Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Gonca Kılınç Ergülen

http://blog.milliyet.com.tr/kariyerkocu

03 Nisan '08

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

ÖSS öğrencileri size söylüyorum aileler siz anlayın!

ÖSS öğrencileri size söylüyorum aileler siz anlayın!
 

Başarılı bir öğrenci olmak, ilkokuldan itibaren tüm sınavlara hazırlanmak, bunun için özel dersler almak, dershanelere gitmek ve girilen tüm sınavları kazanmak, iyi okullarda okumak, fakülte-bölüm seçimleri yapmak, üniversiteyi kazanmak, kazanılan bölümü başarı ile bitirmek, iş yaşamına adım atmak, ...

Üniversite eğitimini almaya başladığınızda ve/veya iş yaşamına başladığınızda direkt olarak kendinize sormasanız bile içten içe cevabını arayacağınız bir takım soruları sizinle paylaşmak istiyorum.

Öğrenim gördüğüm bölümden % kaç memnunum?
Eğitim programım etkin bir şekilde yeteneklerimi ve yetkinliklerimi kullanmama olanak sağlıyor mu?
Üniversiteyi bitirdikten sonra eğitim aldığım alanda çalışmak istiyor muyum?
İşim beni yansıtıyor mu?
Hayallerim ve yaşamsal gerçeklerim birbiri ile paralel mi?
Bu sorulara verdiğiniz cevaplar ne olsun istersiniz? 2-3 soru da kendinizden katın, düşünün, bütün bu sorulara cevap verin ve bir yere not edin lütfen… Amacım ne mi? Geleceğinizle ile ilgili hayallerinizi hedeflere dönüştürebilmek için size minik adımlar attırmak. Sabredin, 8 blogun sonunda kafanızdaki her şey çok net olacak.

Kendiniz için doğru mesleği seçmek sizin sorumluluğunuzdadır. Sizi etkileyen bir takım öznel faktörler doğru seçim yapmanızı engelleyebilir. Nedir bu öznel faktörler? Aileniz, arkadaşlarınız, öğretmenleriniz, çevre baskısı, mesleğe biçilen toplumsal değer, mesleğin ekonomik itibarı, …

Varsayın şu anda siz ÖSS’ye hazırlanmıyorsunuz; sadece çevrenizde olup biteni izleyen bir bireysiniz. Bakın etrafınızdaki OKS, OSS öğrencilerine ve ailelerine! Son zamanlarda televizyonda “OKS Anneleri” adında bir dizi var, denk gelirseniz izleyin, lütfen. Gerçekleri orada daha yakından göreceksiniz. Üniversitede okunulacak bölümü ya da fakülteyi de siz değil aileniz seçiyor. Ekonomik imkânlarını ve toplumsal saygınlıklarını dikkate alan aileleriniz, siz çocuklarının ilgi alanlarını dikkate almaksızın sizin adınıza karar verebilmektedirler.

Sonuç; eğitim sürecinizde bölüm-fakülte seçimlerini kendiniz değil de başkaları yapmışsa yapacağınız işin eğitiminizle paralel olma olasılığı da düşük olacaktır. Ya da eğitiminizle paralel bir iş yaparsınız da işinizden memnun olamayabilirsiniz.

"Gördüm ki, çocuklarımıza öğüt vermenin en iyi yolu, onlardan ne istediklerini öğrenerek, kendilerine onu yapmalarını salık vermektir.” H.S.Truman

Diyelim ki tamamen özgür bir şekilde seçiminizi siz yapıyorsunuz. Bu yeterli midir? Hayır. Seçimlerinizi bilinçli yapabilmeniz gerekir. Peki, bilinçli olabilmenizin yolu nedir? Bu sorunun cevabını siz sınava girinceye kadar blog blog sindire sindire tamamlayacağım.

“Kendin için neyin doğru ya da yanlış olduğunu bilecek yetenek sende var. Karar verdiğin yönde bir yaşam oluşturma gücü de sende var. Diğer insanlar senin desteğin olacaklardır. Düşün, taşın, araştır, ne yapacağına karar ver, kolları sıva, giriş, nasıl ve nerede sana yardım edeceğimizi söyle, yardım edelim. Önemli olan senin girişimin. Ancak sen girişirsen sana yardımcı olabiliriz.” Doğan Cüceloğlu, İçimizdeki Biz, sayfa 26

Şşşşttt… Ailenize, çevrenize “Sen karışma” gibi ithamlarda sakın bulunmayın. Ailenizi, öğretmenlerinizi, rehber öğretmenlerinizi, arkadaşlarınızı size objektif ve sizin bakış açınızdan değerlendirmeler yapabilmeleri için teşvik etmelisiniz.Bu konuda onlara kesinlikle ihtiyacınız olacak. Pek çok konularda onların da size ihtiyaç duyduğu gibi! Nasıl mı? Daha sonraki bloglarda bahsedeceğim güçlü cesur sorular ile bunu başarabilirsiniz.

Hayallerini gerçekleştirebilen, gerçekleştirdikleriyle mutlu, huzurlu, başarılı bireylerle dolu bir dünya diliyorum.


Sevgilerimle…

 
Toplam blog
: 4
: 1393
Kayıt tarihi
: 30.11.07
 
 

08.08.1978'de Eskişehir'de doğdum, ve orada büyüdüm. İlkokuldan itibaren hayalini kurduğum üniversit..