Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Oya Baydar, gazeteler, işkence ve Rod Stewart

Oya Baydar, gazeteler, işkence ve Rod Stewart
 

alınıtı: wikimedia


23 Mart Pazartesi 2009 saatler 18 gibi iken; Radyo TRT 3 ve Rod STEWART yıllar öncesinden sesleniyor: ‘’Baby Jane’ ‘ Antalya yağmur sonrasında biraz puslu, çokca romantik. Yoğun bir akşamüstü trafiği bazen adım adım ilerliyoruz bazen aniden açılıveriyor yollar.

Arabada dans ediyorum ama inanın ki entelektüel bunalımım devam. Tabi sizin ondan haberiniz yok. Günler oldu yazmayalı.

Evet evet entelektüel bunalım içindeyim (idim) . Yavaş yavaş dağılıyor sisler…Bunalım derken tipik entel saplantısı değil; ciddi anlamda okuduğum ve okuyacağım gazeteler; doğrular yanlışlar konusunda kaos içinde idim. Buna ise Mustafa BALBAY, Oya BAYDAR, İlhan SELÇUK, Yasemin ÇONGAR, Bekir ÇOŞKUN ve Ethem MAHÇUPYAN köşe yazıları ile neden olurken; bir arkadaşımın CUMHURİYET gazetesi okuduğumu öğrenince Taraf’ ı tavsiye etmesi olayı başlattı.

Cumhuriyet okurum evet ama zaman zaman da değişik gazeteleri elden geçirmeye çalışırım: Hürriyet, Milliyet, Sabah, Zaman, Yeni Şafak gibi. Ya da sanal alemden bakarım yazdıklarına.

Ve olaylar o kadar hızlı gelişiyor ki ülkemde ; o kadar farklı sesler , yorumlar çıkıyor ki……

Dün inandığımız kişiler o kadar farklı söylemler geliştiriyor ki…..

Ve ülkeni seviyorsan, ve azıcık ucundan okuyorsan ve de yazmaya çalışıyorsan……

Ve de dahi ülkenden evrensele bakıyorsan……….

Neyse bu karışıklığı gelinen noktayı başka bir ortam ve zamanda sanırım anlatmaya çalışacağım. Ancak bu karışıklıkta bir gazete dikkatimi daha fazla çekmeye başladı : SOL.

Ama kafa karışıklığı ile geçmedi günler: İSTANBUL PROTOKOLÜ konusunda inanılmaz güzel eğiticiler tarafından eğitildim.

Protokolü bilenler var mı? Yavaştan http://www.yoncaayas.com/ sayfalarına eklemeye başladım. Özeti şu: İŞKENCE İNSANLIĞIN YÜZ KARASIDIR. Her kurum ve her birey önlemek için elinden geleni kişisel ve mesleksel olarak yapmalıdır. Ben mesleki anlamda sıkı bir eğitimden geçtim.

Kişisel Başarı sitesine ‘BESLENME SANATI’ konusunda iki yazı yazdım ve yıldızcıklarla mankenciklerin bu konudan ellerini çekmelerini istedim.

Çok ilginç bir şiir yarışmasında ‘VER ELİNİ ELİME ‘ diyerek dördüncü oldum. Anadolu’nun hoşgörüsünü, mozaiğini yansıtmaya çalıştım bu şiirde.

Yarışma ayrıntıları , ve katılan tüm şiirleri http://www.yoncaayas.com/ a ekleyeceğim bu sabah.

Ayrıca sitede işkence ile ilgili notlar, BALBAY söyleşisi de çoktan yerini aldı.

Bu arada tutuklanan diğer isimlerin; suyumuzun elden gönderilme hazırlığının, Kürt Konferansı yorumlarının, seçimin hızlı tüketiciliğinin de farkındayım.

Elif ŞAFAK, Adalet AĞAOĞLU poelmiğini de biliyorum.... Doğrudan Adalaet AĞAOĞLU yanlısıyım. Önyargı bile olsa.
Bu arada sanmayın ki derdim sırf Baby Jane ya da yabancı müzik. TRT frekanslarının hepsi özellikle TRT 4 ve ‘YURDUN DÖRT BUCAĞINDAN’ tavsiye edilir .

Özetle entelektüel bunalımı çalışarak ve okuyarak aşmaya çalıştım. Değişmeyen gerçekler ise insana inanmak; bu ülkeye tapmak; kardeşliğe savaşmak……

BENİ ÜZEN BİR DİP NOT: SAYIN KEMAL KILIÇDAROĞLU gazetelere sizin için verilen ilanın en dibinde yazan ‘ CALL CENTER ‘ niçin TÜRKÇE DEĞİL……

 
Toplam blog
: 106
: 680
Kayıt tarihi
: 17.07.07
 
 

Güneydoğu Anadolu bölgesinin Siverek  ilçesinden çıktım; üstüne Maarif Kolej eğitimi aldım ve tıp..