Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Aralık '06

 
Kategori
Sınavlar
 

Öss'ye hazırlananlar lütfen dikkat...

Öss'ye hazırlananlar lütfen dikkat...
 

Öss'ye gireli nerdeyse 4 sene oluyor. İyi bir çalışma sonucunda istediğim bölüme ve üniversiteye girebildim. Girdim ve bitirdim bile. Darısı diğer öss ye hazırlananların başına. Şimdi insana basit gibi geliyor ama o zamanlarımda aklımdan hiç ama hiç çıkarmazdım bu sınavı. Hep kendimi kazanmış hissederdim. Gittiğim dersanede denemelerim kötü olsa bile. Çok kötü olduğum günlerde bile bir gün olsun yok ben yapamam kazanamam dememişimdir. 4 arkadaştık dersanede. Hepimizde çok başarılıydık. Fakat denemelerden kötü puan aldığımızda iki arkadaşım ben kazanamıycam diye ağlardı. Ben ve diğer arkadaşım ise bu gibi durumlarda hiç ağlamazdık. Hep umudumuz vardı. Şimdi bakıyorumda o ağlayan arkadaşlardan biri kazanamadı. Diğeri de açıköğretimi kazandı. Demek ki her şeye oldu bitti gözüyle bakmamalı...

Özellikle kendim için söyliyim. Deneme sınavlarına sadece ne öğrenmişim, neler de eksiklerim var bu gibi düşüncelerle girerdim. Kendimi kazanmış ya da kaybetmiş olarak düşünmezdim. Deneme sınavı sonunda arkadaşlarla dersanede oturur. Tek tek doğru ve yanlışlarımıza bakar. Birbirimize doğru ve yanlışlarımız hakkında bilgilendirir. Eğer takıldığımız noktalar olursa hemen branş hocalarının yanına gider, soruların cevaplarının nedenlerini anlattırırdık. Tabi ki bu sorma sadece denemeden denemeye kalmıyor. Başka sorularımızda da hemen soluğu hocaların yanında alıyorduk. Açıkça söylemem gerekirse hocalar bizden bıkmıştı bile. Dersanede gerkse okulda olsun hep ders ders de demiyorduk tabiki.. Gır gır şamata eğlencemiz de vardı. Çok gürültü yapardık. Bir gün dersanenin müdürü gürültümüze duymuş, sınıfa doğru yaklaşırken ben çıkıverdim. Bana neden gürültü yapıyorsunuz falan dedi. Pek bişey demedim. Sonra öss tamam mı bitti mi kazandınız mı dedi, ben de oturun ders çalışın diyeceğini tahmin ederek oooooo hocam tamam biz kazandık bitti herşey dedim, adam şaşırdı tabiki sınava hazırlanan birinden bu sözleri duyması acayipti. Biraz düşündükten sonra o zaman cennete girecekmisin tamam mı dedi bende valla orasını Allah bilir hocam dedim. O da hemen hazır ya, iyi o zaman oturun çalışın dedi. Sadece paylaşmak istedim işte.

Peki evde neler yapıyordum. Önce bütün derslerden sözel sayısal şeklinde sırayla ders çalışıp bol bol test çözüyordum. Nerdeyse çözmediğim soru, kitap kalmamıştı. Ailemde pek ders çalış çalış diye üstelemiyordu. Bu da olumlu bir ortamdı galiba. Şimdi en önemlisini söyliycem. Bana motive veren ders çalışmam için tv den destek veren birisi daha vardı. Cihat Şener...

Cihat Şener gerçekten bu işten anlıyor. En kazanamıycam diyen, kendine güvenmeyen birisine bile çok iyi bir motive veriyor. Ailelere bile öss ye giren öğrencilere karşı nasıl tavırla yaklaşacağını açıklıyor. Bunu anlatırken tabi ki bazı bilimsel sıkıcı yollarla değil.. Çok şeker bir adam... Kazanmamın sebeblerinden biri diyebilirim. Ailem ve ben her hafta içi onu dinliyerek motive olurduk.

Şimdi öss ya da oks ye girecek ailelere seslenmek istiyorum. Lütfen Cihat Şener in programını izleyin ve çocuklarınıza izlettirin. Gerçekten size faydalı olacak. Bundan eminim bile diyebilirim...

Peki nerde çıkıyor bu Cihat Şener...

Haftaiçi her gün saat 19.10 da TRT 2 de çıkıyor. Sınava hazırlananlar mutlaka izlemeli diyorum. Zaten çok sürmüyor. Tekrar ders çalışmaya devam edersiniz.

Aslında benim de bu programı izlemem gerek galiba sizlere derken...

KPSS ye hazırlanıyorum ya...

Allah ın hepimize bol bol motive, sabır, ders çalışma azmi vermesi dileğiyle...

Hoşça-kalın demeden önce izlemeyenler lütfen Cihat Şener in programını izleyin...

Şimdi diyorum işte...

Hoşça-kalın...

 
Toplam blog
: 21
: 2296
Kayıt tarihi
: 17.12.06
 
 

2006 yılında çocuk gelişimi ve eğitimi öğetmenliği bölümünü bitirdikten sonra aynı senede anasınıfın..