Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Neslihan ERDOĞDU Serbest

http://blog.milliyet.com.tr/kariyerkoc

26 Aralık '07

 
Kategori
ÖSYS
 

ÖSS öncesi önemli dönemeç... (Mezun öğrencileri için)

ÖSS öncesi önemli dönemeç... (Mezun öğrencileri için)
 

Bu aylar, hele de tatiller, ÖSS ye hazırlanan öğrenciler için önemli dönemeçler..

Ancak mezun öğrenciler için ilk önemli dönemeç değil..Yani mezun öğrenciler geçen yıllarda zaten benzer bıkkınlık, sıkıntı, motivasyon kaybı , hedef sapması gibi durum ve süreçler yaşadılar. Yakın geçmişte yaşanılan bu süreçler bazı gençler için avantaj iken bazıları içinse dezavantaj olacaktır.

Öncelikle mezun öğrenci profili üzerinde bazı açılımlar sağlayalım…

Liseyi önceki yıllarda bitirerek, en az bir kez ÖSS deneyimi yaşamış, bu yıl ikinci, üçüncü, dördüncü, hatta beşinci kez deneyen öğrencilerin tamamı için kullanılan tanımla kavramıdır.Bu yazıda ikinci ya da üçüncü denemesi olan öğrenciler üzerinde durarak yazının hedefini bu durumdaki öğrenciler olarak kabul edeceğim, çünkü, dördüncü ve beşinci yıllarında hala deneyebilen öğrenciler, ya gerçekten ne istediklerini çok iyi bildikleri için hedefe yönelik ısrarlı bir çaba içindedirler ya da alt yapıları yetersiz olduğu için çaba göstermiş olsalar bile istediklerine ulaşmaları zor hatta olanaksız olmasına rağmen denemeyi sürdürecek kadar cesur ve takdir edilmesi gereken örnek bireylerdir.

Yazının hedef kitlesi daha çok ikinci hatta üçüncü yılında üniversiteye girme çabası içinde olan adaylardır.

Bu adaylar şu aralık sonu ocak başı itibariyle şu duygu, düşünce durumundadırlar.

Bir kısmı; bıkkınlık ve sıkılmıştık dürtüleri ile uzaklaşma ve kaçma eğilimindedirler.

Bu tür adaylar, daha önceki yıllarda yapılan hazırlık sürecinin ve bu yıla yüklenilmiş anlamın etkisi ve önemi nedeniyle yoğun biçimde bıkma ve kaçma duygularının etkisi ile hedef sapması yaşarlar..Tatillerin sık gelmesi ise kopma ve uzaklaşma duygusunu destekler…Çünkü tatilde dershane olmadığından çalışma temposu düşer ve konsantrasyon azalır..Bu gençler çabalarının boşa olduğunu, yine olmayacağını, artık sıkıldıklarını düşünerek ya da söyleyerek kendilerini daha da kötü bir psikoloji içine sokarak işlerini zorlaştırırlar…

Bu durumda olan adaylar için önerim ise; kendilerine bazı sorular sorarak, yollarını açmaları olacaktır.

*Gerçekten ne istiyorum?

Bu sorunun yanıtı gerçekten üniversite okumak istiyorum ya da Yıldız Mimarlığı kazanacağım ise,

*Şu anda ihtiyacım olan ne ? sorusu ile devam edebilirler.. Bu sorunun muhtemel yanıtı test ve ders düşünmek istemiyorum …olabilir? Ne kadar zaman benim için yeterli olur ? sorusuyla da bir sınırlama getirerek bir soluk alma ve toparlanma şansı verilebilir. Bu sorunun bir diğer yanıtı da eksiklerimi gidermek olabilir ki bunu da başka sorular izleyecektir…

*Şu anda bana ne iyi gelir? Diye düşünmek ise daha farklı açılımlar sağlayacağından yararlı olacaktır…

Bu dönem hedef ve isteklerin de gözden geçirilmesinin doğru olacağı bir dönemdir…Bir önceki yıl konulmuş hedeflerin gerçekçi olup olmadığı, bunlara ulaşmanın mümkün olup olmadığı gibi konularda irdelenmesi yerinde olan konulardır..Çoğu zaman umutsuzluk duygusu sıkılma ve vazgeçme şeklinde kendini gösterebilmektedir.

Hedefi gözden geçirmek ciddi toparlanmalar sağlayabilir ve öğrenci için tetikleyici olabilir..

Bir kısım öğrenci ise, geçen yılın başarısızlık duygularının etkisiyle kendilerine fazla yüklenerek , çok aşırı çalışarak enerjilerini ve motivasyonlarını bitirmek üzere olan öğrencilerdir. Bu tür öğrenciler ise, abartılı çok çalışmak yerine gerçekten eksikliklerini saptayarak onlar üzerine yoğunlaşarak çalışmalı ve bu dönemdeki sancılı süreci atlatmalıdır..

Mezun gruptaki tüm öğrenciler için ise genel olarak söylenmesi gereken en önemli şey bunun bir süreç olduğunu hatırlatmak ve bu süreci en sağlıklı ve verimli kullananların başarılı olduklarını hatırlatmaktır…

Unutulmaması gereken en önemli bir diğer nokta ise başarının sürece bütüncül biçimde bakılmasıyla elde edileceğidir..Yani ders çalışmak , konu eksiğini kapatmak kadar, test çözmenin önemli olduğu, test çözerken zaman faktörünün ihmal edilmemesi , ruhsal bütünlüğü kaybetmemeye özen göstermenin etkisi , yaşam beklentilerinin önemi kadar , vazgeçmemenin belirleyici olduğu da unutulmamalıdır.

Bu süreci yaşayan çocuğu olan ebeveynlerin ise ; kendi vicdanlarını rahatlatmak adına çalış oğlum/çalış kızım demeden, çocuklarını yargılamadan onları anladıklarını ve yanlarında olduklarını belli etmeleri yapılacak en büyük yardım olacaktır.mezun öğrencilerin aran yükleri nedeniyle bu süreci daha zor geçirme olasılıklarında ise profesyonel bir destek alınması yerinde olacaktır.geçirilmekte olan süreçte sinirlerin gerginleştiği , birbirini anlamakta ve iletişim kurmakta zorlandıkları düşünüldüğünde dışarıdan bir kişinin yardımı tahmin edileceğinden çok daha fazla bir etki ve yarar sağlayacaktır.

Bu dönemeçte dökülüp saçılmadan ve yara almadan daha zorlu virajlara geçilebilmesi dileğiyle….

 
Toplam blog
: 157
: 876
Kayıt tarihi
: 10.09.07
 
 

HAYAT YÜZ ÇİZGİLERİ YÖNÜNDE İLERLER.. ..