Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '10

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Öteki dünyanın insanları: üniversiteliler

Polisimizin orantısız güç kullandı diye eleştirildiği tüm görüntüleri tekrar tekrar izleyin, ilk darbe her zaman göstericiden polise geliyor. Polis önce neden gösteri yapamayacaklarını güzel bir dille efendice anlatıyor. Göstericiler istediklerini yapmak için direniyorlar. Polis izin veremeyiz diyor. Göstericiler polisin üzerine giderek onları taciz ediyor. Polis barikat kurmaya çalışınca göstericiler ilk darbeyi polise vuruyor. Polisi dövmeye kalkıyor. Doğal olarak canı yanan polis tepkisini gösteriyor. Kameraların önünde göstericiler böylece emellerine ulaşıyor ve ortalık karışıyor.

Yani polis göstericiden tokatı yiyince korkup geri çekilmesi ve onlara izin vermesi gerekiyor öyle mi? Ondan sonra bu mesleğin bir saygınlığı kalır mı? O üniformayı giymenin bir anlamı kalır mı? Orantısız güçmüş. Pardoonnn... Orantılı gücü biri bana izah edebilir mi lütfen? Tartıyla mı, metreyle mi ölçülüyor? Ya da polis oracıkta üniformasını çıkarıp, bakın silahımızı copumuzu da bırakıyoruz hadi şimdi teke tek gelin dövüşelim mi diyecekti?

Gösterinin bahanesine de bak. Başbakanın rektörlerle görüşmesini protesto etmek... Gösteri yapmak için dünyanın en komik bahanesidir herhalde... Amacın provakasyon olduğu gösterinin bahanesinden belli. Eyyy üniversiteli senin o saatlerde dersin yok mu kardeşim? Biz de üniversite okuduk. Ders sabah 8'de başlar, akşam 17' de biter. Ne işin var senin ders saatinde gösteride?

Ankara'dan otobüslerle gösteri için istanbul'a geliyorlar. Organizasyona bak sen. 25 kuruş otobüs zammı size çok geliyor. Parasızlıktan yakınıp bedava eğitim istiyorsunuz. Peki bu otobüs paralarını kim veriyor? Okula gidecek paranız yok ama gösteri yapmaya Ankara'dan İstanbul'a gidecek paranız var. Aferin size.

Üniversiteli siyaset falan yapmayacak kardeşim. Üniversiteli okulunu okuyacak. Öğrencinin siyaset yapması gençlerin önünü açmak, katılımcı olmalarını falan sağlamak falan da değil. Asla. Bırakın bu ezberleri. Üniversiteye 18 yaşında giriliyor, adam gibi okursan 22 yaşında mezun olunuyor. Yani üniversiteyi bitiren birden yaşlanmıyor. Mezun olduğunda da hala genç bir insan oluyorsun.Yani mezun olduktan sonra 22 yaşında yağız bir delikanlı, alımlı bir genç kız olarak istediği gibi siyaset yapabilir. Okurken sokaklara dökülmelerinin hiç bir anlamı ve gerekçesi yok. Kimse bu bahaneye sığınmasın. Okul okumak içindir.

Ayrıca illa da siyaset yapmak istiyorsan, her partinin gençlik kolları var. Git kayıt ol. İstediğin partide istediğin siyaseti yap. Kendi kendilerine isimler uyduruyorlar. Gençlik bilmem ne platformu. Allah Allaaahh. Platform değil uzay üssü olsanız ne yazar.

Medya da kendine malzeme buldu ya, kaşıyıp duruyor. Polis şöyle yaptı polis böyle yaptı. Bir de Yunanistan'daki bir gösteriyi örnek olarak gösteriyorlar haberlerde. Üniversiteliler gösteri yapmış da polis müdahele etmemiş. Dikkatle izledim. Bir kere göstericiler polise 100 metreden fazla yaklaşmadılar. Polise saldırmadılar. Polis barikat kurdu, barikatı aşmaya çalışmadılar. Eee polis böyle göstericiye neden güç kullansın ki? Verdikleri örneğin biz de yaşananla alakası yok. Ayıptır yahu. Sen ülke medyasının, kime kime karşı kışkırtmaya çalışıyorsun ?

Bedava okuma hakkı istiyorlar sevgili öğrencilerimiz. Daha bu yaşta bedavacılığa alışmışlar.İstanbul'da İstiklal caddesinin barlarını bir gezin. Yüzde 90'ı üniversiteli gençler. Sabaha kadar alkol alıp eğleniyorlar. Valla ben bilmiyorsam düzeltin, İstiklal caddesinde alkol bedava mı? Hayır yani aklıma takılıyor, okumaya para bulamayanlar bu alkol paralarını nereden buluyor?

Bir de gösterici profiline dikkat edin. Spor, tiyatro, folklor, santraç v.s. sosyal çalışmalarla uğraşan hiç bir genci gösterilerde göremezsiniz. O gençlerin böyle lüzümsuz şeylere ayıracak vakitleri yoktur. Nerede dersini asmış, okulunu yıllardır bitiremeyen, hiçbir sosyal faaliyeti olmayan, kendileri değil sadece kimlikleri öğrenci olan gençler varsa işte onlar meydanlarda, sokaklarda. Amaç zaten okumak değil.

Yahu aklı başında bir insan, sokağa çıkıp 300- 500 metre yol yürüyüp bağırıp çağırmakla düzeni değiştireceğini nasıl düşünür? Bu iş bu kadar basitse haydi yarın hep beraber sokaklara düşelim. Değil 500 metre günlerce aylarca yürüyelim.Yalnız ayakkabı paraları için sponsor bulmamız lazım.

Sanki bir şeye tepki göstermenin tek yolu, yol yürümek bağırıp çağırmak. Polise yumruk atmak.

Arkadaş bugün acayip bir tepki gösterdim. Ne yaptın abi? Tam 5 kilometre yol yürüdüm, sesim kısılana kadar bağırdım, iki polis tokatladım. Onlar da bana saldırdılar, gözümü hastanede açtım. Eee abi sonuç. Hiiiç abi tepkimi gösterdim işte. İyi de sonuç ne ? Ne değişti ? Yıllardır bu yöntemle kim neyi değiştirebildi ? Bir şey değişmediğine göre, hala bu aptalca yola başvurmanın manası ne ?

Valla ben tekrar tekrar polisimin ellerinden öpüyorum. Özü değil sadece kimliği üniversiteli olan bu cahillere her zaman hadlerini bildirmelerini canı yürekten destekliyorum. Polisi kınayanları da kınıyorum. Kimse kafasına estiği gibi sokaklarda bağırıp çağırarak, olay çıkarak benim huzurumu bozamaz. Ben bir vatandaş olarak, başka hiçbir vatandaşa benim huzurumu bozma hakkı vermiyorum. Bozmaya kalkan olursa da canım polisim gereken cevabı verir.

Üniversitelerde sigara, alkol, fuhuş, almış başını gidiyor. Siz önce kendinizi düzeltin. Yediğiniz nane kalmadı, hala özgürlük istiyorsunuz. Size bu kadarı çok bile. Biz de o sıralardan geçtik. Kim öğrenci kim değil iyi biliyoruz. Üniversiteye girince kendinizi bir şey olduk sanıyorsunuz. Kendinizi ayrı bir sınıfa sokmaya çalışıyorsunuz. Sen sadece bir öğrencisin arkaşım. Sadece bir öğrenci. Ders çalışması gereken, okulunu bitirmesi gereken bir öğrencisin. Başka hiç bir şey değilsin. Kendini uzaylı gibi görme boşuna. Ancak mezun olunca birşey olabilirsin. Birşeyler yapmaya hakkın olabilir. Mezun olana kadar sadece bir öğrencisin. Baba parasıyla yaşayan bir öğrenci. Anladın mı canım kardeşim? Şimdi defterine 100 kere yaz bakayım. Ben bir öğrenciyim .Belki ancak kafana girer.

Bir de böyle ekranlara çıkıp çok önemli bir halt yemiş pozlarına girmiyorlar mı, hasta oluyorum yaa. Biiizz bilmem ne platformu öğrencileriyiiiiiz, demokratik hakkımız kullandıııık. Gençler olarak ülkemize sahip çıkıyoruuuuz. Sorunlarımızın çözülmesini istiyoruuuuz. Hakkımızı alana kadar da eylemlerimiz süreceeeek, polis bizi yıldıramaaaaz. Allah Allaaaahh. Kahramanlara bak sen. Pardon !! bu eylemleri yaparken kimin parasını yiyorsunuz? Beğenmediğiniz devletin öğrenci kredilerini, ananızın babanınızn paralarını. Madem bu devleti sevmiyorsun, beğenmiyorsun kredisini niye yiyorsun kardeşim? Devletin okul sırasını niye işgal ediyorsun. Onlar kaka değil mi? Beğenmediğin devletin yurdunda niye yatıyorsun?

Üniversiteler parasız olsun. Ne oldu abicim, biraya paran mı çıkışmadı? Ayıp ettin ne demek hemen sabah hallediyoruz. Ben başbakanla konuşurum olmuş bil. Sen emredersin de biz yapmaz mıyız? Aaa darılırım valla. Sonuçta sen üniversitelisin. Öteki dünyadan misafirimizsin. Emrin kılıçtan keskindir.

 
Toplam blog
: 29
: 1481
Kayıt tarihi
: 21.07.06
 
 

... KTÜ mezunu inşaat mühendisiyim. Proje müdürlüğü , İnşaat kontrollüğü ve danışmanlığı, Statik ..