Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '08

 
Kategori
Eğitim
 

ÖSS' ye 3 ay kala...

ÖSS' ye 3 ay kala...
 

2008 ÖSS’ye beklenenden daha fazla başvuru oldu. Herkes yanıldı. Geçen sene 1 milyon 776 bin 441 olan aday başvuru sayısı, bu yıl 1 milyon 643 bin olarak gerçekleşti. ÖSYM Başkanı Ünal Yarımağan başvuru sayısının beklenenin üzerinde olduğunu açıkladı.

Bu başvurulardan sonra bazı öğrenciler hayal kırıklığı yaşamış olabilir. Üniversite mezunları, okuduğu bölümü değiştirmek isteyen, daha önce denemiş ama kazanamamış olanlar, başvuru sayısının az olmasının kendi avantajlarını artıracağını düşünerek sınava katılıyor.

Burada sınava giren adayların 2008 ÖSS için ne kadar hazırlık yaptıkları önemli. Sınava bir gireyim de şansımı deneyeyim düşüncesine sahip olanlar emin olun sadece sınava gireceklerdir. Hatta bazıları girmeyecektir bile. O zamana kadar ilgisini, isteğini kaybedecektir.

Sınavda başarının gereklerini yerine getiren, hedeflerini belirlemiş, çalışmalarını ona göre düzenlemiş adaylar istediklerini elde etme konusunda önemli bir adım atmış oluyorlar.

Girdiği ilk sınavda istediği bölümü kazanamamış bir öğrencinin, ikinci sene yerleştiği bir ÖSS’den önce hissettiklerini, yazdıklarını kendisinin izniyle sizlerle paylaşmak istiyorum.

YAŞADIM BEN


Bazen yaşar ya insan yalnızlığı, kapılır umutsuzluğun en derinine...işte içindeyim hayatın, gerçeğin, en gerçeğinin içinde...yaşadım kaybetmeyi, yaşadım yalnızlığı, yaşadım üzüntülerin en büyüğünü....terkedildim, ağladım, pişman oldum...yıllarca hayatı paylaştıklarım bırakıp gittiler beni....düştüm en dibine hayatın..

Biliyormusunuz yine de nefes aldım..güneşi gördüm...bildim birgün yine gökyüzüyle kucaklaşacağımı...ağlamalarımın aslında içimdekileri yıkadığını sonradan farkettim..ben yaşadım...dipte de hayat vardı..belki de en güzeliydi hayatın..gerçeklerle yaşamak...yalan sevgilerden..yalan gülümsemelerden çok uzak..gerçek sevgiyi yaşamak...

Şimdi şükrediyorum düştüğüm için, bana yine kalkma umudu verildiği için...belki yine başaramayacağım, yine kazanamayacağım....ama asla ve asla bu sene öğrendiklerimi unutupta büyük kayıptı demeyeceğim.

Teşekkürler hayat..ve teşekkürler yaşadıklarım...ben büyüdüm..çok büyüdüm, artık daha da büyüyeceğim....


Nisan 2006

Sınava 3 ay kala….

Bir insanın hayatını, duygu ve düşüncelerini bu kadar etkileyen bir sınavda Elif Baş’ ı gösterdiği bu yüreklilikten dolayı tebrik ve takdir ediyorum. Kendisi öncelikle seçimlerinin farkına varmamış ama sonrasında ne olmak istediği konusunda “bilinçli bir farkındalık” yaşamış. Şu anda sınava girdiğinde yerleşmek istediği bölümde okuyor ama mutlu değil. Çünkü bu seçimin kendi seçimi olduğunu düşünmüyor. Dershane öğretmenlerinin, başarılı bir öğrencisin senin ne işin var sözelde söylemlerinin etkisiyle geleceğinin şekillendiğini düşünüyor. Şu anda ÖSS’yi kazanmanın getirdiği mutluluğu geride bırakarak, hayatını, kendi hayatını nasıl yaşaması gerektiği konusunda bilinçli düşünceler geliştiriyor. Kendisini tekrar tebrik ediyorum.

Ülkemizin bilinçli gençlere çok ihtiyacı var, hele bu zamanda…

 
Toplam blog
: 42
: 3194
Kayıt tarihi
: 29.05.07
 
 

İstanbul Üniversitesi Biyoloji Bölümünden mezun olmuştur.  Aynı üniversitede  Pedagojik formasyon..