül’ü artık sevmiyorum, zaten o da bana dikenini batırıyor.

-Gönül kapını açık tut,  gelmek için hazır bekleyen o kadar çok güzel insan var ki…

-Görmeyen bir göze göstermeye, duymayan bir kulağa duyurmaya,  anlamayan bir kafaya anlatmaya boşuna uğraşıp da zamanını kaybetme.  Bırak kör, sağır ve beyinsiz kalsın…

-Irmak suyunu, âlim de bilgisini başkaları için akıtmak zorundadır.

-Bilgi ağacını atalar diker, çocukları ve torunları ise bakımını üstlenir.  Bizim için dikilenlere en iyi bir şekilde bakmalıyız; ayrıca, çocuklarımız ve torunlarımız için de bilgi ağacı dikmeliyiz.

-Güzel sözle, doğru söz aynı şey değildir. Nice güzel söz vardır; ama doğru değildir. Nice doğru söz de vardır, güzel değildir.

-Beni başının üzerine koymanı istemem, çünkü düşmek acı verir. Ayağının altına almanı da istemem; üzülürüm, gururum incinir. En iyisi orta bir yere, yani kalbine koy…

-İnsanların kayıtsız şartsız eşit oldukları tek şey ölümdür. Çünkü dilenciyi de bulur, kralı da.

-Herkes iyi ve mükemmel olmayı istiyor; yoksa amacınız dünyayı meleklerle doldurmak mı?

-Ağacından ayrılan yaprak, özgür olduğunu zanneder; ta ki rüzgârın kölesi olduğunu fark edene kadar…

-Hasta ruhlu kişiler, hastalıklarını bulaştıracak insanları kolayca bulurlar. Dikkat! Tıp literatüründe yer almaz, doktorlar söylemez; ancak en hızlı yayılan hastalık da budur.

-Bolluk çoğu zaman felakettir, mutsuzluktur, acıdır, kan ve gözyaşıdır. Neden? Çünkü insanoğlunu, daha fazlası, daha da fazlası için kıyasıya bir mücadeleye sevk eder.

****

Ürün Açıklaması

Yazarı : Ömer Faruk HÜSMÜLLÜ

Yayın Tarihi   2012-08-06

ISBN  6054543311

Baskı Sayısı    1. Baskı

Dil       TÜRKÇE

Sayfa Sayısı    155

Cilt Tipi          Karton Kapak

Kağıt Cinsi     Kitap Kağıdı

Boyut  13.5 x 21 cm

***

NOT: Neden aforizma? Özdeyiş, özlü söz, vecize gibi sözcükler de aynı anlamda kullanılmasına karşılık ben, yabancı bir sözcük olan aforizmayı seçtim. Çünkü diğerleri bana oldukça iddialı geldi.

Aforizmaları yıllar süren bir çalışmanın sonunda hazırladım ve her aşamasında internetteki okurlarla paylaşıp görüşlerini aldım.

Bana göre aforizmalar mutlak doğru olarak kabul edilmesi gereken sözler değildir. Sadece bir iddiadır. O nedenle doğru da olabilir, yanlış da. Bu anlayıştan hareketle aforizmaları yazarken çelişkiye düşmekten korkmadım. Nitekim okur, belki de bu çelişkileri kolaylıkla yakalayacaktır.

Amacım düşündürmek, tartışma yaratmak ve sorgulatmaktır.

Saygılarımla.

Ömer Faruk HÜSMÜLLÜ 

 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..