Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Osman Pamukoğlu ne yapmaya çalışıyor?

Osman Pamukoğlu ne yapmaya çalışıyor?
 

Sinop Gerzeli olan Osman Pamukoğlu ile uzaktan akraba olduğumuzu fark ettiğimde garip bir heyecan sarmıştı içimi.

Karadeniz turumuzun Gerze durağında Osman Pamukoğlu’nun Gerze’deki evinde bir gece geçirip onun o vatanseverlik kitaplarını yazdığı masada oturma şerefine erişmiştim.

Hak ve Eşitlik Partisi’nin kurulma aşamasında olduğu zamanlardı, hatta partinin ismi daha yeni açıklanacaktı. O günlerin anısına Osman Pamukoğlu’nun kitaplığından aldığım iki Pamukoğlu kitabını İzmir’e dönüşümde hızlı bir biçimde okuyup, Pamukoğlu’nun Türkiye ile ilgili görüşünü az çok anladım.

Hoşuma da gitti açıkçası.

Zorla Emekli

Türk Silahlı Kuvvetleri’nde özellikle terör örgütüne karşı gerçekleştirdiği operasyonlar ile büyük başarı sağlayan ve kendisine bırakılsa bir yılda terörü bitireceğini iddia eden Osman Pamukoğlu Yüksek Askeri Şura kararları ile alelacele emekliye sevk edilmişti.

Belki de birileri Pamukoğlu’nun gelecekte yapacaklarından endişe ediyordu.

Acaba Pamukoğlu bir yılda PKK’yı bitirebilir miydi?

Karadeniz turumuzun ardından Osman Pamukoğlu’nu daha yakından takip etmeye başladım. Hak ve Eşitlik Partisi’nin kurulduğu günü çok iyi hatırlıyorum. Başarılı bir askerin siyasete girişinin çok da doğru olmadığı görüşünü savunsam da Osman Pamukoğlu’nun siyasette bir şeyleri değiştireceğine dair inancım vardı.

Hak ve Eşitlik

Ancak parti kuruluşunun açıklandığı o gün Pamukoğlu’nun söylemlerini aşırı sert buldum. Hayalkırıklığı yaşadım. Asmakla kesmekle bu işin halledileceğini, en başında da idam getirileceğini söylüyordu.

Pamukoğlu’nun Bahçeli tonunda, DTP kıvamında söylemleri beni fazlasıyla ürküttü.

Genel seçimlerde benim düşüncelerimi yansıtamayan siyasi partilerin karşısında bir umut olur diye beklediğim Hak ve Eşitlik de fos çıkmıştı!

“Pamukoğlu Paşa” olarak lanse edilen emekli generalin girdiği siyaset arenasında öncelikle “paşa” unvanından uzaklaşması gerekirdi. Siyaset ve ordunun iç içe geçtiği ülkemizde Pamukoğlu’nun bu hatadan sıyrılmasını beklerdim.

Özellikle muhalif kimliği ile tanınan medya organları “paşa” unvanını ön plana çıkararak milliyetçilik üzerinden Pamukoğlu’nu gündeme servis ederken, Pamukoğlu kendinin kullanıldığının farkında bile değildi. Hala da farkında olduğunu sanmıyorum.

Katı, tartışmasız, uzlaşmasız bir siyasi çizgi izleyeceği her halinden belli olan Hak ve Eşitlik Partisi’nin bu ülkede bir şeyleri yapmak yerine yıkma peşinde olduğunu görür gibiyim.

Rasim Ozan Kütahyalı

Osman Pamukoğlu’nun Taraf Gazetesi köşe yazarı Rasim Ozan Kütahyalı hakkında söylediği ve hemen hemen herkes tarafından anlaşılamayan sözleri yeni bir tartışma başlattı.

Pamukoğlu sert bir görüntü ile kameralar karşısında olmayı seviyor.

Eleştiri sınırlarını aşan yaklaşımı ile Kütahyalı hakkında sarf ettiği sözler yenilir yutulur cinsten değil. Faili meçhulleri andıran bir izlenim ile “köşe yazarını örgüt takip ediyor” derken neyi kastetti hala anlayamadık?

Pamukoğlu güzel bir soluk olabilirdi ama inancım kalmadı!

Ahmet Buğra TOKMAKOĞLU

Abtokmakoglu@gmail.com

 
Toplam blog
: 430
: 2186
Kayıt tarihi
: 18.06.07
 
 

20 Nisan 1989'da İzmir'de doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Karşıyaka'da tamamladı. 20..