Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '08

 
Kategori
Güncel
 

Osmanlı Cumhuriyeti, Mustafa ve Oğullarım

Osmanlı Cumhuriyeti, Mustafa ve Oğullarım
 

Artun ve Barkın


Vizyona girdikten birkaç gün sonra sinemada eşim ve iki oğlumla birlikte (8 ve 11 yaşlarında) ‘Mustafa’ filmini izledik.

Film bittiğinde küçük oğlum üzgün ve mahzundu. İçerisinde ki bir şeyler incinmişti.

“Sıkıldın mı?” diye sordum.

“Hayır” dedi. Mustafa Kemal’i kendine göre seviyordu. Sevgisi gereği filmden sıkılmış olmayı küçücük gururuna yedirememişti.

“Asil oğlum” diye düşündüm, sevindim.

Büyük oğlum ise kendinden emindi: Sıkılmamıştı ama beğenmemişti de. Sigara ve rakı içtiğini zaten biliyordu. Her zaman “sağlığına yeterince önem vermediğini” vurgular, benim de sigara içmemi istemezdi. Bu eleştiri ve istek onun içten sevgisiydi.

Mustafa Kemal’i yaşı ve eğitim itibarı ile küçüğe göre daha çok tanıyordu. O’nun iki temel vizyonunun –bağımsızlık ve aydınlanma bilinci- olduğunu biliyordu. Bunları bulamadığı için filme eleştirel olarak yaklaşabiliyor, kardeşi gibi üzülmüyordu.

“Akıllı oğlum” diye düşündüm, övündüm.

***

Aradan yaklaşık on gün geçti. Sabah okula giderken, küçük oğlum arabanın arka koltuğunda, gözlerini aynadan gözlerime dikmiş pür dikkat cevabımı dikizliyordu:

“Baba diktatör nedir?”

“Atatürk başarısız olduğu için mi çok mutsuzdu?”

***

Bugün iki oğlumuzu da alarak bu sefer “Osmanlı Cumhuriyeti” ni izlemeye karar verdik. Küçük “ben gelmeyeceğim” dedi. İlkinde derin bir tereddütle -ama sırf sansür uygulamamak için- onu “Mustafa” ya götürmüştüm.

“Oğlum bu film komik” falan desem de, o kararlıydı: İkinci bir incinme ve mahcubiyet istemiyordu. Sansür kadar baskıya da karşı olduğumuzdan, onunla evde kaldım.

İki saat sonra oğlum annesi ile “Osmanlı Cumhuriyeti” filmiden döndü.

“Nasıldı oğlum?” diye sordum ve küçük oğlumun da duysun diye ekledim: “Komik miydi?

Gözlerimin içine baktı: “Harikaydı baba!” dedi, biraz mahcubiyet ama daha çok sevgi ve sevinçle ekledi. “Ama” dedi “ağladım”.

Gözleri hala dolu doluydu. Gitti kardeşine sarıldı: Mustafa'dan dolayı O’nu teselli ediyordu.

“Benim duyarlı çocuklarım” diye düşündüm, gururlandım.

30.11.2008
Cezmi Saday

İlgili blog:
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=144858

 
Toplam blog
: 12
: 1336
Kayıt tarihi
: 14.11.08
 
 

İ.Ü. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi'ni bitirdim. Halen Çocuk Cerrahisi Uzmanı olarak çalışıyorum. Evliy..