Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '11

 
Kategori
Tarih
Okunma Sayısı
598
 

Osmanlıda, seferde ne yenir ne içilirdi?

Geçen kafama takıldı, internette aradım durdum!

“Osmanlıda sefere giderken yeme içme sorunu nasıl hallediliyordu?”

Sabah, öğle, akşam asker yiyecek!

Ne yiyecek?

Birkaç kişi olsan hanlarda ye iç yat! Atı var, katırı var, ineği var bir de!

Bir yerde okudum da güldüm!

Askerler bağa girerlermiş, yedikleri üzümün parasını asmanın dalına asarlarmış! (paralar kulplu Reşat’tı sanırım!)

Eskiden bir yerde iş yaparken tanıştığım biri anlatmıştı!

“Sınırdan sahte yüz markları belime sardım ver elini Almanya! Bir tane de Alman sevgilim vardı, beraber

geziyoruz! Ben ne alırsam yüz mark bozduruyorum! Alman merak etti! Her seferinde yüz mark bozduruyorsun

Hüseyin! Var ya bozuk paran dedi! Bıraktım karıyı! Uyanır ihbar eder diye!”

Bizim askere önceden dağıtılmış mıdır böyle paralardan?

“ Alın ulan pisboğazlar! Yediğiniz üzümleri bunlarla ödeyin bari!”

Ben Yemen’de Araptan karpuz isterdim! Toyota kamyonetle giderdim hem de!

Koca tarla!

“Haci, lazım habhab! Savm fi! (tarzanca; orucum, karpuz istiyorum demek!)

Zavallı Arap, çalı gibi bacaklarıyla koşar gider en büyük karpuzlardan koparır getirirdi! En az on tane! Para da

almazdı!

Yolda başlardım yemeğe! Güya orucuz!

Fakat arazide yemek işi sakattı!

Gelir yemek, tam başlayacaksın yanına bir Arap gelir! Buyur etmezsen olmaz!

“Taal Haci!”

Gelir avuçlar etleri, yer bitirir! Kalır sana salçalı su!

Arkadaşlar kızardı bana!

“Yahu çağırma şunları! Salataya kalıyoruz!”

Ramazan başladığında babam da oruç tutmaya niyetlendi!

“Bu havada tutamazsın baba! Boşuna zorlama kendini!” Dedim!

“Sen karışma!” Dedi bana!

Şoförü Mehmet Abi hayatında oruç tutmamış adam! Allahın Edirnelisi! Babamın korkusuna o da tutuyor!

İkinci gün, tozu dumana katarak bize doğru geliyorlar baktım! Yanımızdan geçtiler, ilerimizdeki kanala atladılar!

Geldiler biraz sonra! Yakmışlar sigarayı!

“Az daha ölüyorduk ya!”

“Beni dinlemedin ki baba!” Dedim!

Dolandırdım lafı ama!

Biz de askerdik Yemen ellerinde yani!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Şimdi sabah sabah okuduğuma mı üzülsem, yoksa yazdığınıza mı Ahmet Kardeşim! Ben bu yazıdan bir şey anladımsa Arap olayım!

Dr Atanur Yıldız 
 15.04.2011 7:42
Cevap :
Ne varmış Arapta!! Ben tarzanca konuştuğum halde anlıyorlardı!!  15.04.2011 13:57
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1640
Toplam yorum
: 13554
Toplam mesaj
: 82
Ort. okunma sayısı
: 462
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster