Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '08

 
Kategori
Otomobil
 

Otomatik vites'li araç fiyaskosu!

Otomatik vites'li araç fiyaskosu!
 

Piyasalarda çok satanlar arasında yer alan küçük segmentte ki otomatik vitesli araçlar, tıpkı manuel kullanıma sahip olanlar gibi en az 950 kg ve üzeri kasa ağırlığında üretilmektedir!

Halbuki çekiş gücü ile orantılı yeterli ağırlıkları saptanmalı yada teknik donanımlarının artırılması gerekirdi.

Aynı teknik özelliklere sahip olmaları nedeniyle de performans ve yakıt tüketim değerleri konularında hayal kırıklığı yaratmaktadırlar.

Yukarıda belirttiğim nedenlerle otomatik vitesli otomobillerin kullanımı için bol konfor, az sürüş zevki verir denilebilir.



Şehir içi kullanımda özellikle bayanların yokuş yukarı kalkışlarında büyük rahatlık sağlar.arabanın geriye doğru kaymasını engeller. Bu teknoloji, acemiler için büyük bir buluştur.

Fakat otomobili kullanırken tüm kontrolün kendisinde olmasını isteyen kişiler bu vites türünü pek tercih etmezler.

Ayrıca otomatik vitesli araçlar normalden daha yüksek devirlerde vites değiştirdikleri için zorlanır, daha fazla benzin yakarlar.

1.4 hp gücündeki otomatik şanzumanlı araçların kullanımı, özellikle otoyollarda çok dikkat ve sabır gerektirir.
rampalar da gaz pedalına aşırı yüklenmeler aracın yığılmasına neden olur dolayısıyla arkanızda konvoylar oluşur!

Güvenli sollamalar adeta imkansızdır.mutlaka önü açık düzlükler tercih edilmelidir.

Otomatik vites kullanıma en uygun olan 2000 hp ve üzeri motor seçenekleridir.

Mercedes, Bmw.Volvo.Jeep örneklerinde olduğu gibi.

Ancak çok pahalı olmalarının yanı sıra bir önceki yazımda belirttiğim gibi yüksek vergi, fazla yakıt ve yüksek kasko ücretleri(hiç kullanmasanız dahi aylık 500 00 ytl) düşünülecek olursa 1.6 hp- 125 bg özelliklerine sahip otomobiller seçeneği üzerinde durulmalıdır.

(örneğin honda yeni civic,)

Motor ve tork gücü ile uyumlu olan bu araçlar ihtiyaca cevap verecek özelliklere sahiptirler ve tehlike yaratmazlar

Ayrıca konforlu ve içi ferah otomobillerdir.

Vites aralıklarının tam olarak bilinmesi yakıt ve performans değerleri açısından önemlidir.

Bu bilgileri sıralamak gerekirse:

P_ park:Bu pozisyonda şanzıman kilitilidir. Park halinde dururken, uzun süreli beklemelerde, aracı ilk çalıştırmalarda kullanılır.ayrıca hafif yokuşlarda dahi el freni çekilmeden park konumuna alınmamalıdır.aksi halde vites geçişleri sarsıntılı olur ve arızalara yola çar.

R_ Geri vites: Sadece geri gitmek için kullanılır.

N _ Boş vites:manuel araçlarda ki vites boşta pozisyonuyla aynıdır. Sadece duraklamalarda kullanılır. araç hareket halindeyken kesinlikle bu pozisyona alınmamalıdır.

D_ Sürüş vitesi: İleri gitmek için kullanılan vitestir.Herhangi bir başka mudahale gerektirmez, aracın hızına göre otomatik olarak kendiliğinden vitesler değişir.

3 _ Sürüş vitesi: Şehiriçi kullanım bu pozisyon için uygundur.

2 _ Sürüş vitesi:60 km. ye kadar düşük hızlarda kullanım içindir.

1 _ Sürüş vitesi:30 km ye kadar düşük hızlar ve çok dik yokuş inişlerinde kullanım bu pozisyonda olabilir

S _ Sürüş vitesi. Hızlı ve spor kullanım. Bu butonlar devredeyken aracın normal vites değiştirme, devir aralığı yükselir. Hızlanma artar. Yakıt sarfiyatı maksimuma çıkar.

K_ Kar tuşu: Kaymayı önleme. Aracın devirsiz kalkmasını sağlar. Karlı, buzlu, yağmurlu ve kaygan zeminde kalkış için kullanılır.

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..