Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '08

 
Kategori
ÖSYS
 

ÖSS’de hedeflediği bölümü kazanan Aysun Korkmaz’ın başarı sırrı

HEDEFLEDİĞİ BÖLÜMÜ KAZANAN BİLİM DERSHANESİ ÖĞRENCİSİ AYSUN KORKMAZ :” İNSANLARA FAYDALI OLMAK İÇİN ÇOK ÇALIŞMALIYIZ” DEDİ

SORU-Merhaba sizi ÖSS deki başarınızdan dolayı kutlarım.Bize kısaca kendinizden bahseder misiniz ?

AYSUN KORKMAZ-1989 Tokat doğumluyum. Babam esnaf annem ise ev hanımı 5 kardeşiz.

SORU-Bu sınavda kaç puan aldınız ve sınavı kaçıncı tamamladınız ?

AYSUN KORKMAZ- 335.670 puan aldım.3 .tercihim olan Ankara Üniversitesi Tarih Dil Coğrafya Fakültesi Psikoloji bölümünü kazandım.Aslında 1. tercihim sayılabilir.İlk 2 tercihimin gelmeyeceğini biliyordum. 1. tercihim ODTÜ Psikoloji, 2. tercihim ise Hacettepe Psikoloji idi.

SORU- İnsanın hayalindeki bölümü kazanması nasıl bir duygu ?

AYSUN KORKMAZ- Tabii ki Çok güzel bir duygu. 1 sene boyunca hayalini kurduğunuzu düşünün. Gerçeğe dönüşmesi gerçekten müthiş

SORU- Bu başarınıza kimlerin katkısı oldu ?

AYSUN KORKMAZ- Çok kısa olacak ama “ Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar etki etmez” Bu söz , o kadar doğru ve yerinde söylenmiş ki, başka bir söze ihtiyaç yok. Misal olarak ben hep psikolog olmak istedim.Okumak istediğim bölümlerin ve Üniversitelerin taban puanlarını ve başarı sıralarını öğrendim. Her denemenin arkasından da puanımı karşılaştırdım. Ne kadar yaklaşmışım hayalime diye. Tabii ki istediklerimin gerçekleşmesi hemen olmadı ama bıkmadan çalıştım ve yine de en önemlisi bıkmamak ve pes etmemek.

SORU-Sınava nasıl hazırlandınız ve sınav hazırlananlara ne tavsiye edersiniz .?

AYSUN KORKMAZ-Sınava gerçekten de sıkı bir şekilde hazırlandığımı düşünmekteyim. Ders çalışmayı eğlenceli bir hale getirdim. Haftalık ve aylık çözdüğüm soru sayılarını topladığımda iyi şeyler başardığımı düşünmekteydim. Kendime öyle haftalık veya aylık programlarda yapmadım.Çünkü bu programlara uymanın çok zor olduğunu düşünmekteyim. Bunun yerine çalışma planlarımı bir gün önceden yapmayı tercih etmiştim. Ders çalışmayı bıraktığımda ertesi gün için neler yapmam gerektiğini düşünmeye başlamıştım. Çoğunlukla bu plana uydum ve bu planın verimli olduğunu düşünmekteyim.

SORU-Sınavı kazanmanızda katkısı olanlar kimler ve nelerdi ?

AYSUN KORKMAZ-En başta ailem tabii ki. Çocukları için her türlü fedakarlığı yapan canım annem ve babam. Daha sonra da öğretmenlerim.Dershaneye 2. dönem gitmeme rağmen bana çok sıcak ve samimi davranan Bilim Dershanesi Öğretmenlerine . Hepsi de bana gerçekten çok yardımcı oldular.Çok yol gösterici oldular. Hepsine teşekkür ederim.

SORU- Son olarak söylemek istediğiniz neler var ?

AYSUN KORKMAZ- “Bu hayat benim hayatım. İstediğimi yaparım” gibi cümlelerin yanlış olduğunu düşünmekteyim. Bu hayatı çevremizdeki insanlarla paylaşıyoruz. O yüzden herkese yararlı bir insan olmak için çok çalışmalıyız.

İlginize çok teşekkür ederim.

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..