Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '20

 
Kategori
Söyleşi
 

Öykü Gürman Röportajı

'Sen Anlat Karadeniz' dizisinde 'Asiye Kaleli' karakteriyle hafızalarımızda yer alan, şarkıcılığı kadar oyunculuğu da beğeni toplayan Öykü Gürman, hem yeni şarkısı 'Yine Sevenler Sevsin', İspanya'ya uzanan şöhreti ve yeni projelerini anlattı.

 

1. Yeni şarkınızdan başlayalım. Bir Yıldız Tilbe şarkısı 'Yine Sevenler Sevsin'..
 
- Bence mesajı güzel ne olursa olsun 'Yine Sevenler Sevsin!'  Sevenler sevsin ama sevda ben de kalsın diyor sevgili Yıldız Tilbe. Akustik bir aranje yaptık her şey canlı çalındı müziğin bir melodisi var artık melodisi olan şarkılar çok yapılmıyor dijitale döndü daha çok aranjörler. Ama girişte böyle bir gitar melodisi duymak bana iyi geliyor dizi çekimlerinden dolayı şarkının açığa çıkması biraz zaman aldı malesef ama kısmet bu zamanmış. Tam da Yıldız Tilbe'ye yakışır bir aranje yaptığımızı düşünüyorum, gitar enstrümanının ağırlıklı olduğu ve perküsyonların alkış sesinin flamenko tarzda hakim olduğu bir aranje.
 
 
 
2. Aslında yeni bir albüm hazırlığındayken önden bu şarkıyı yayınladınız, nasıl bir albüm bizleri bekliyor?
 
- Açıkçası şarkıları tekli olarak kaydedip sonrasında bunları bir albümde toplamayı düşünüyorum.
 
 
 
3. Şarkı seçimlerinde neye dikkat ediyorsunuz?
 
- Sözlere ve vokal melodisine sesime yakışık yakışmayacağını anlayarak.
 
 
 
4. Günümüzde müzik piyasasının zorlukları nelerdir?
 
- Her şey çok hızlı ilerliyor eskisi gibi uzun zamana yayarak şarkılar dinlenmiyor daha kısa sürede tüketiliyor.  2-3 ay gibi ve çok fazla üretim var bu mutluluk verici fakat uzun vadede de tutunmak veya tanınmak, kalıcı olmak zor. Bir şarkı tutunca sadece belli bir zaman diliminde dilden dile dolaşıyor fakat uzun ömürlü olmuyor. Dönemsel şarkılar var daha çok uzun ömürlü şarkılar söylemek veya yapmak çok kolay değil yani tüm zamanları ait şarkılar söylemek lazım ben daha çok işin bu kısmıyla ilgileniyorum.
 
 
 
 
5. Sosyal medya varken herkes sesini kolaylıkla duyurabiliyor. Bu durum sizce şarkıların çabuk tükenmesine neden oluyor mu?
 
- Sosyal medya şarkıları duyurmak için çok güçlü bir platform müzik çok kolay ulaşılabilir bir yerde duruyor bu sebeple söz beste yazarlarının ve yorumcuların değerlerinin bilinmesi için bilinçli tüketici olarak dijital platformlarda yer almak gerekiyor.... emek hırsızlığı yapmadan dinleyicinin o şarkıya ve şarkıcıya değer vermesi gerekiyor ki o şarkıcı da mesleğini icra etmeye devam edebilsin üretmeye devam edebilsin heyecanla, şevkle.
 
 
'Asiye Kaleli' karakteri ile kendime bir adım daha yaklaştım, neler yapabileceğimi keşfettim..'
 
 
 
6. Şarkılarıyla, konserleriyle adından sıkça söz ettiren biri olarak, 'Sen Anlat Karadeniz' gibi fenomen bir dizi de oyuncu olarak yer aldınız. ‘’Oyunculuk, şarkıcılığımın önüne geçer.’’ gibi düşünce hiç aklınızdan geçti mi?
 
- Hiç geçmedi, çünkü ikisini birbiriyle bağlantılı olarak gerçekleştirebiliyorum oyunculuk yaparken şarkı söylemek çok keyif aldığım bir şey dizinin jenerik müziği olarak da yahut oynadığım karakterin şarkı söylemesi sahne içinde bana ilham veriyor, motivasyonum artıyor.
 
 
 
7. Sen Anlat Karadeniz deneyimi size neler öğretti?
 
- En çok sabır. Bence insanın en büyük zenginliği kendi kalbine hep daha yakın olabilmeyi başarmak. 'Asiye Kaleli' karakteriyle kendime bir adım daha yaklaştım neler yapabilecegimi keşfettim farkındalığım arttı ve kendimi oyunculukla da ifade edebildiğim. Ayrıca çok şanslı hissediyorum, oyunculuk çok sihirli birşey. İşini severek yapan şanslı insanlardan biriyim.
 
 
 
8. Şöhretiniz İspanya sınırlarına kadar uzandı, ciddi anlamda izlenme rekorları kırıyormuş. İlk duyduğunuzda neler hissettiniz?
 
- Bunu bir anıyla cevaplamak isterim; Pandemi döneminden önce Barcelona'ya gitmiştim orada merkezde yürürken bir kaç kişi durdurup biz diziyi izledik sen asiye kalelisın değil mi diye sordu İspanyolca olarak. O zaman anlamıştım ünümün yurtdışına da ulaştığını ve sonra dizi Güney Amerika’da dahil olmak üzere 32 ülkede yayınlandı, sosyal medya üzerinden bir çok mesaj alıyorum İspanyolca olarak oradaki hayranlarımla da mesajlaşıyorum. Çok gurur verici birşey. Ne mutlu ki bu kadar başarılı olan bir dizide kendi farkımı da ortaya koyarak yer almış bulundum, iyi ki oldu,  çok şükür bu sevgiye.
 
 
9. Oyunculukta kendinizi nasıl geliştiriyorsunuz?
 
- Oyunculuk yapmak için çok iyi gözlem yapmak gerekiyor empati yapmak gerekiyor. İzlediğiniz bir filmden okuduğunuz bir kitaptan kendi yaşanmışlıklarınızdan bir çok kazanım elde edebiliyor insan ve önemli olan bunu oynadığı karaktere yansıtabilmesi gerçek olmak oynamamak demek yani oyunculuk yaparken poz vermeye başladığınızda ya da nasıl daha güzel görünümü düşünmeye başladığınızda o samimi olmuyor, düşünülmesi gereken o anın gerçek olduğu oynadığınız sahnenin gerçek olduğu hissi ve konsantrasyonunuz. Kitap okumak, tecrübe kazanmak ,hayatın içinde olmak ve empati yapabilmek başkasının yaşadığı bir duygunun yerine kendi kalbinizi koyabilmek çok önemli.
 
 
 
 
10. Sizi zorlayacak rol ne olabilir?
 
- Kötü karakterleri oynamak zor olabilir çünkü insanın kendi içinde barındırmadığı karakterine kişiliğine uygun olmayan duyguları izleyiciye samimi olarak inandırıcı olmak kaygısıyla yansıtabilmesi çok kolay olmayabilir diye düşünüyorum. Bipolar bir karakteri oynamak psikolojik rahatsızlıkları olan birini oynamak deliyi oynamak zor olabilir. Çalışmak lazım.
 
 
 
11. Bundan sonraki projeleriniz neler olacak?
 
- Bir müzik programı teklifi var aynı zamanda bir de yemek programı teklifi var bir tiyatro oyunu var ve bir de dizi teklifi var hepsini yapmak istiyorum çalışmayı çok seven biri olarak ama nasıl sıraya koyarım nasıl yetiştirebilirim bilmiyorum. Doğru planlama ile şartları da değerlendirerek en hayırlı olanı yaparım. En mutlu hissedecegim hangisiyse orada olurum diye düşünüyorum.
 
 
furkancanhazar@gmail.com
 
 
 
 

 

 
 
Toplam blog
: 140
: 151
Kayıt tarihi
: 20.08.16
 
 

Popular Culture ..