Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '10

 
Kategori
Eğlence - Hobi
 

Öyle bir geçer ki zaman

Öyle bir geçer ki zaman
 

Çalışan bayanların sanırım büyük bir çoğunluğu benim gibi düşünüyor olabilir. Bizler gün içinde çalışma hayatından dolayı evde pek vakit geçiremiyor ve evimizi özlüyoruz. Yuvamız bizim en güvenli sığınağımızdır. Burada kendimizi daha bir rahat, daha bir huzurlu ve daha bir güvende hissetmekteyiz. Bu nedenle de evimin, imkânlarım ölçüsünde benim kişiliğimi, benim zevkimi ve benim iç dünyamı yansıtmasını ve bana huzur vermesini isterim. Ev dekorasyonumda hazır aksesuarlar almak yerine, kendime ait olan ve benim yapmaya çalıştığım objeler veya çalışmalar olmasını isterim. Ayrıca boş oturarak dinlenmeye çalışmak beni daha çok yormaktadır. İki çeşit yorgunluk vardır. Bunlardan biri beden yorgunluğu, bir diğeri de düşünce yorgunluğudur. Beden yorgunluğu ile düşünce yorgunluğu birleşince kendimizi daha bir kötü hissetmekteyiz. Beden yorgunluğunda boş oturmak yerine tam tersi yürüyüşe çıkmak beni daha çok dinlendirmektedir. Bizleri aslında en çok yoran düşünce yorgunluğudur. Bana göre düşünce yorgunluğunun en iyi ilacı hobilerle uğraşmaktır.

Hobi olarak amatörce yaptığım bir çalışmadan kısaca söz etmek istiyorum. Üzerinde hafif desenleri olan şeffaf cam bir tabağa varak yapmayı denedim. Tabağın dış yüzeyinin tamamını eskitme boya ile boyadım. Boyama sebebim de varak ile iyi bir şekilde kaplayamaz isem, aralarından cam gözükerek hoş olmayan bir görüntü oluşturmamasıydı. Tabağın düz kalan büyük bir bölümünü ve tabakla bütünlük sağlaması açısından dip kısmının birazına tutkal sürerek, kum yapıştırıp, tırtıklı bir görünüm oluşmasını istedim. Bundan sonra cam tabağın tüm dış yüzeyine varak tutkalı sürüp, altın renkli varak kağıtlarını yapıştırdım. Biraz kurumasını bekledikten sonra tekrar tüm yüzeyi koyu kahve renkli eskitme boyası ile boyayıp, 1-2 dakika sonra iyice kurumasını beklemeden kağıt havlu ile üstlerini sildim. Tümsekte kalan yerlerin eskitme boyası silindi ve altın renkli varaklar ortaya çıkıp, çukur ve kum yapıştırdığım yerlerde eskitme boyalar kalarak değişik bir görünüm meydana geldi. Temizliğinin kolay olabilmesi ve boyaların yıkarken akmaması için son olarak üzerine vernik sürüp, içine de doğadan topladığım değişik şekillerdeki çam kozalaklarını benzer renklere boyayıp, yerleştirdim.

Bu çeşit uğraş hoşuma gitti ve eskiden moda olup, günümüzde kullanmadığım kesme vazolarıma benzer çalışmayı yaptım. Onlarda girinti ve çıkıntılar daha fazla olduğu için bence güzel görüntüler oluştu. Hem ben zevkli ve verimli vakit geçirdim, hem de kullanmadığım eşyalarımı yeniden değerlendirme fırsatını yakaladım. Yine cüzi fiyatlara satılan alçı heykellerden bir iki tane alıp, benzer şekilde çalışma yapıp, evimin müsait olan bazı bölümlerine yerleştirdim. Gerekli olan malzemeleri ise, ahşap boyama malzemeleri satan yerlerde kolaylıkla bulabiliyorsunuz.

Hobilerle uğraşmak insana büyük bir keyif veriyor. Sizin hem bedeninizi hem ruhunuzu dinlendirip, düşünce yorgunluğunuzdan eser bıraktırmıyor. Zamanın nasıl çabucak geçtiğini anlayamıyor, sıkılmaya vakit bulamıyorsunuz.

 
Toplam blog
: 40
: 1920
Kayıt tarihi
: 22.01.09
 
 

1986 Bolu Eğitim Yüksek Okulu Mezunuyum. Sınıf öğretmenliği yapıyorum. ..