Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '08

 
Kategori
ÖSYS
 

ÖSS adayı ve eşref saati

Sevgili Üniversite adayı kardeşim,

Her insanın, günün belirli bir saatinde okuduğunu anladığı, kolay kolayda unutmadığı bir saat veya saatler vardır. Buna “eşref saat” denmekteyiz. Bu saat kimi insan için sabahın erken saatleri olduğu gibi, kimi insan içinde gecenin sessizliğe büründüğü gece yarısı olabilir. Bu saatte ders çalışan, kitap okuyan insan okuduklarını da kolay kolay unutmaz.Bu saatin önemini bu mektubumda anlatayım dedim işte.

Sevgili ÖSS adayı ,

İnsanların bazıları çok çalışmadan, az ama öz çalışarak, ama okuduğunu anlayarak , yani “eşref saati” ni en iyi şekilde değerlendirerek başarıya ulaşırlar.Bunu anlamayan insan bu başarıya şans, kader, kısmet gibi gerekçeler uydursa da işin esası bu “eşref saat” te yatmaktadır.Bizlerde zamanımızda “ eşref saat”imizi güzel değerlendirerek ulaştık.

Sevgili Üniversitenin kapısında bekleyen kardeşim, ,

Şimdi bana “ Ben eşref saat nedir bilmem” diyerek itiraz edeceksin.Evet. Belki de sen eşref saatinin ne zaman olduğunu bilmiyorsun.Gel seninle beraber eşref saatinin ne zaman olduğu konusunda bir deneme yapalım. Gözlerini yum. Sonra koltuğuna rahat otur. Sabahtan akşama kadar bir günün gözlerinin önünden geçsin. Bak o zaman o gününün bir saati veya saatleri vardır ki, o zaman , gününün en mutlu olduğun , en başarılı olduğun zaman olmakta .Bunu anladığın zaman, iyi değerlendirmeye de bakarsan o zaman sana hayat az zamanda çok öğrenmenin sırrını vermiş olur.

Sevgili aday,

Benim eşref saatim, gece herkesin yattığı zamandı.İlginç olarak şu da var ki, bir çiftçi olan babam ve annemin eşref saati ise sabah namazından öğle güneş yükselmeye başladığı zamandı.O zaman çalışmaktan büyük zevk almaktaydılar. Ama onlar eşref saatin ne demek olduğunu bilmedikleri için ve benim eşref saatimin de ne zaman olduklarını anlamadıkları için büyük çatışma yaşardık.Onlarda benim çiftçi olmamı istedikleri için o zamanı iyi değerlendirmemi isterlerdi. Ama benim çiftçi olmak değil de fikre, okumaya , yazmaya dayalı bir hayatımın olmasını istememi anlamadıkları için gece geç vakte kadar okumama kızarlardı.Ben ise “eşref saatimi” kimseyle paylaşmak ve o zamanda kimse ile iletişim içinde olmak istemediğimden dolayı bu tatlı didişme her zaman oldu. Çünkü eşref saatimi en iyi değerlendirdiğim zaman başka işlere de zaman ayırabilmekteydim işte .O zaman bunu anlamayan benim çok zeki olduğumu sanırlardı ama alakası yok.İnsan ne kadar zeki olursa olsun gene de başarı için zaman ve çaba harcaması lazımdır.

Sevgili namzet,

“Eşref saat” inizi iyi tespit ederek hayatınızın her zaman az zamanda çok iş yapmasına müsaade edin.Yani neyi ne zaman verimli yaptığınızı tespit ederek hayatınızda her zaman zamanını etkin ve verimli kullanan insan olmaya bakınız . Belki çok çalışmanız gerekmez başarılı olmak için ama “eşref saat”inizi en iyi kullanarak başarıya ulaşabilirsiniz işte.

Sevgili aday kardeşim,

Üniversiteyi kazandığım zaman bir devlet yurdunda kalmıştım. Eşref saatim gece yarısı olduğu için arkadaşlarım gece yatarken ben kütüphanede veya etüt salonunda ders çalışırdım.Kıza bir çalışma ile sessiz sakin ortamda okuduğumu anladığım için fazla çalışmadan okulda başarılı sonuçlar almıştım. Arkadaşlarım buna hayret etmişti.Ancak benim gece çalışma saatim, yani “eşref saat”im arkadaşlarım için uyku saati olmaktaydı. Sizleri de benim eşref saatimin gece olması yanıltmasın.Sizlerde eşref saatinizi iyi araştırarak onun bulun ve o zamanı annenize babanıza bile vermeden siz kendi geleceğiniz, mutlu okul hayatınız , huzurlu aile yaşantınız ve başarılı geçeceğine inandığınız iş yaşantınızı düşünerek bu zamanı iyi değerlendirmeye bakın her zaman.

Sevgili arkadaşım,

Anne ve babalar “eşref saat”in ne demek olduğunu bilmezler. Sizlerde anne ve babalarınızla kibarca konuşarak , kendi geleceğinizin güzel olmasını eğer anne ve babanız istiyorsa o zaman sizin “eşref saat “inizde sizleri rahat bırakmalarını, o zamanda herhangi bir iş koşmamalarını istemeye bakınız . O zamanda sizleri sessiz sakin bir ortamda ders çalışmaya bıraksınlar ki önce ÖSS’de, sonra Üniversite yaşantısında , en sonra da hayatta , başarı ve mutluluk sizinle olsun.

Sevgili ÖSS adayı Kardeşim,

Zamanımızda insanlar nedense kendilerini çok meşgulmüş gibi göstermesine rağmen , insanlar zaman planlamasını yapmadıkları gibi, hayatta ve günlük hayatta önceliklerini de bilmemekteler ve hayatın onlara ne gibi imkanlar sunduğunun da farkına varamamaktalar.Aslında bilinçli ve farkındalık düzeyi yüksek her insan “eşref saat” ini de iyi kullanarak hayatın zorluklarını, önyargılarından arındırarak , yanlış inanışlarını düzelterek hayatı kolay ve mutlu olunacak hale getirebilirler .Hayatı zorlaştıranın bizim önyargılarımızın , yanlış inanışlarımızın ve “eşref saatimizi iyi kullanamamak” ın da olduğunu düşünerek güzelleştirilmesi de bizim elimizde unutmamak lazım.

Sevgili ÖSS adayı Kardeşim,

Sadece bizlerin değil, çevremizdeki arkadaş ve akrabalarımızın ÖSS ve OKS ye hazırlanan çocuklarına da “Eşref saat”in önemini anlatmak bizlerin görevi olmalı.

Sevgili ÖSS adayının anne ve babası ,

Çocuklarınızın önce OKS ve ÖSS de başarılı olmasını istemekteyseniz, çocuklarınızın ders çalışmaları için güzel ortam oluşturmaya bakınız ve onların ders çalışma saatinde ve “eşref saati” ni tespit ederek o zamanda onları meşgul etmemeye be onlardan o saatte iş beklememeye özen göstermeniz lazım.Çünkü, insanın çalışmasından verim alınabilmesi için çalışmasının bölünmemesi lazım. Çocuklar ders çalışırken sessiz sakin ortam hazırlamak onlardan üstün başarı bekleyen anne ve babanın görevi olmalıdır bence .

Sevgili öğrenciler,

ÖSS yolculuğunun hızla ilerlediği bu günlerde sizlerle bilgi ve paylaşımı yapmak bana büyük zevk vermektedir.ÖSS ve OKS adayı tecrübeli insanların bilgi, tecrübe ve sevgisinden istifade ederse bu yarıştan yüzünün akı ile çıkacaktır muhakkak .

Selam ve sevgilerimle..


Ağabeyiniz

TURAN YALÇIN

TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..