Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ağustos '11

 
Kategori
Eğitim
 

ÖSYS Maratonu Başladı

ÖSYS Maratonu Başladı
 

ÖSYS Çalışmaları


Henüz üniversite yerleştirme sonuçları açıklanmamışken yeni senenin ÖSYS yolcuları sürece başladılar bile. Ramazan ayının etkisiyle bazı dershaneler derslerini bayram sonrasına ertelemiş olmalarına rağmen bazı dershaneler 1 Ağustosta ders başı yaptılar. Ramazan ayı dolayısıyla hem öğrencide hem de öğretmende performans düşüşüne neden olsa da dershaneciliğin gerçekleri buna mecbur bıraktı. Bu gerçeklerin ne olduğuna girmeyeceğim.

2012 ÖSYS’ye başvuracak olan lise son sınıf öğrencileri ders başı yaptı ama bu sene yerleşemeyen yada bir yere yerleşecek puanı/sıralamayı aldığı halde istediği bölüm için bir sene daha beklemeyi göze alan öğrenciler için dershane bayram sonrası Eylül ayı içerisinde başlayacak.

2012 YGS’ye 7 ay kaldığını düşünürsek öğrencilerin bu sürede nasıl bir program takip etmeleri gerektiği konusu üzerinde duracağım. YGS’ye meslek lisesi öğrencileri de gireceği ve bazı bölümlere YGS puanları ile yerleşecek olmaları nedeniyle sözü edilen sınav liselerin 9. sınıf konularını kapsayacak şekilde olacaktır. 9. sınıf düzeyinde bir sınavın şöyle bir güzel yanı bulunmaktadır. Derslerine düzenli çalışan ve günlük, haftalık ve aylık tekrarlarını yaparak lise son sınıfa gelen öğrenciler için sözü edilen 7 ay içerisinde yapılacak şey bol tarama testi çözmek ve test çözümlerinden sonra yapılamayan veya boş bırakılan soruların konuları ile yakından ilgilenmek olacaktır. Sadece bu dediğim yöntemle bile çalışan öğrencilerin YGS’de alacakları puan LYS’de işlerini kolaylaştıracaktır. Bu söylediğim baştan beri düzenli ders çalışan öğrenciler içindi.

Peki ya düzenli ders çalışmayan ve dolayısı ile 9. sınıf konularından bir hayli eksiği bulunan öğrenciler ne yapacaklar? Elbette ki; “konularım eksik, çalışsamda yetiştiremem” demeyeceklerini ümit ediyorum. Dolayısı ile derhal bir plan dahilinde ders çalışmaya başlamaları gerekmektedir. Ders çalışmaya başlamanın ilk basamağı ise YGS konularını gösteren bir liste edinmeleridir. Çalıştıkları ve sonrasında konu testi çözdükleri ve bununda sonrasında yapamadıkları veya boş bıraktıkları bölümlerle yakından ilgilendikleri konulara birer çizik atmalıdırlar. Ben öğrencilerime bu çizikleri kırmızı kalemle atmalarını salık veriyorum. Ellerindeki YGS konularını gösteren listede kırmızı çizik arttıkça öğrencilerin moral, motivasyonları yükselecek ve başarılı olmak için bir şeyler yaptıklarını izleme fırsatını yakalayacaklardır. Unutulmaması gereken şey bu listenin YGS’ye bir ay kala bitmiş olmasıdır. Çünkü sınav öncesi seri deneme sınavları yapmak gerekecektir. Bu sınavlardan sonra mutlaka değerlendirmeler yapılacak ve eksiklikler tamamlanma yoluna gidecektir. Sözünü ettiğim bir aylık süre bu türden telafilerin yapılacağı en uygun süredir.

Yeri gelmişken özellikle son sınıfta okuyan öğrencilerin sınav öncesi izin yada rapor alarak yaptıkları devamsızlıkları ile ilgili görüşlerimi ifade etmek istiyorum. 2011 yılında yapılan gerek YGS gerekse de LYS’de görülmüştür ki sorulan sorular derin bilgi ve bu bilgiye dayalı analiz gerektiren sorulardır. Bu türden bilgileri öğrencinin dershanelerde alması olası değildir. “Ben öğretiyorum”, “ben veriyorum” diyen dershaneler daha çok ticari kaygıyla bu türden açıklamalar yapıyorlar diye düşünüyorum. Bu derin bilgi ve bu bilgiye dayalı analiz yapma yetilerini öğrenciler ancak okullarından alabilirler. Çünkü yıllara yayılmış ve hakkını vererek anlatılan derslerde edinilecek bu bilgiler öğrencilerin gerek YGS’de gerekse de LYS’de işlerine yarayacaktır. Kaldı ki sınav yaklaştıkça konu eksiği olmayan yada az olan öğrenci ufak tefek pürüzleri gidermek için devamsızlık yaparak dershanelere gitmektedir. Bu bir yere kadar mantıklı karşılanabilecek bir yaklaşımdır. Ancak bunun yanında konu eksiği had safhada olan öğrencilerde devamsızlık yapmakta ve hem okul derslerinden hem de dershane imkanlarından geri kalmaktadırlar. Çünkü dershaneler bu dönemde daha çok ufak tefek eksiği olan öğrencilerle ilgilenmektedir. Diğer öğrenciler ise yazık ki kantinde yada lobide vakit öldürmekte ve bir anlamda vicdanlarını rahatlatmaktadırlar. Bir kez daha tekrar etmekte yarar görüyorum. Ben 15 yıldır ÖSYS üzerinde çalışan bir Psikolojik Danışman olarak sınav öncesi devamsızlıkların çok az öğrencinin işine yaradığını büyük çoğunluğun zararına olduğunu ifade ediyorum.

Bu yazıda YGS üzerinde durmaya çalıştım. Sene içerisinde YGS ve LYS konularında yazılar yazmaya ve sınavlara hazırlanan öğrenci ve velilerine yardımcı olmaya çaba göstereceğim.

Bir başka yazıda görüşmek dileğiyle.

 
Toplam blog
: 50
: 2429
Kayıt tarihi
: 31.08.06
 
 

Hatay'ın İskenderun ilçesinde dünyaya geldim. 1997 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültes..