Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '07

 
Kategori
Eğitim
 

Otobüs durdu ben de durdum

Öğrenci taşıyan bir otobüsün arkasında ilerlerken otobüs durdu, yan tarafından dur levhası açıldı, tabiki zorunlu olarak bütün trafik durdu. Bu levha açıldıktan sonra durmamak trafik suçlarının en ağırı. Otobüs bekleyen hiç kimse yok hava serin olduğu için evden henüz çıkan bir öğrenci tekerlekli sandalye ile otobüse kadar getirildi. Otobüsten bir görevli indi, o anda otobüsün yan tarafından tekerlekli sandalyenin otobüse binebilmesi için bir asansorlü kapı açıldı. Görevli çocuğu araca bindirirken otobüs sürücusü de yukarıdan yardım ediyordu.

Olayi seyrederken ulkemdeki ayni durumda olan kisilerin durumu gozumun onune geldi. Birakin tekerlekli sandalyeyi bir koltuk degnegi parasi dahi olmayan hayati boyunca yerlerde surunen, evden disari cikmayan toplumdan kopuk, yasamla hicbir baglantisi olmayan, insanlarimizi. Insanina deger vermeyen ulkede soz sahibi olan kisilerden engelli vatandasimizi dusunmeleri beklenebilir mi? Okullarda egitim dort dortluk, ilgi okadar yogun ki cocuga anlatamam, cunku onlar ulkenin gelecegi. Evden alinip otobuslerle okullara tasiniyorlar hergun, aksamustude okullardan evlere. Cocuklara haklari ogretiliyor okullarda, eger deniyor anneniz babaniz size sert davranirsa polisi arayin. Burada okullar kultur bakimindan butun dunyanin insanlarinin cocuklarini bunyesinde barindirdigi icin tam bir kultur zengini. Bu arada bana anlatilan bir olayi aktarayim sizlere. Bolivya`dan gelipte buraya yerlesen aile babanin cocugunu dovmesi ile cocuk kimseye sormadan polisi ariyor, Cocuk polisi aradigi zaman henuz 9 yasinda polis gelip babayi tutukluyor. Baba bir sure cezaevinde kaldiktan sonra cikip aileye katiliyor ama cocuga hicbir ters davranista bulunmuyor. Cocuk kotu aliskanliklar ediniyor ama baba sesini cikarmiyor. Aradan yillar geciyor olay unutuluyor.

Bolivya`ya tatile gitmek icin plan yapiliyor baba onceden gidiyor memleketlerine, ailenin diger bireyleri daha sonra gidiyor. Baba sabirsizlikla ucagin inmesini bekliyor, ucak havaalanina inipte yolcular ucaktan indiginde, baba kaptigi gibi oglunu ulan diyor ara bakalim polisi, agiz tadiyla bi dovemedim seni, deyip elini kolunu kirincaya kadar dovuyor oglunu. Farkli kulturlerden gelen insanlar kabullenemiyorlar bazi seyleri ama uymaktan baska careleri olmadigi icin kurallara uymak zorunda kaliyorlar

 
Toplam blog
: 377
: 711
Kayıt tarihi
: 05.08.06
 
 

Türkiye'yi ve Türk insanını çok seviyorum. Dünyada bütün canlıların yaşam hakkı olduğuna inanıyorum...