Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Temmuz '13

 
Kategori
İnançlar
 

Otomobilde haç amblemi

Otomobilde haç amblemi
 

1953 model şevrole de amblem HAÇ değildi.


Chevrolet ve haç işareti

Geçen gün kıymetli dostlarımla yeni araba alma konusunu konuşuyordum. Bu aralar piyasada sık görünen Cehvrolet’den bahsettim. Bana pek çok insan düşünüyor ama önündeki HAÇ işareti bizleri düşündürüyor. Müslüman biri olarak haç’lı arabayla dolaşmak hoşuma gitmez dedi.

Doğrusu aracın amblemi beni de soğuttu ve elimdeki ford focus’u satıp chevrolet almaktan vazgeçtim.

Sanırım Avrupa ülkelerinde HİLAL armalı bir araba satışı da zor olacaktır.

Bu armayı sanayide söktürüp yerine düz amblemler taktıranlarda başlamış.

Hani 5 yıl kadar önce arabaların amblemlerini kırmızıya boyama ve onları millileştirme gibi bir milliyetçilik anlayışı vardı, ben onları tuhaf buluyordum milli üretimli olmayan bir aracı kırmızı boya ile milli yapamazsınız. Ama dinime ve inancıma aykırı olan bir amblemi aracımda veya evimde taşımak istemem.

Bazı insanlar vites koluna veya aynaya tesbih asıyorlar buda inancını gösteriyor, bu insanlar haçlı bir kolyeyi bu aynaya tabiî ki asmayacaklardır.

Bu nedenle firmanın haç'lı arma bulundurması beni ve anladığım kadarıyla pek çok insanı bu araçtan soğutmuş.

Dini sembollerin çok önemli olduğu biliniyordur elbette ama ısrarla devam ediyor, bu İslam ülkelerinde satışı bir anda ters yüz edebilir bir seçim olacaktır.

Muammer MURAT

İnsan Kaynakları Yönetim Danışmanı

8.7.2013 

 
Toplam blog
: 163
: 4552
Kayıt tarihi
: 03.09.07
 
 

1965 yılında Erzincan'da doğdu, İzmir'de yüksek eğitim alıp, devlet memuru oldu. 5 yıl süreyle bi..