Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

20 Mayıs '19

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
45
 

Oruç Tutarken Nelere Dikkat Etmeli

Özellikle diyabet, kalp damar hastalıkları, olanlar, hipoglisemi sorunu olanlar çocuklar, kolesterol sorunu olanlar, hamile ve emzikli anneler, kanser böbrek hastaları doktorlarının uyarılarına mutlaka kulak vermelidirler.

Sağlığı oruç tutmaya elverişli kişilerde uzun süren açlığın etkisi ramazan sofraları ile birleşince kilo alma dışında başka sağlık sorunları yaşayabilirler. Bu nedenle özel dönemde beslenme önerilerine dikkat ederek RENKLİ ÇEŞİTLİ YETERLİ VE DENGELİ BESLENME ile sağlığınız çok rahat koruyabilirsiniz.

1-İFTAR VE SAHUR ARASINDA 2.5 -3 Lt SU TÜKETMEYE ÇALIŞIN:
Oruc tutulan zamanın uzun olması nedeniyle vücudumuzda sıvı kaybı artacaktır..Bu nedenle iftarınıza mutlaka önce yudum yudum su içerek başlayın. Bağırsak hareketlerinin düzenli olması vücut fonksiyonlarının düzenlenmesi için “ Su “ yerine çay ,kahve,asitli içecekleri koymayın. İftar ille sahur arasında mutlaka 2.5-3 lt su içemeye çalışın.

2- HIZLI YEMEK YEMEYİN:
Uzun süren açlığın arkasından yemek yeme hızınızı mutlaka kontrol edin. Yavaş ve iyi çiğneyerek tüketmek hem sindirim sisteminizin sağlığına hem de kilo kontrolüne yardımcı olur.

3- İFTAR ÖĞÜNÜNÜ BÖLEREK TÜKETİN:
İftar öğününüzü hızlı bir şekilde bir kerede değil. Mutlaka iki veya üç aşamada tüketmeye gayret edin. Arada mutlaka kadar mola verin. Eğer alışkanlıklarınız arasında iftarınıza iftariyeliklerle başlamak var ise mutlaka yemek yeme hızınıza ve seçiminize dikkat edin : 1 dilim az yağlı peynir,2-3 zeytin,1-2 hurma, 1 avuç içi kadar pide (mümkünse kepekli) veya 1 dilim tam buğday ekmeği domates salatalık ve açık çay şeklinde olabilir. (kaymak, tereyağı uzak durulması gerekenler arasındadır.) 
Ancak bu küçük atıştırmalıkları mutlaka yavaş ve iyi çiğneyerek tüketmeye çalışın. İftariyeliklerinizi atıştırdıktan sonra 1 küçük kase az yağlı bir çorba hem tokluğunuzu destekleyecek hem de sindiriminize yardımcı olacaktır.

4- LİFTEN ZENGİN BESLENMEYİ İHMAL ETMEYİN:
Lif vitamin mineral ve antioksidanlar açısından zengin olan salata, iftar sofralarınız da mutlaka hak ettiği yeri almalı. Salatalarınızı soslar yerine sadece limon ve az zeytinyağı ile lezzetlendirin

5 – SEBZE YEMEKLERİNİ HERGÜN TÜKETİN

İftarlarınızda mevsim sebzelerinden oluşan zeytinyağlı veya et içeren etli sebze yemeğini besin çeşitliliği, lif ve doygunluğa yardımcı olması açısından tüketmeye gayret edin.

 

ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 49
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 81
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster