Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '14

 
Kategori
Siyaset
Okunma Sayısı
133
 

Osmanlı Metazorisi !..

Osmanlı Metazorisi !..
 

Mezar taşlarında tarih yazmaz. Ölenin künyesi yazar !..


İktidar, özellikle Cumhurbaşkanı Erdoğan Türkiye’nin gündemi çok hızla değiştirebiliyor. E, bir anlamda poltika bu zaten.

Ancak, daha önemli konular varken, Türkiye’nin gündemine “Osmanlıca’nın zorunlu olarak öğretilmesi” meselesinin girmesi bir hayli ilginç. Zira, neredeyse 80 kusur  yıl öncesinde bırakılmış bir yazım dilinin tekrar diriltilmesinin kimseye faydası yok.  Birileri “çocuklarımız, gençler mezar taşlarını okuyamıyor” diyor. Yahu mezar taşında, destan yada roman yazmıyor. Adamın künyesi yazıyor. Bunu da okusa ne olur, okumasa olur. Tarihimizi öğrenemiyoruz da diyen var. Bunu söyleyenler ya çok cahil, ya da başka bahane bulamamışlar. Zira, tarih mezar taşlarından öğrenilecekse, hiç öğrenilmesin. Eğer Osmanlı tarihini araştırmayı ve öğrenmeyi kastediyorlarsa, işe arşivden başlamak en iyisdir. Ama onu da okuyup, öğrenmek ve analiz etmek de her babayiğidin harcı değildir. Kaldı ki, üniversitelerin ilgili bölümlerinde zaten Osmanlıca öğretilmektedir.

Bu arada, yeri gelmişken, iki çift laf edeyim. Osmanlıca bir dil değildir. Osmanlı hanedanının ve halkının dili Türkçe, yazım dili bugün Osmanlıca dediğimiz, Arapça-Farsça ve Türkçe karışımı uydurma bir yazı dilidir. Anlaşılması zordur. Osmanlı, 700 yıllık saltanatı boyunca, hiçbir şekilde bir resmi dil ve yazı devrimi yapmamıştır. Bu yüzden Anadolunun %98’i okur yazar bile değildir. II. Mahmut zamanında Türkçe bir eser bastırmış olmasına rağmen, değil Anadolu’da sarayda bile anlaşılamamıştır. Cumhuriyetle birlikte gelen harf devriminde de Osmanlı yazım dili ‘eski yazı’ denilerek kaldırılmış, ‘yeni yazı’ denilen latin alfabeli Türkçe dili kabul edilmiştir. Ve Osmanlı’nın 700 yılda başaramadığı okur-yazarlık oranı Atatürk’ün ölüdüğü 1938’lerde %10 ların üstüne çıkmıştır. Gerçek devrim budur.

Ancak, bugün ülke Osmanlıca ile boşuna meşgul edilirken, okularda arapça ile ve din dersleri ile birlikte ‘mecburi’ olarak okutulma, öğrenme ve öğretilme uygulamasına girilecekken, bunların yerine hiç kimse, “neden matematik’, fen bilimlerine, teknolojiye, bilgisayara, yabancı dil eğitimine daha fazla ağırlık vermiyoruz “ diye sormuyor. Hatta, neden hala ileri ülkeler seviyesinde değiliz diye de sormuyor, düşünmüyor.  Osmanlıca ile bu ileri seviyeyi yakalamayız diye de sormuyor.

Bugün Hindistan neden bizden daha ileri ?

Hindistan, çok nüfüslu, kalabalık büyük bir ülke olmasına rağmen, ekonomik ve sosyal sınıflar açısından farklı bir yapıya sahip. Farklı halk katmanları var. Çok dilli, çok dinli bir ülke.. Temelde dindarlar ama çok tanrılı dinsel bir yapı var. Bir sehir de ineğe tapılırken yada ibadet edilirken (yada o hayvan kutsal sayılırken), bir başa şehirde maymuna yada fareye kutsiyet verebiliyorlar. Bir  bölge halkının fareleri kutsal sayıp, sütlerle, ballarla besledikleri aşikardır. Yine diğer hayvanları da..

Mesele bu değil. Ülkenin sanayisi öyle modern değil. Hala iptidai metotlarla belli başlı ürünlerde üretim yapılıyor. Ama ülkenin belli bir kesiminde özellikle çelik, maden ve otomotiv sanayi dünyaya ihracat yapıyor. Teknolojik araştırma ve uzay sanayiinde atlama yaptılar. Geneli fakir bir halk olmasına rağmen, bugün bir dünya firması olan Microsoft'da ve büyük bilişim firmalarında çok sayıda Hintli yazılım ve bilgisayar mühendisleri çalışıyor. Nasa'da uzay mühendisleri var. Atom mühendisleri var. Bilim adamları merak etmiş ve araştırmış.

Çıkan sonuç şu :

Biliyorsunuz, Hindistan yıllarca İngiliz sömürgesi altındaydı. Dolayısı ile metropoller'deki eğitim sistemi daha bir sistemlidir ve çocuklara ilköğretim yaşlarında itibaren elma ile elma toplanır, elma ile armut toplanmaz formülleri ve fasulye ve abaküsle ile sayı sayma yerine algoritma öğretildiğini ve bu algoritma sayesinde, ileride mühendislik ve özellikle yazılım mühendisliği eğitiminde süper yetenekler ortaya çıktığını tespit etmişler...

Adamlar, kendi ulusal bilgisayar işletim sistemini yazdılar, tüm okullarda bilgisayarlı eğitim var. Kendi dillerinin haricinde ulusal dil eğitimleri veriyorlar. İlkokulda öncelikle algoritma öğretiliyor. Uzaya, abd, rusya ve çin'den sonra uydu gönderen 4. büyük ülke... Bugün Hindistan sokaklarında dolaştığınızda, eğer özellikle İngilizce biliyorsanız, sokaktaki çocukla bile iletişim kurabilirsiniz.

Peki bunu neden anlattım.

Biz bu Hindistan örneğini almıyoruz da, hala gerici bir zihniyetin izlerini takip ediyoruz. Okularımızda, yabancı dil eğitimine ağırlık verileceğine, arapça'yı mecbur bırakıyoruz. Bilim ve teknoloji eğitimlerine ağırlık verileceğine, tüm okulları imam hatip okulları haline getirip, din eğitimini mecbur hale hatta, ana okullarında öğretilmesini şart koşuyoruz. Bununla da yetinmeyip, saltanatın izleri 1923'te silinen Osmanlıca'yı yine okullarda mecburi eğitim ve öğretim sistemine dahil ediyoruz.

Ondan sonra neden biz hala yerimizde sayıyoruz. Neden büyük ve gelişmiş bir ülke olamıyoruz ? Neden hala AB'ye giremiyoruz ? Neden etrafımızda savaş çanları çalıyor ? Neden abd'nin boyunduruğundan kurtulamıyoruz ? diye dert yanıyoruz...

Tüm bu ilgisizlik ve ceberrutluk Cumhuriyet ilkesine ters olsa da, biz Osmanlıca öğrenmeye devam.. Dünya teknolojide aldı başını gidiyor. Biz de ancak, onların ürettiğini, satın alarak bu ülkeyi kalkındırdığımızı düşünüyoruz..

Kandırılıyoruz, farkında değiliz. Ama bu ülkenin seçilmiş Cumhurbaşkanı ne diyor ?

" İsteseniz de, istemeseniz de Osmanlıca öğretilecek, öğrenilecek "

Zorla yani....  Allahım, aklıma mukkayet ol demek geliyor içimden...

Seneye yazılarımı Osmanlıca yazarım artık...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 671
Toplam yorum
: 745
Toplam mesaj
: 86
Ort. okunma sayısı
: 2514
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Anadan doğma bir İzmirliyim ve bu şehirli olmaktan gurur duyuyorum.. Hem bu şehirde doğmuş, hem b..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster