Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
268
 

Oruç Tutarak Zayıflamak Mümkün mü?

Oruç Tutarak Zayıflamak Mümkün mü?
 

Ramazan Pidesi


Osman Müftüoğlu ne kadar da "Diyet Ayı Değil Niyet Ayı" dese de biz kadınların aklından muhakkak bu düşünce geçiyordur. 
 
Açıkçası ben hem oruca niyet ediyorum bu ay için hem de birkaç kilo vermeye niyet ediyorum. Vücudumuzu arındırmanın fırsatı madem, büyük iftar sofralarından uzak durup, sağlıklı bir şekilde kilo da vermeyi hedeflemenin bir sakıncası olmadığını düşünüyorum. Ruhen ve bedenen arınma zamanı Ramazan.
 
Maneviyatımızı besleyeceğimiz bir zaman dilimi olması hepimizin yararına tabi ki. 11 ay bedenimizi beslediğimiz yetmedi mi?
 
Aslına bakarsanız her insanın hayat boyu uygulaması gereken durumlar bunlar. Ramazan ayında ise aşağıdaki hususlara daha hassasiyet göstermek gerekir.
 
1. Hoşgörülü olmalı
2. Şükretmeli
3. Affedici olup, küslüğümüz varsa barışmalı 
4. Sabırlı Olmalı, aniden sinirlenmemeli
5.  Özellikle gıybet, dedikodu yapmamalı
 
Bu maddeler uzar gider aslında. Özetle iyi insan olmalıyız. Peygamber Efendimizin güzel huylarını örnek alıp o şekilde davranmalı ruhsal bir detoksa girmeliyiz. Keşke hepimiz buna uyabilsek sadece bir ay değil oniki ay. 
 
Sahura kalkmayı asla ihmal etmememizi öneriyor uzmanlar. Ben çocukluğumdan beri sahura kalkmayı çok severim. Benim için sahur Ramazan ayının en özel ve uhrevi zamanlarından biridir. Hele de sofraya oturan çocuklar varsa onlara sofra hazırlamak ayrı bir keyiftir. Evet, haklısınız "uykusuz kalıyoruz ama sabah kalkıp işe gideceğiz" diye söylendiğinizi duyuyorum. Ancak bu ritme birkaç gün sonra öyle güzel uyum sağlıyor ki vücudunuz siz bile bu duruma şaşırırsınız.  Yaradan yardım ediyor diye düşünüyorum.
 
Oruç ve Diyet meselesine gelirsek. Uzmanlar bol sebze ve kuru meyveli bir sofra öneriyorlar.  İftarda, her türlü et veya tavuk suyuna çorba serbest. O sıcacık  mis kokulu pideden de bir dilim yerseniz yanında sorun yok. Yemek sonrası, tatlıdan tok karnına meyveden uzak durmak gerek. Tatlıdan ve hamur işinden uzak durmanız biraz zor olsa da amaç biraz da nefis terbiyesi ise bunu yapmaya gayret etmeli.  Bir de iftar sonrası teraviye gidip bu sayede yemekten sonra televizyon karşısında yatmazsanız, kesinlikle Ramazan sonrası birkaç kilonuz gider. Sahurda benim önerim yumurta ve kefiri eksik etmemeniz. Yumurtanın tok tutma gibi bir özelliği olduğu için tercih edilecek bir seçim. Ev yapımı kefirim her daim kahvaltı ve sahur soframın baş tacı. Tuzlu yiyeceklerden kaçınıp, iftar ile sahur arasında bol bol su içmek gerekiyor.
 
Umarım ruhen ve bedenen arındığımız. Yüklerimizden kurtulduğumuz ve Allah katında makbul sayılacak bir Ramazan geçiririz. 
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Mümkün de; az yemeyi becererek, yoksa sahurda 2.000 kalori iftarda 2.000 kalori olursa ilave zararlı olur :( Selamlar

Kadri KANPAK 
 16.05.2018 17:24
Cevap :
Çok haklısınız  18.05.2018 11:47
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 306
Toplam yorum
: 174
Toplam mesaj
: 37
Ort. okunma sayısı
: 962
Kayıt tarihi
: 29.01.08
 
 

Çevre Mühendisiyim. Kitap okumayı, film izlemeyi, yazı yazmayı seviyorum. 2 erkek çocuk annesiyim..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster