Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '12

 
Kategori
Kozmetik
 

Oscar makyajarının perde arkası

Oscar makyajarının perde arkası
 

Michelle Williams, Natalie Portman, Chanel, Dior, Oscar, Makyaj


Aslında bir kırmızı halı kritiği yapmak niyetindeydim ama, bu seneki Oscar Töreni beni çok heyecanlandırmadığı gibi, birçok sitede de uzun uzun favoriler ve kaybedenler listelerinin yapılmış olduğunu gördüm. Ben de daha derine inmeye ve gördüğünüz makyajların hangi malzemelerle ve nasıl yapıldığını paylaşmak istedim.

Michelle Williams ve Natalie Portman’ın yakın arkadaşı ve stilisti Kate Young, bu hummalı hazırlık sürecinin perde arkasını çok özel kulis fotoğraflarıyla intothegloss sitesiyle özel olarak paylaşmış. Fotoları görmek ve kırmızı halıda ne giydiklerine nasıl karar verdiklerini, nelerden ilham aldıklarını görmek için siteye mutlaka göz atın.

Ben bugün makyajda hangi ürünleri kullandıkları üzerinde duracağım, zira bence ikisinin de kıyafeti anlatılmaya değmeyecek kadar saçmaydı. (Keza Louis Vuitton’un Michelle Williams için özel tasarım yaptığını düşünürseniz, bu olanaklarla neler çıkartılabilirdi diye düşününce bana hak verirsiniz.)

Ama tabii elbiseyi kadraja almayıp sadece makyaja odaklandığımızda da ders olacak nitelikte bir kare yakalıyoruz. Oscar töreninde bile bu kadar sade ve taze bir makyajla parlayabileceğini göstermesi açısından makyaj küpü kimi kızlarımıza örnek olmalı diye düşünüyorum. Peki bu makyaj nasıl yaratıldı?

Young, ilk olarak göz ve ciltte sıfıra yakın bir etkiyle tüm dikkati dudaklarda toplamak adına sadece kırmızı bir ruj düşündüklerini ancak sonra vazgeçip bunu Angelina Jolie’ye bıraktıklarını belirtiyor. Makyözü Angela Levin de Williams’ın bundan önce birçok kez makyajını yaptığını ve onun doğal, sıcak karakterine asla ağır bir makyajı yakıştıramadığını söylüyor. Williams gibi açık tenlilerde gözleri ön plana çıkarmanın doğru olduğunu düşünen Levin, farklı renk göz farlarıyla kimi oyunlar yarattıklarını belirtiyor. Williams’ın makyajında kullanılan ürünlere gelince:

Fondöten: Chanel Vitalumière Kompakt Fondöten
Far: Chanel Mystic Eyes far seti. (Setin tüm renkleri kullanılarak birbirine yedirilmiş)/ Gözlerde ışık yaratmak Tigerlily altın- turuncu tekli göz farı.
Ruj: Yine Chanel’in Rouge Coco serisinden Paradis ve Destinee renkleri karıştırılmış. (Bunu kesinlikle deneyeceğim dudakları muhteşem bir renkteydi.)
Levin, Williams’ın küçük çantasında takviye olarak da bir pamuklu çubuk, bir kuru maskara fırçası ve küçük bir kavanozda rujlardan bir miktar taşıdığını belirtiyor.

Natalie Portman’dan da sadece yakın plan yüz fotosu alıyoruz çünkü elbise ne kadar Dior Couture de olsa, nasıl desem sanırım bir blogda ‘eteklerini kısalt al sana piknik elbisesi’ diyebileceğimiz bir türden. Portman elbiseyi ilk giydiğinde ‘işte budur’ demiş ben de bunun üzerine fazla birşey demiyorum zaten.

Neyse makyaja ve saça geçersek, görünümde eski Hollywood ışıltısından ve 1950'lerden bir Lauren Bacall fotoğrafı ile Sophia Lauren’den ilham alındığı belirtiliyor. Altı saate varan bir törende aşırı yoğun bir saç istenmediği için oldukça basit ve taze bir görünüm tercih edilmiş ki ben saçta sadece dalgalı bir fönden başka bir ilham ışıltısı görmüyorum. Portman’da kullanılan makyaj ürünleri ise şöyle:

Fondöten: Diorskin Forever Liquid Foundation ve Sculpting Pudrası renk #32 Sable Rose kullanılmış. (Dior kozmetiğin reklam yüzü olan Portman’ın Dior’dan başka bir tercih kullanacağını tahmin etmezdik zaten.)
Far: Dior Beşli Far #970 numara
Eyeliner: Waterproof siyah
Maskara: Diorshow siyah
Ruj: Rouge Dior lipstick Favori #752 numara ve onun üstüne Dior’un yeni dudak balmı Crème de Rose balm.

 
Toplam blog
: 2
: 186
Kayıt tarihi
: 01.04.12
 
 

Uzun zamandır günlük okuma rutinlerime blogları da eklediğimden bu yana bazı blogların bende bir ..