Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '09

 
Kategori
Tarih
 

Osmanlı zulüm yapmadı...

Bir önceki yazımı okuyup yorum gönderen bir arkadaş Osmanlı'nın zulüm yaptığını ve en çok zulmü de Türklere yaptığını yazmış... Ben bu yoruma hiç katılmadığımı ve katılmamın mümkün olmayacağını belirtmek isterim.

Öncelikle şunu söylemek isterim ki, ben Osmanlı tarihi bilimcisi değilim. Fakat tarih okumayı seven biriyim. Ve bugüne kadar istisna birkaç kitap hariç Osmanlı'yı anlatan hiç bir kitapta Osmanlı'nın zulüm yaptığını okumadım. Bilahare yazımda da belirttiğim gibi adalat ve merhamet timsali olarak yorumladım. Duygusal yönden bakma olayımı sanıyorum ben tam anlatamadığım için ortaya çıkan bir sonuç olarak düşünüyorum. Benim orada belirtmek istediğim ana fikir Türkiye Cumhuriyet'nin de Osmanlı Devleti gibi yüzyıllarca tüm dünyanın saygı duyduğu, çekindiği bir güç odağı olması temennimdir.

Bugün ABD için hatırlarsanız bazı kesimler DÜNYA JANDARMASI tabirini kullanırlar. Bunun sebebi ABD'nin dünyanın en ücra köşelerine asker ve asker ağırlıklı yardım vs. göndermesinden kaynaklanmaktadır. Fakat ABD burada sadece kendi çıkarları için savaşan bir ülkedir ki, bu zaten ABD'yi dünya milletleri arasında adaletsiz bir ülke sınıfına sokmuştur. Osmanlı öyle değildi. Osmanlı gittiği yere adalet ve barış üzerine kurulu bir sistem getirdi. Ve bunu canlı örneğiyle bir TV kanalında konuşan FİLİSTİNLİ bir vatandaşın ağzından aynen yazdım. Bu konuşma öyle sanıyorum ki birçok TV kanalının ve haber ajansının arşivinde mevcuttur. Hatta belki internet ortamında bile bulunabilir.

ABD ordusunun I. Dünya Savaşı sırasında gemilerle ABD'ye bir sürü Osmanlı Arşivi götürdüğünü bir üniversitemizin tarih profesörü söylemektedir. Osmanlı bunca yıl nasıl ayakta kaldı, nelere dikkat etti, nasıl bölünmeden asırlarca üç kıtaya hükmetti. ABD, Osmanlı'dan bazı kopyalar almış olamaz mı? Bizim sırt çevirdiğimiz birçok konuda onlar kendilerine dersler çıkardılar ve hala çıkarmakta meşguller. Bırakın onu araştırmayı, biz hala Osmanlı'ya sahip çıkmaya çekiniyoruz.

Zaman ne gösterir bilinmez. Fakat birçoğumuz internette görmüşüzdür. Son günlerde sitelerde yayınlanan bir harita var. Türkiye'nin gelecek 25-40 yıl arasındaki sınırlarını ve etki alanını gösteren bir harita. Siz istemezmisiniz böyle güçlü bir TÜRKİYE'nin olmasını. Bu haritayı yapanlar da eğer strateji uzmanları veya istihbarat kurumları değilse kimler sizce. Ama yukarıda yazdığımı bir kez daha tekrar etmek istiyorum. Dileğim odur ki, Türk Devleti'nin de Osmanlı'nın sahip olduğu güce, makama, dünya ülkeleri arasındaki saygınlığına her alanda ulaşmasını canı gönülden istiyorum.

 
Toplam blog
: 91
: 3105
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Yıllardır yazmadım... Şimdi yine devam.. Haftanın belirli günleri... Çünkü eskisi kadar vaktim yo..