Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Oto Servis Sistemi

Emekli olduktan sonra 2.el mütevazi bir otomobil aldım. İlk zamanlar yıllık bakımlar ve bazı ufak arızalar için servise giderdim. Randevu almak dahi bir sorun oluyordu. Sonra sanayi sitesine gitmeye başladım.

Arabamda arıza göstergesi yandı. Kitapçığından baktım nedir diye. Motor aksamıyla ilgili bir arıza yazıyor.

Yetkili servisi aradım randevu için. Biz arızayı tespit ederiz, sonra size yapılacak işlem ücretinibildiririz. Eğer yapımını kabul etmezseniz 300 TL arıza tespit ücreti ödersiniz. Yaptırmaya karar verirseniz bu ücreti ödemezsiniz, sadece tamir ücreti ödersiniz. Telefonda düşündüm ya fahiş bir fiyat çıkarsa ne olur diye. Ben kabul etmedim, randevudan vazgeçtim. Sanayiye gittim, 300 civarında bir masrafla yapacaklar.

Ya yedek parça fiyatları. Basit bir yedek parça fiyatı inanılmaz pahalı. Araç sahibi mecbur bu parçayı almaya. Öyle bir sistem kurulmuş ki, tam bir soygun düzeni diyebiliriz. Ülke genelindeki araç sayısını düşünürsek gerçekten haksız kazanç çok yüksek boyutlarda. İnsanların parası ceplerinden alınıyor resmen.

Aracın arızası zaten belli, arıza göstergesi yanıyor, sen tekrar biz arıza tespit yapacağız diye vatandaştan para al. Bu yetkili servis yüzünden şu arabayı aldığıma pişman oldum. Satsam değerinin altında ancak satabilirim. Şimdilik idare etsin bakalım. Serbest piyasa işte. Fiyat denetimi yok, hizmetlerin kontrolu yok. Vatandaşın yapacağı bir şey de yok.

Bir yetkili servisten bir aracın tüm parçalarının fiyatlarını alsanız, toplasanız, aracın fiyatının yüzlerce katı bir rakam bulunur. Yedek parça ile soy, hizmet bedeli ile soy. Yurt dışında ana şirkete paraları gönder. Biz emekliler de maaşa ne kadar zam yapılacak diye bekleyip duralım.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..