Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '22

 
Kategori
Turizm
 

OTELLERDE SWOT ANALİZİ

OTEL İŞLETMELERİNDE SWOT ANALİZLERİ

SWOT kelimesi ingilizce dört kelimenin baş harflerinden türetilmiştir.

 

                    Strengths (Güçlü yanlar)

                    Weaknesses (Zayıf yanlar)

                    Opportunities (Fırsatlar )

                    Threats (Tehditler, tehlikeler)

 

Swot analizi işletmelerin kendi güçlü yanlarını, zayıf taraflarını belirlemek, diş çevreden kaynaklanan fırsat, tehdit ve tehlikeleri saptamak için kullanılan bir tekniktir ve bir plan oluşturulacağı zaman, sorun ve problemleri tanımlamak ve çözüm oluşturmak için ve ayrıca nicelik olarak verilerin yetersiz olduğu, sağlıklı bir enformasyon sisteminin olmadığı, bilgilerin kişilerin uhdesinde olduğu zamanlarda uygulanır genellikle..

 

İşletmelerin güçlü yanlarını ve fırsatlarını arttırmak, zayıf yanlarını, tehdit ve tehlikeleri en aza indirmektir SWOT analizinin amacı..

 

Konaklama işletmelerinde yeni atanmış bir genel müdürün işletmeyi süratle tanımak gayesiyle bile yapabileceği bir analiz şeklidir...

 

İşletme içi avantaj ve dezavantajlar olarak başında bulunduğu otelin güçlü ve zayıf yanlarını gerek kendisi ve gerekse mevcut ekibiyle/alt kadrosuyla yapacağı çalışmalarda objektif olarak ortaya koyabilir. 

 

        - Otelin güçlü yanları nelerdir? Avantajlı olduğu noktalar nelerdir?

        - Otelin zayıf yanları nelerdir ? Dezavantajlı olduğu noktalar nelerdir?

 

sorularına cevap aramak için aşağıdaki unsurların incelenmesi gerekir.

 

                    - Otelin dış görünümü.

                    - Oda kapasitesi.

                    - Restoran kapasitesi.

                    - Banquet/ziyafet salonlarının kapasitesi.

                    - Çeşitli organizasyonların yapılabileceği açık alanlarının olup olmadığı.

                    - Odaların m2 genişliği.

                    - Genel mekanların ferahlık ve genişliği.

                    - Odaların mobilya ve mefruşatının durumu.

                    - Genel mekanlardaki mobilya ve mefruşatın durumu.

                    - Operasyon dep.personellerinin eğitimli, ehil olup olmadığı.

                    - Operasyon dep. personellerinin müşterilere karşı güleryüzlü ve yardımsever olup olmadığı.

                    - Destek departmanları ve mali birim personellerinin eğitimli ve ehil olup olmadığı.

                    - Departman müdürlerinin eğitimli, tecrübeli olup olmadığı.

                    - Halihazırdaki müşteri yelpazesi.

                    - Müşterilere sunulan aktiviteler.

                    - Yemeklerin kalitesi ve çeşitliliği.

                    - Servis kalitesi.

                    - Yönetim mali raporlarının zamanında ve sağlıklı hazırlanıp hazırlanmadığı.

                    - Mutfak ve depolardaki hijyen durumları.

                    - İşletme içi iletişimin ne şekilde sağlandığı.

                    - İç kontrolün ne şekilde sağlandığı.

                    - Otokontrolün ne şekilde sağlandığı.

                    - Su, Isıtma ve Enerji tüketimi.

                    - Deprem yangın sel gibi felaketlere hazır olunup olunmadığı.

                    - Felaketlerde personelin ne şekilde hareket edeceği.

                    - Felaketlerde müşteri ve personelin ne şekilde tahliye edileceği.

                    - Ekonomik ve finansal krizlere hazırlıklı olup olmadığı.

                    - Otelin iç ve diş güvenliğinin tam anlamıyla sağlanıp sağlanmadığı.

                    - Teknik problemlerde 24 saat müdahale imkanları.

 

Otellerin kendi özelliklerine ve organizasyon yapılarına göre bu örnekler Otel genel müdürleri ve Departman müdürlerince daha da çeşitlendirilebilir ve hatta departmanlar bazında da yapılabilir. Önemli olan güçlü ve zayıf yanların ortaya konulmasıdır.

 

Bu noktada Otel işletmesinin güçlü ve zayıf tarafları ortaya çıkmış olacaktır.

 

İşletme dışı fırsatlar, tehdit ve tehlikeler konusunda ise

        - Bulunduğu çevrenin otel işletmesi için fırsat sayılabilecek özellikleri var mı?

        - Bulunduğu çevrede otel işletmesi faaliyetini tehdit eden yada tehlikeli olabilecek unsurlar var mı?

 

sorularına ekibiyle birlikte cevap aramak için genel müdürler aşağıdaki unsurları inceleyebilir...

 

                    - Otelin kuruluş yeri.

                    - Ulaşım imkanları.

                    - Şehir merkezine uzaklığı.

                    - Sanayi bölgelerine uzaklığı.

                    - Arkeolojik bölgelere uzaklığı.

                    - Hava alanına uzaklığı.

                    - Rakip otellerin durumu, neler yapmakta oldukları.

                    - Bulunulan bölgenin ekonomik durumu.

                    - Bulunulan yerleşim yerinde yaşayanların sosyoekonomik ve sosyokültürel durumları.

                    - Fırsatlarınız.

                    - Engelleriniz.

                    - Otelcilikle ilgili teknolojik gelişmeler.

                    - Faaliyetinizi etkileyecek yerel olaylar

                    - Hükümetin turizm politikaları.

                    - Bölgesel/ülkesel olarak turizm pazarındaki gelişmeler.

                   

Buradaki unsurlar da aynı şekilde her otele göre değişebilecek nitelikte olup Otel müdürlerince çeşitlendirilebilir.

    

Güçlü olunan noktalarda gevşememek, zayıf olunan noktaları da bertaraf edip güçlü hale getirmek için neler yapılması gerektiği konusunda ekipçe çalışmalara ivedilikle başlanmalı ve gerekli kararlar alınarak yürürlüğe koyulmalıdır.

 

Güçlü yanlar ile dış çevrenin sunduğu fırsatlar bir araya getirilerek güçlü tarafların fırsatlardan yararlanacak şekilde kullanılması yönünde ve tehdit ve tehlikelerin de güçlü yanlar ile bir araya getirilebilecek fırsatlara dönüştürülmesi yönünde stratejiler ortaya koyulmalıdır.

 

Swot analizi, içsel ve dışsal faktörler olarak otelin durumunun geniş bir açı ile ortaya koyulması, objektif olarak değerlendirilmesi ve olumlu yönde bir takım kararların alınması için yöneticilere yardımcı olan bir analizdir.

 

Bu arada ilave etmeliyim ki Swot analizlerinin faaliyet bütçelerinin hazırlanmasından önce de yapılmasında -mevcut durumun ve rakiplerin ortaya koyulması ve geleceğin isabetli bir şekilde projeksiyonlanması açısından- yarar vardır.  

 

Bu analizde önemli olan işletmeye tarafsız bir gözle bakabilmenizdir. Bunu başardığınız ölçüde teşhisi doğru koyar ve otelin problemlerinin halli ile ilgili kararları doğru verirsiniz...

 

Yıl sonundaki Finansal tablolar karneniz de Kırmızı olmaz.

     

Son söz;

İşletmeni iyi tanı, güçlü yanlarını iyi kullan, zayıf taraflarını iyileştir, fırsatlardan yararlan, tehlike ve tehditleri sezinle ve oluşmadan lehine çevir..

 

10/9/2006

Adnan Şişman

 
Toplam blog
: 177
: 9
Kayıt tarihi
: 21.08.15
 
 

1961 yılının sıcacık Temmuz ayının 12. Günü sabah serinliğinde, Üsküdar Zeynep Kamil doğum hastan..