Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '12

 
Kategori
Deneme
 

Öyle bir bul ki bana...

Öyle bir bul ki bana...
 

Ben çırpınıp dururken şuracıkta... İnsanlık çoktan ölmüş!... Ne diye haber vermezsin be kardeşim; sen bana!...


Öyle bir kadın göster ki bana... Yüreği ana kadar merhametli, adaletiyse, kuyumcu terazisinden bile hassas olsun.

Öyle bir adam bul ki bana... Sözüne söz... Tavrına delikanlı olsun.

Öyle bir çocuk bul ki bana... Hem çocuk, hem büyümüş de küçülmüş olsun; bulduğun çocuk! Yaptıklarıyla büyüklerine bile taş çıkarsın; sevimli afacan!

Öyle bir dede bul ki bana... Evladı " Babammm! " Torunu " Dedemmm! " diyebilsin. Olur mu canım? Hem de yürek dolusu...

Öyle bir dayı bul ki bana... Sadece kendi yeğenlerinin değil, başı okşansın diye bekleşen tüm garibanların da, hamisi olsun.

Şimdi de senden bir amca isteyeceğimi nerden bildin canım? Evet... Evet... Bir de amca istiyorum senden; ama bu amca Sam amca gibi yalancıktan değil! Can amca kadar candan ve yürekten olsun.

Kendi kardeşi bile olsa haksız olan, haklıdan yana tavır alabilen, kaç yürekli insan tanıdın ki sen? Tanıdıklarının sayısı, bir elinin parmaklarını geçer mi ki; şöyle bir düşünsen?!!

Halanı da teyzeni de sormuycam; yok artık! Korkma!  Bunca doğru insanı bulmuşsan eğer sen; yoldan geçen insan bile seve seve olur sana; halanla, teyzen!...

İnanmayana denemesi bedava! Sen doğru insanı buldukça, daha iyisini bulasın diye sen; şu koca evren, şu ucunu bucağı olmayan kainat da, ölümüne yardım eder sana.

Niyetin iyiyse... Gökteki kuştan, yerdeki yaprağa kadar her canlı gönüllü yardım eder sana.

Niyetin kötü, kalbin de kararmış ise, tüm evren simsiyah bir perde olur da, iner gözlerine.

Şimdi sen diyeceksin ki bana: " Bir insan bir insana kötülük yapmayı kafasına koyarsa; yapar be kardeşim! "

O kadarını biz de biliyoruz da... İyiyi buldurmak için çırpınıp duruyoruz sana şurada!...

Azıcık kafanı kaldır da, iyiyi, güzeli gör diye sen... Kanatlanıp, uçalım mı be kardeşim?!!

Adem'le Havva'dan beri hepimiz kardeşsek gerçekten eğer... Bunca mendebur ne diye birbirinin canını almaya çalışır?

Ya kardeşliğimiz kardeşlik değil... Ya da insanlık aklını yitirmiş!... Bu hiç de hayra alamet değil!...

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..