Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '20

 
Kategori
Anılar
 

OTUZ NUMARA PEMBE TERLİKLERİM

Doğup büyüdüğümüz, uzun süre ayrı kaldığımız yere ve yakınlarımıza duyduğumuz özlemdir sıla. Bazı anlarda öyle düşüncelere kapılırız ki tarifi yok. Anne babamızın küçük çocuğu olmaya özlem duyarız. Onların koynuna yaslanıp sıkı sıkı sarılmak isteriz tıpkı küçüklüğümüzdeki gibi.

 

Kırmızı saç tokalarım, otuz numara pembe terliklerim, annemin olan ama üzerimden atmadığım takıları ve elbiseleri... Neyi mi anlatıyorum kısaca? Çocukluğumu.. Sılaya hasretim, sılaya sürgün.. Ne zaman geçsem o sokaktan aklıma gelir yediğim elma şekerlerim, topraktan yaptığım pastalar, ağaca takılı kalan plastik toplar.. Ah öyle üzülürdüm ki geri alamayınca, yada aldığımda patlak olduğunu görünce.. O masum yıllarıma hasretim. Üzüldüğüm şeylere bile hasretim. Akşam ezanına kadar koşturup eve gelince anne yemeği yemeye hasretim. Bayram ziyaretlerini iple çekip bayram harçlığı aldığım çocukluğuma hasretim..

 

Hani kontrol amaçlı bakardı ya anneler camdan, hani şu yirmi beş kuruşluk cipsler vardı en sevdiğimiz abur cuburlardan.. Sılaya hasretim, sılaya sürgün..

 

Hayat şu yönüyle güzel kılıyor kendini;

 

İnsanlar, yerler, zamanlar, dostluklar değişir ancak anılar hep aynı kalır. Nereye gidersen git anıların hep seninledir. Belki o elma şekerinin tadı aynı değildir, belki o plastik top sizi şimdi o kadar eğlendirmeyebilir, belki de artık annelerinizin takılarını takmıyorsunuzdur ancak aklınıza geldikçe o çocukluk anıları, gözyaşlarınızın tarifi ve sıcaklığı hiç değişmez..

 

Kısacası, doğallığa, samimiyete, içtenliğe özlem duyarız. Hayatımız, yaşayışımız teknoloji olmaya başladı. En doğal halimizdi bizim çocukluğumuz… Oynadığımız o oyunları unuttuk artık. Küçük şeylerle de mutlu olmuyoruz eskisi gibi.. Göstermelik yaşıyoruz dünyayı, sahip olduklarımız ve bizim olmasını istediğimiz her şey zamanın dönüşümüydü aslında. Zaman öyle hızlı ilerledi ki çocukluğumda şunu da yapardık dediğim şeyleri alıp götürdü. Akşamüzeri olduğunda içilen beş çayı, çat kapı gidilen ev ziyaretleri her biri benim için çocukluğum olarak kaldı anılarımda.

 

https://maviayda.blogspot.com/

 
Toplam blog
: 15
: 1170
Kayıt tarihi
: 22.11.19
 
 

Yazının, yazmanın ve yazdırmanın tutkunu olan bir danışman. Aile danışmanı, psikolojik danışman v..