Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Otomobillerdeki elektrik sayaçları sökülsün

Otomobillerdeki elektrik sayaçları sökülsün
 

“ Fazla para yazıyormuş arabadaki elektrik sayacı, onun için sinyal vermiyor, haklı gariban ” esprileri yapıyoruz dönüş sinyali vermeyen arabaların ardından.

Dün sabah yine bir kaldırımı kesip benzinliğe giren yolda yürürken, benim oradaki varlığımın farkında bile olmayan, düz giderken benzinliği farkedip aniden sağa dönen ve sinyal vermeyi hiç düşünmeyen bir otomobilin altında kalmadıysam bütün bu durumlara karşı deneyimli bir yaya olduğum içindi.

Deneyimliydim, o otomobilin sürücüsünü, ağzında sigara ve bir elinde cep telefonuyla konuşur şekilde gördüğümde “ bunun sağa dönme olasılığı var, sinyal verme olasılığı hiç yok, beni görme olasılığı var ama görmezden gelme olasılığı daha çok, telefonla önemli birşey konuşuyorsa kesin göremez ” diye düşündüm ve hızlı adımlarla geçtim. Hiçbir tehlike yaşamadım. (Bu sürücünün emniyet kemeri bağlıydı)

Bir tehlike olmadı ama ya ben şunları düşünseydim:

- Burası benzinliğe dönüş ama kaldırımın devamı olduğu için geçiş hakkı yaya olarak benim.

- Otomobil geliyor ama sağa dönecek olursa, sinyal verir, görürüm. Sinyal vermediğine göre dönmeyecek.

- Ben yürürken görür ve durup benim geçmemi bekler.

Sürücülerin çoğu neden sinyal vermezler?

- Bizim bilmediğimiz ama o sürücülerin bildiği bir sakıncası olabilir. Örneğin arabanın bir yerinde gizli bir elektrik sayacı vardır, her sinyal para yazar.

- Sinyal vermek araba kullanma raconuna terstir.

- Sinyal vermek acemi sürücülerin yaptığı birşeydir, usta şoför sinyal vermez.

Şimdi de olaya ciddi yönünden bakalım:

Şehir içindeki benzinlikler

Şehir içindeki benzinliklere dönen yollar kaldırımları kesmesine karşın hem yapılışı hem de kullanımı yayayı yok sayıyor. Benzinliğe giren arabaların çoğu yoldaki hızlarını değiştirmeden bu “ ana yol ” saydıkları yoldan benzinliğe giriyorlar. Benzinliklere dönen yollarda kaldırım biraz alçalarak devam etmeli ve arabalar az da olsa bir yükseklik üzerinden geçmelidirler. Belediyeler yayaları önemsediklerini göstermek istiyorlarsa tüm benzinlik girişlerindeki kaldırımları kesintiye uğratan bu durumu düzeltmelidirler.

Dönüş sinyali

Arabaların sinyal vermemeleri konusunda çok ağır yaptırımlar getirilmelidir. Bir kez sinyal vermeden dönerken yakalanan sürücü daha sonra her dönüşte son verdiği iyi bir cezayı anımsamalıdır.

Direksiyonda telefonla konuşmak

Direksiyonda giderken telefonla konuştuğu görülen bir sürücünün o anda telefonuna ve otomobiline el konulup gönderilmelidir. Mahkeme onları iade ederken bir daha unutamayacağı bir cezayı ödemek zorunda kalmalıdır. Eğer o yer bir okul önüyse, o zaman “ arabayı ve telefonu geri almasam da olur ” denecek kadar bir ceza olmalıdır.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..