Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '15

 
Kategori
Siyaset
 

Ötekileri ikna etmek

Bu sabah bir radyo programında iktidar partisininin bir yöneticisinin uydurduğu  söylenen, Hazirandaki genel seçimlerle ilgili bir seçim sloganını duydum.

Slogan şöyle olacakmış: Türkiye’ye itila(yükselme), medeniyete ihya, ötekilere ikna.

Bunu duyunca mesleğimi yaparken, 1990 lı yıllarda, bir vergi incelemesinde başımdan geçen bir olayı anımsadım.

Karadenizli bir inşaat müteahhidini vergi incelemesine almıştım.  İncelemeler sırasında zaman zaman bilgi almak için müteahhitle konuşuyordum.

Bu görüşmelerin biri sırasında, müteahhidin canı çok sıkkındı. Nedenini sordum.

“Sormayın mufettiş bey.. Ha bir arsa buldim. İnşaat için belediyeye başvurdim. İnşaat   izni vermediler. Arsanın yanında köhne bir ev var. Onun arsasını da alıp benimkine katacağmişım. Gittik bina sahibine. Adam evini satmak istemiy.. Bizim inşaat işi de yatiy. Ona darlanıp duriyim”dedi.  

Ben  de “Adamı ikna etmek zorundasınız.” dedim. O da “Hay aklinla bin yaşa müfettiş bey”dedi ve  gitti.

Vergi incelemesi bitti. Müteahhidi son tutanağı imzalamak için çağırdım. İşlemler tamamlandıktan sonra müteahhide o arsanın durumunu sordum.

Müteahhit: Haa o arsayı mi soraysın.. Adama anlattik, anlattik, anlattik baktik anlamiy (sağ elinin işaret parmağını ileri uzatıp elini yumruk yaparak sanal bir tabanca yarattı ve bu elini gözlerime uzatıp) sonunda iknaa ettik oni.”dedi.

Umalım da bu seçim sloganını bulan Karadenizli olmasın.. Umalım da uygulaması Karadenizli müteahhidinki  gibi olmasın.  

 
Toplam blog
: 142
: 578
Kayıt tarihi
: 04.09.13
 
 

1940 yılında İzmir'de doğdum İzmir Atatürk Lisesi'ni bitirdim 1961 yılında Mülkiye(Siyasa..