Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Aysegül Akbay Yarpuzlu

http://blog.milliyet.com.tr/yarpuzlu

21 Ağustos '12

 
Kategori
Güncel
 

Oslo-Jamie-Erdo..

Bundan 3 yıl önceydi Ankara’daki ilk karşılaşmamız, Liberal Demokrat Parti Genel Başkanı Cem Toker’le. Eskiden beri liberal olduğumu biliyordum, çocukluğumda doktor olmaya karar vermiş olmam gibi. Etkileyici, çekici ve zeki bir adamdı. Evliydim yine de sözlerimle büyük balığı tutmaya çalıştım masonik kardeşliğine sığınarak eşim Ally ile.. Cengiz henüz yeni kaçmıştı.. Ve olmaz olsun dindardı.. Çevirdiğim ve kendisine gönderdiğim ‘Küresel Siyasi İslam’ kitabımdaki Humeyni öyküsüne özenmişti sanırım.. İkisi de Paris’te geçer..Aynı değillerdi. Bu Ankara’lıların çoğuna göre ‘iyi Cem’di’, diğeri ‘yaramaz, kötü çocuk’. Ve bana bir köşe verdiler.. Birkaç yazı yazdım.. Sonra Murdock olayı patladı.. Tam da Mısır’daki El Hurria’da ‘Kadın Cinsel Özgürlüğü’nü savunduğum yazı çıktığı günlerde. Murdock’un kızıl saçlı kadın yazarı, Tony Blair ile gizliden flört ederken, Jamie Tiger diye bir karakter üretmiş ve NY’da bir seks skandalı üzerine imalı bir yazıyı bana da yollamıştı. Liberaller henüz Muhafazakarlarla koalisyonda değillerdi Londra’da fakat ben Kenan Demir’in yayınlamaya çekindiği, İşçi partisinin lider değişimi-Miliband kardeşler- olgusunun tam ortasında, Dave’e yazılarımı ve bir de mektubumu göndermiştim çoktan.. Nickie’nin de mason olduğunu sonradan düğünde öğrendim.. Catherine ile William’ın düğünü.. Davetliydim.

O’nu dakikası dakikasına takip etmeye başladım.. BBC bizimle oynuyordu.. Üçümüzle de.. Ve o da küresel izleyiciye karşı oynamalıydı bana göre.. Defalarca Stefan’a çıkmasını istedim.. Hazır değildi henüz.. Seçimden sonra dendi.. Mustafa Akyol’a atıldı top.. Her neyse, bu kadar yakın takip hem yorucu, hem de bir bakıma aşk doluydu.. Ally, beni kendi halime bırakmıştı.. Benim ruhumsa onunla birlikteydi.. 24 saat.. Dayanamadım.. Yüreğimi doyurmalıydım.. Oturup bir öykü yazdım.. CHP’lilerden tehditler almaya başladım.. Öyküyü yayınlamamam konusunda..  Öykü Oslo’da geçiyordu.. Kuzey Yolculuğu.. 1. Derece’den esin..G erçek öğeler vardı tabii. Ve Marko Paşa’ya linkledim bitince.. Erotik’di de.. Onunla sonunda sevişmiştim..

Marko’da yalnız değildik.. Gazeteciler de vardı aramızda ve gazetecilerle iyi dost olanlar.. Bir hafta sonra Marko’dan atıldım.. Fakat, paragraflardan birinde, Gül ve Erdoğan’ın nettv’de yayınlanmış olan MİT ilişkileri açıklanıyordu. Gül ve Erdoğan ne yazık ki sıradan birer sade vatandaş değil, polis-devlet baskısının kılık ve isim değiştirmiş iki aktöründen başka bir şey değildiler. Sayfa silindi.. Filmler kayboldu..

Yaklaşık 1 hafta sonra MİT-PKK arasındaki Oslo görüşmeleri skandalı patladı.. Şimdi de baskıcı devlet, iktidarını sürdürecek medya oyununu kendi kurgulamak adına, beni ve Jamie’yi derin devletin bataklığına sürüklemek peşindeydi.

İsimler fazlasıyla benzer ve uydurmaydı.. Öykü, baştan başa karşılıklı damgacılık senaryosu için kurgulanmış bir bilinmezler yumağıydı. Ve büyük balık yemi yuttu.. Şimdi, beni PKK muhatabı olmakla suçluyor.. Kendisi Oslo’ya hiç mi gitmedi? TV ekranlarında açıklayacağım.. Tabii yapımcı vazgeçmezse.. Ramazan’da zaman vermedi..Ve önce kadınları ikna etmeliymişim anlattıklarımın doğru olduğuna.. Jamie, köfte yapmama itiraz etmeyecekmiş.. Ekim’i bekleyin..

 
Toplam blog
: 46
: 361
Kayıt tarihi
: 21.03.12
 
 

Halk Sağlığı Profesörü, Kamu Yönetimi ve Avrupa Birliği Uzmanı   ..