Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '10

 
Kategori
Otomobil
Okunma Sayısı
9298
 

Otomatik Vites mi Düz Vites mi?

Otomatik Vites mi Düz Vites mi?
 

Halk arasında otomatik vitesli araçların manuel araçlara göre daha fazla yakıt harcadığı düşüncesi hakimdir bilindiği üzere!
Ancak şehir içi yakıt baz alındığında bu fark litre de 1 puanı geçmez, yani abartılacak bir oran değildir.
Ayrıca olaya sadece otomatik/manuel kıyaslamasıyla bakmamak gerekir!
Örneğin 1.4 motor düz vites bir aracın 1.6 motora sahip araçlardan daha fazla yakma ihtimali de vardır!

Çünkü genelde 900-1100 kg gibi eşit ağırlıklara sahiptirler ve daha fazla gaza yüklenmeyi gerektirirler!

Hem sonuçta otomatik vites ortalamada 9,2 lt yakıyorken, manuel 10,0 lt yakmaktadır! Uzun yolda ise bu fark tamamen ortadan kalkar!
Size de bu konfor ve rahatlığın keyfini sürmek kalır!

Otomatik vitesli araçların mauele göre biraz fazla yakmasının asıl nedeni ise otomatik şanzımanın motor tarafından desteklenmeye ihtiyaç duymasıyla ilgilidir!
Yani araç vitesteyken motor devamlı şanzımanı doldurur bunun içinde yüksek devirde çalışması gerekir!
Aksi halde manuel araçlar gibi normal rolanti devresinde çalışırsa motoru stop eder!
Çünkü, manuel şanzımanlar motordaki gücü tekerleklere taşırken debriyaja ihtiyaç duyarken otomatik şanzıman bu işi yağ desteği aracılığıyla halleder.

Otomatik şanzımanlı bir araçta en iyi performansı elde etmek ve kullanıcı hatasından oluşabilecek sorunların en aza indirmek için şu kurallara uyulması gerekiyor.
Gaz pedalına basılıyken vites kolu asla P ve R konumuna getirilmemelidir, aksi taktirde çok ciddi hasarlar ortaya çıkacaktır.
Bu konumlara geçmeden önce aracın tamamen durması beklenmelidir.
Ayrıca yokuş aşağı inişlerde araç kesinlikle boşa yani N konumuna alınmamalıdır, o esnada şanzuman dişlileri yağlama yapmayacaktır çünkü!

Diğer önemli bir husus ise, otomatik şanzımanlı araçlarda motor çalışmadığı taktirde kesinlikle itekleyerek çalıştırma uygulaması yapılmamalıdır!
Bu şanzuman dişlilerinin hasar görmesine neden olabilir!
Araç bozulduğunda yada kaza halinde çekilmesi gerektiğinde çekişin gerçekleştiği ön ya da arka tekerlekler askıya alınmalıdır.

Aracı park ederken yapılacak işlemler ise sırasıyla; önce N konumuna alıp el frenini çektikten sonra P konumuna almaktır!
Zira bu sayede, aracınızın ağırlığının park frenine binmemesine yardımcı olmaktayız! Aracı ilk çalıştırırkende mutlaka bu işlemin tersini uygulamalıyız.
Tüm bu hususlara dikkat ettiğimiz takdirde otomatik vites kutuları (özellikle yeni nesil) pek kolay kolay bozulmazlar!

Sadece şanzuman yağını zamanında değiştirin o kadar.
Gerisini kendisine bırakın!!!

Bu arada otomatik vites pozisyonlarının ne işe yaradıklarına göz atmadan geçmeyelim.

( P ) : Park. Bu pozisyonda şanzıman kilitilidir. Kullanım yeri : Park halinde dururken, uzun süreli beklemelerde, aracı ilk çalıştırmalarda kullanılır.
( R ) : Geri vites. Geri gitmek için kullanılır.
( N ) : Boş. Manuel araçlarda ki vites boşta pozisyonuyla aynıdır, ancak sadece uzun süreli duraklamalarda kullanılabilir!

D ve 3. 2. 1. konumları ise aracın ileri gitmesi halinde kullanılırlar!
(D) Bu pozisyonda aracın hızına göre otomatik olarak vitesler kendiliğinden değişir.
(D3) : Aracın hızı en fazla100 km olduğu anlarda kullanılmalıdır, şehiriçi kullanım bu pozisyonda olabilir.
(D2) :.60 km kadar düşük hızlarda kullanım bu pozisyonda olabilir, ayrıca şanzımanın bu pozisyon dik yokuşlarda geri kaymayı önler.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1021
Toplam yorum
: 4165
Toplam mesaj
: 254
Ort. okunma sayısı
: 1581
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster