Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Nurettin Erdoğan Yönetici

http://blog.milliyet.com.tr/nurettinerdogan

12 Haziran '16

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
423
 

Oruç tutmak mı, aç kalmak mı?

Oruç tutmak mı, aç kalmak mı?
 

Bir Ramazan günü oturdum düşünüyorum. Düşündüklerimi Değerli Blok Okurlarımla paylaşmak istedim.

Ramazan'dır, oruç tutulur deyip de aç kalanlara değil, Gerçek oruç tutanlara , tutabilenlere Allah kolaylık versin, Allah kabul ve makbul eylesin.

Ramazan'da bir boş yere aç kalmak vardır, bir de yapılması gerekenlere ve yasaklara uyarak oruç tutanlar vardır.

Diyeceksiniz ki, nereden çıktı şimdi bu konu?

Bir kere Oruç sadece aç kalmak değil, nefis terbiye etmektir.

Oruç açın halinden anlayabilmektir, lüks lokantalarda sen karnını doyururken, sokaklarda ya da evlerinde o yemekleri bulamayanların da olduğunu aklının bir kenarına yerleştirmektir. Acaba bu sefer bonfile mi yesem, pirzola mı? Dana Antrikot... Yok yok fajita olsun etli. Yaa yok ben bunu canım istemedi. Aman kalkalım buradan Sushi çekti canım, haydi Sushi yiyelim. Zıkkımın perkini ye, yalan, vallahi yalan. O Sushi'yi sevdiğinden değil, hava basacak arkadaşlarına

.İşte oruç, böyle durumlarda insana düşünmeyi öğretir.
-Yahu açlık kötü; biliyorum ben açlığı .
- yaa siz eskiden fakir miydiniz? Nerden biliyorsun açlığı?
- yok fakir değildik ama ben oruç tuttum aç kaldım saatlerce, bilirim açlığın ne demek olduğunu
Diyerek kuru ekmeği bulamayanların olduğunu hatırlatır oruç.

Vücuda yararları zaten doktorlar tarafından anlatılıyor. Ama Oruç aynı Zamanda nefsimizi terbiye etmeyi öğretir bize.

İçimizdeki bir ses tutma , boşver hasta olursun, sen dayanamazsın der ; sen onu elinin tersiyle itmişin, çoktan çünkü niyet etmişin.

Ayrıca Ramazan'da değil , aslında her zaman öyle davranmalıyız ama oruçlu iken küfür etmemeli, çirkin sözler söylememelidir insan, çünkü yasaktır.

Kalp kırmamalı, birisi kendisine bela çıkarmaya geldiğinde, içinden ben oruçluyum diyerek, sabrı da öğretiyor . İbadeti , ibadet etmenin iç huzurunu da gösteriyor. Hele iftar yaklaşırken o tatlı heyecanın Nasıl güzel bir duygu olduğunu, aç insanlar, aç hayvanların da işte yemeğin hayalini Nasıl kurduklarını da öğretiyor.

İşte bu tür dersler alan, orucunu layıkıyla tutanlara helal olsun. Üstüne benden Selam olsun .
Face sayfalarına bakıyorum, Allah kabul etsin, millet oruç tutuyor ama bir taraftan da birilerine saldırıyor; belli o kadar kızgın ki, ellerine verseler o an karşısında kızdığı insanları, anında boğabilir adeta. Ha bu arada kızdığı adamlardan biri de karşısına geçip de , biraz sertçe; bir durum mu var geldim işte karşındayım dese, yok abi estağfurullah ; diyecek tipler de o klavyenin arkasında kendini dünyanın en kuvvetli insanı olarak görürler ve atıp tutmaya devam ederler; üstelik bir de oruç tutuyordur, boşuna aç kalan bir de böyle tipler vardır.
İşte dünyam ıssız kalmasın diye neler yaratmış Rabbim derdi rahmetli Anneannem.
Madem oruç tutuyoruz, bari bunlara dikkat edelim ki boşuna aç kalmış olmayalım.

Gerçek oruç tutanlara selam olsun . Sadece aç kalanlara da selam olsun, Allah ıslah eylesin .
Bir de oruçlarını mazeretlerinden dolayı tutamayanlar vardır; hastalıktan, yaşlılıktan dolayı, bunun kolaylığını da vermiş Rabbim, bunun bedeli var. Fidye ver demiş. Yani her tutamadığın gün, bir kişiyi doyur . Her gün bir kişiyi doyurmakla mükellefsin demiş, bu da parası olana.
Fidye verirken de bir işe yarasın ; ne olur. Çünkü hiç ihtiyacı olmadığı halde fidye ve zekat alanlar da var. Gerçek ihtiyaç sahiplerini bulmalıyız.

Velhasıl dostlar, ramazandayız, sakin olalım, bari hazır ibadeti yapıyoruz, incir çekirdeğini doldurmayacak kadar küçücük bir şey için boşuna öfkeye kapılmayalım.

Sevelim, Sevilelim, sevgiyle kalalım, sevgiyle bakalım, Rotamızı sevgiden başka yöne asla çevirmeyelim. 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 33
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 519
Kayıt tarihi
: 31.05.16
 
 

Kabataş Liseli olan Nurettin Erdoğan, ömür boyu eğitime inanan bir yönetici. Küçük yaşlarda girdi..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster