Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Otomatik ödeme talimatlarınıza gelen faturalara lütfen dikkat edin

Otomatik ödeme talimatlarınıza gelen faturalara lütfen dikkat edin
 

görsel alıntıdır


İki gün önce başıma gelen bu olaydan sonra bu yazıyı yazma ihtiyacını hissettim. Otomatik ödeme talimatına gelen faturalarınızdaki rakamların noktasına, virgülüne lütfen dikkat edin çünkü feci şekilde canınız yanabilir. Canınız yanmadan önleminizi alın ve paranızı kurtarın. Otomatik ödemede nasıl olsa ödeniyor demeyin önce faturayı kontrol edin.

16 Nisan Cumartesi günü bankanın e-mail adresime yolladığı mesaja baktım ve su faturasının son ödeme tarihi 18 Nisan 2016 ve adresime gelen para miktarı 9.545,00 (dokuz bin beş yüz kırk beş TL) “Acaba yanlış mı okuyorum” dedim ama yok doğru. Eski para okuma sistemi ile dokuz buçuk milyar. Üstelik kullanılmayan boş bir ev, aylarca fatura gelmemiş.  Hafta sonu ne bankaya gidebilirsin ne sular idaresine ama pazartesi sabahı para bankadan tahsil edilecek hem de hiç kullanılmayan su faturası. Suçlu kim? Rakamı yanlış yazan görevli ama atı alan Üsküdar’ı geçer, Müşteri biçare misali.

Neyse ki internet bankacılığı var Hafta sonu olunca da belki bankanın web sitesinin bakım çalışmaları yapılmaz ve ben de işimi bir an önce hallederim. Gerçekten de pazartesi bankanın web sitesinde bir sorun vardı ve saatlerce girilemiyordu hem de Türkiye’nin en büyük bankası ama adını vermeyeceğim çünkü bana göre yine en iyi bankalardan biri.

Bankaya internet üzerinden girdim ve önce cari hesaptaki parayı yatırım hesabına aktardım ve parayı gasp edilmekten kurtardım. İkinci olarak otomatik talimatı iptal ettim. Üçüncü olarak ayrıca bankanın müşteri temsilcisine telefondan bağlanarak durumu bildirdim. Dördüncü olarak İZSU Genel Müdürlüğü’ne itiraz dilekçesi yolladım.

Yine de içim rahat etmedi, pazartesi günü soluğu evin bağlı bulunduğu İZSU da aldım ve durumu izah ettim. Neyse ki fazla kalabalık yoktu bazen çok kalabalık olduğu zamanlar oluyordu, duruma bir görevli el koydu ve ukalalık etmeden, beni yormadan işi halletti. Öyle ya televizyonda izlediklerimiz oluyordu, elektrik ve su faturalarında önce öde sonra itiraz et gibi laflar edildiğini duymuştuk. Bir yakınımın da gelen su faturası otomatik ödemeden fazla kesildiğinde verilen cevap “Siz kullandıkça biz faturadan düşeriz olmuştu”. Ben o işten yakayı şans eseri sıyırmıştım çünkü daha önceleri hiç noktasına, virgülüne kadar faturayı kontrol etmemiştim ve bir yanlışlık olmamıştı. Bu sefer dikkat edeceğim tutmuştu.

Bir görevlinin işini düzgün yapmaması kim bilir ne canları yakıyordur yani biraz dikkat edilmesi gerekir. Bir de bu fatura işlerinde, elektik, su gibi “Önce öde sonra itiraz et” olayının ortadan kalkması gerekir bence, televizyonlarda izlediğimiz kadarıyla canı yanan çok insanlar var, insanların para ödemelerinin kolay olmadığı bir sistemde yanlışı yapan sorumluluğu üstlenmeli, müşteri değil.

Her şey gönlünüzce olsun.

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..