Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '08

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

ÖSS yolculuğu!!!

ÖSS yolculuğu!!!
 

Hedef belirleme zamanı...


-Ben sınava bu sene ÖYLESİNE giriyorum
-Benim onlarla yarışma şansım hiç yok
-Çok çalışıyorum, ama sınavı kazanırmıyım bilmem!
-Sanırım sınavı kazanamıycam...

Dostum; eğer böyle düşünüyorsan YANILIYORSUN!Yarış başlamadı ve henüz bir şey kaybetmedin!Eyyy 11. sınıflarrrr, size sesleniyorum.Evet dostum, KULAK VER SESİME...Daha bir senen var yaaa.Ne öyle hemen pısırıklar gibi pes ediyosun? Sadece "şimdi"ye hakimiz, değil mi?...Öyleyse "şimdilik durmak" değil "şimdiden başlamak" durumundayız.

==>Hangi konu olursa olsun, şu ana kadar yaptıklarınla yetiniyorsan, yapabileceklerinden vazgeçmişsin demektir. "Yok arkadaş yok.Bugünden sonra benden ne köy olur ne kasaba.Hem ortaokuldan beri çalışıp ta kazanamayanlar var.Ben nasıl kazanırım?" deme! Hem de hiç deme! Eğer bu durumun farkındaysan, bu sana bir fırsattır.Şans nedir, dostum?Fırsatlara hazırlıklı olabilmektir.İşte sana fırsat!Sen de bir ilk yap ve bu kadar kısa sürede o kafanın içindeki eşsiz nimetin gücünü göster...Bakkk!! Yine yookk diyoo, yaaa...Neden "evet" değil de "hayır"? Niye, sen de olan potansiyelin farkında değilsin herhalde. Yapma dostum yaa..Yarın öbür gün ÖSS de kapına bir alacaklıymış gibi gelecek, o zaman biraz önce yaptığın gibi bu sınavı da tepemeyeceksin!! Sonra da: "Ayy nolcek şimdi, bana kız da vermezler." veya "Ayy bayılıyorum galiba, tüühhh;tahsil hayatım da bitti. Babam kapıya ilk gelene verir beni vallahi." mi diyeceksin:) "HAYIR, bu bir KABUS olmalı..." demelerinizi duyar gibiyim. Eveett....İşte benim kankalarım da böyle olmalılar yaaa..Derdinize dermen olmaya, ÖSS ile başa çıkmanıza yardım etmeye geldim. "Güzin ablan"ız kurban olsun size...Kalitesi yüksek bir hayata doğru yol alalım mı?Hadi o zaman, akalım alemlere...

ALEM 1:Benim Hedefim Senin Hedefini Döver!...
==>
Evet kanka;kendinle yarış.Kendi rekorunu kır!Son hedefin ilk hedegini dövecek kadar güçlü olsun!(Yalnız zırt-pırt hedef de değiştirme!Sonra şaşkoloza dönersin...)Mesela; hemmen örnekleyeyim:
Sen şu cömer hayattan bir şey istiyor musun?İste iste, çekinme...Gerçektende o, bu konularda oldukça cömert davranır.Yalnız istediğini koparman için biraz dişli olmalısın. Haaa dur dur, şunu da söyliim:BÜYÜK RESMİ GÖRMEYİ BAŞAR! Nasıl mı? Şu şekilde:
==> Şimdi hedefini belirledin ya...Hııhh!İşte bir düşün;kapat gözlerini, o ana ulaştığın zaman ne olacak?Ne hissedip ne duyacaksın?Kimler yanında olacak?Kimlere sarılacaksın?Mekan nire?Hepsini, ama hepsini hayal et. Ama hayal etmekle kalmayıp onu somutlaştır!Bak ben ne yaptım mesela:Bir fon kartonu alıp üstüne gideceğim üniversitenin resmini yapıştırıp oradan diyalog baloncukları çıkarttım.Baloncukların üzerine beni motive edecek sözler yazdım.Sonra boş kalan alana da doktora yapmayı istediğim üniversitenin resmini yapıştırdım.En sonuna da onu çalışma masamın arkasındaki duvara astım.Böylelikle her ders çalışmaya oturduğumda o büyük resmi görüp daha da çok ders çalışasım geliyor.İşte sana örnek.Sende yap.Hem de senin hayal dünyanı yansıtsın.Sonra da her gfece yatarken, uykuya dalana kadar ÖSS filmini oynat göz kapaklarında. ÖSS'ye mükemmel bir şekilde çalışıp her soruyu midene indireceğin o günleri yaşa.ÖSS gününü, o günkü kahvaltıyı, sınav esnasını, sınav sonrası rahatlığını...hepsini düşün.1-2 ay sonra evine gelen zarfı, hayal ettiğin üniversiteyi kazandığını, öğretmenlerine ve arkadaşlarına bu mutlu haberi verdiğini hayal et.(Tabi bunlar benim düşüncem, benim hayallerim.Sen başka hayal bul kendine, banane banane vermem hayalimi...)Eğer sen hedefini göremiyorsan ona ulaşamazsınki...Yada gittiğin yolu bilmiyorsan, gideceğin yeri de bulamazsın!
....

Tamaaamm;hedefini belirledin ya, herşey bitti.Şimdi otur-bekle.Bir hokus-pokus yapıcam ve hedefin seni gelip bulacak...Desem yalan olur, hemen inanmadın dimi?Biliyordum inanmadığını:)

1. alemin içine girdik, enine boyuna tartıştık ve oradan çıktık.Sıra 2. alemde.Ama fazla uzun yazılar okunmuyor be kanka.Devamını diğer bloğumda yayınlayacağım.Eeee malum, ben de seninle aynı safta yer alıyorum, benim de çalışmam lazım dimi.Sana işin sırrını vereyim, ben de çalışmayayım...Yok öyle yağma...Hadi bana eyvallah.Bir sonraki yayınımızda görüşmek üzere...Yayında ve yapımda emeği geçenlere ve okuma zahmetine girenlere teşekkürlerimi sunarım.Bu yolculukta sizi yalnız bırakmayacağım:Yola devam...

 
Toplam blog
: 29
: 791
Kayıt tarihi
: 01.11.07
 
 

1990 İstanbul/ Üsküdar doğumluyum. Şu anda lise öğrenimi görmekteyim. Kendimi kişisel gelişim konusu..