Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '18

 
Kategori
Türkiye Ekonomisi
 

Otto, Hans'ı Dinler, Köşeyi Döner...

Otto, Hans'ı Dinler, Köşeyi Döner...
 

Çizim: Yücel Evren


Aşağıda, Türkiye'de yaşayan Alman Yurttaşı Hans'ın,  Türkiye'de yatırım  çağrısı yapmak için yazdığı 17 Ekim tarihli mektubuna  Almanya'daki arkadaşı Otto tarafından 36 gün sonra yazılan, öneriye uyup köşeyi döndüğüne dair cebap mektubu var.

Türkiye ekononimisin yabancılar için yarattığı fırsatlara çarpıcı bir örnek olduğundan, özel mektupların yayınlanmasındaki etik dışılığı ihmal ederek dikkatlerinize sunuyorum.


Lieber Hans!

Göndermiş olduğun 17 Ekim tarihli mektubunu[1] aldım. Mesut, bahtiyar oldum. Nasılsın, iyi misin? İyi olmanı cenabı Haktan dilerim. Sen de benden soracak olursan, hamdolsun iyiyim.

Hem, nasıl iyiyim, nasıl…
Zaten bu mektubu da onun için yazıyorum. Ne kadar iyi olduğumu anlatmak için…
Nasıl bu kadar iyi olduğumu anlatmak için.

Ve tüm bunlar senin sayende dostum…
Yani 17 Ekim tarihli mektubun sayesinde.

Düşünür dururdum.
Dostum Hans ısrarla emekli paramızla Türkiye’ye yatırım yap diyorsa bir bildiği vardır diye.

Mektubunu alır almaz döviz kurlarına baktım, Avro’yu 6,58’den TL’na çeviriyorlar. Hemen 1 milyon Avromu bozdum, elime geçen 6 milyon 580 bin TL’yi Türkiye’de vadeli mevduata gönderdim. Vergilerden sonra % 21 net faiz verdiler, 36 gün vadeliye yatırdım. Vade bugün doldu. 136.280 lira faiz işlemiş. Onu da ana parama ekledim, etti mi sana, 6 milyon 716 bin 280 lira…

Baktım döviz kurlarına, 1 Avro’yu 6,04’ten satıyorlar. Bütün paramla Avro aldım. Tam 1.111 bin 967 Avro tuttu.

Yani sevgili Hans, sözünü dinledim, 1 milyon Avroma 36 günde tam 111 bin  196 Avro faiz kazandım.

Bu faizi bizim buralarda, Almanya’da 10 senede zor kazanırdım valla…
Ben şimdi 1 sene bu faizi yiycem, seneye de yeni önerilerini hayata geçirecem, geçinip gidecem…

Allah ne muradın varsa versin dostum Hans… Sen gerçek bir dostsun. Yaşasın kapitalizm ve paranın özgür dolaşımı, vallahi… Daha ne diyim!

Aufwiedersehen…

 

Not: Yukarıdaki mektup yanlışlıkla yazlık komşum Hans’ın mail arkadaşlarına  gönderilince benim de e posta kutuma düşmüştür. Dedim Allahım, bir şu ellerin emeklisine bak, bir de bizim halimize… Onlar da Türkiye’den geçiniyorlar, biz de…

 

Kenan IŞIK

 

 
Toplam blog
: 432
: 2964
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Mülkiye mezunuyum. Emekli müfettişim. Ankara'da yaşıyorum. S'oligarşi isimli kitabı yazdım. Kitap..