Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '09

 
Kategori
Seçim
 

Oylarımı kullandım

Oylarımı kullandım
 

Fotoğraf: Aydın Tiryaki (15-3-2009, Ankara)


Uzun zamandır beklediğimiz 29 Mart 2009 Pazar günü sonunda geldi. Bugün üç sandığa toplam altı oy attım...

Sekizbuçukta evden çıktım, oyumu Deneme Lisesi’nde kullanacaktım, birkaç dakikalık yürüme uzaklığında olduğu için bir nefeste oyumu kullanıp geleyim demiştim. Sokakta kimsecikler yoktu. Deneme Lisesi’nin zemin katının koridoru da tek sınıfın önündeki kuyruk dışında boştu. İlerleyince o sınıfın 4600 numaralı sandığın yani benim sandığımın olduğu sınıf olduğunu farkettiğimde “piyango bana vurmuş” dedim kendi kendime. Bizim kuyruktaki 15 kişinin oy kullanması 35 dakika sürdü. Oysa biz kuyrukta beklerken karşı sınıfa yalnızca birkaç kişi girip oyunu kullanmıştı.

O saatte kalkıp oy kullanmaya gitmek kolay değildi. Gece maç vardı, İspanya’ya 1-0 yenildiğimiz Dünya Kupası grubu maçının bitmesi saat 1’i bulmuştu. Buna saatlerin 1 saat ileri alınması da eklenince saat 10’dan önce uyananlar ya kuyruktakilerin çoğunu oluşturan yaşlı hanımlardı ya da benim gibi sabah erkenden başağrısıyla uyanıp bir an önce gidip oyumu kullanmayı düşünenlerdi.

Kimliğimi ve seçmen kağıdımı sandık görevlisine verdikten sonra ilk zarfı ve oy pusulasını verdiler. İlk oyum EVET mührünü bastıktan sonra turuncu zarfa koyduğum Ankara İl Genel Meclisi içindi. O oyumu sandığa attıktan sonra mavi zarfımla birlikte 3 oy pusulası verdiler. Ankara Büyükşehir, Çankaya ilçesi ve Belediye Meclis üyeliği seçimleri için EVET mührünü bastıktan sonra ayrı ayrı katlayıp aynı zarfa koydum. Bu oyumu da sandığa attıktan sonra mührü geri aldılar ve mor zarfı verdiler. Bu zarfla da muhtar ve ihtiyar heyeti için oyumu kullandım. Bu yıl muhtarlık için tek aday vardı. Son zarfı da sandığa attıktan sonra seçmen listesine 3 imza attım, kimliğimi ve seçmen kağıdımı alıp ayrıldım.

Bir seçim ve altı oy:

- İl Genel Meclisi
- Büyükşehir Belediyesi
- İlçe Belediyesi
- Belediye Meclisi
- Muhtar
- İhtiyar Heyeti

Eve gelirken sokağımdaki seçim hareketliliği hala başlamamıştı.

Oyunu henüz kullanmayanlar bir an önce sandığının başına giderse iyi olur. Her seçmen 3 kez kapalı bölmeye gittiği için bu işlem genel seçimlere göre daha uzun zaman alıyor.

Seçim yasaklarına uyarak bir yazı yazınca biraz daha özenli olmak gerekiyor ancak mutlaka oy kullanmamız gerektiğini söylemek seçim yasaklarına girmez. Oy kullanmanın en önemli yurttaşlık görevi olduğunu unutmayın.

Ankara, 29 Mart 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..