Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '11

 
Kategori
Siyaset
 

Öyle bir geçer zaman ki

Öyle bir geçer zaman ki
 

Öyle Bir Geçer Zaman ki


Ne Olacak Bu Solun Hali? 

Aslında buradaki sol "sosyal demokratlar"ı tanımlamaktadır. Belki şöyle demeliydim: "Ne olacak şu sosyal demokratların hali?" 

Sahi ne olacak? 

"Öyle Bir Geçer Zaman ki" dizisini izliyorum. Hakim tutuklanan öğrencileri yargılarken "Atatürk'ü yargılayamam" diyor. Sonra da öğrencileri tutuksuz olarak yargılanmak üzere serbest bırakıyor. O günün Hükümet tarafı durumdan hiç de memnun değil. 

Devrimci sosyalistlerimiz bile o yıllarda Kemalizm ve sosyalizmi iç içe karıştırmaktan kendilerini alamamışlar. Anti Emperyalist ve Tam bağımsız Türkiye Kemalizmin bir yüzü. Derin devlet hep bu yüzü ön plana çıkararak kendilerini "sol" olarak tanımlayan insanların kafasını karıştırmış, CHP de bu anlayışa çanak tutarak nemalanmıştır. 

1978 1979 yıllarıydı. Bir genel seçim sırası olması lazımdı. Yoksa senato seçimleri miydi neydi? Geçmiş gün tam hatırlayamıyorum. O seçimlerde TKP İşçi Partisi ve TSİP ortak adaylar etrafında birleşip bazı bölgelerde birbirlerini destekleme kararı almışlardı. 

Muğla'da da böyle bir çalışma başlatacaktık. TİP desteklenecekti. Milas'ta İGD içinde çalışan arkadaşlara durumu anlatacaktım. Bir baktım bizim arkadaşlar CHP'nin seçim masasında görev yapmaktalar. Onlara bir şey diyemeden oradan ayrıldım. 

Aslında kendini sol olarak tanımlayan, sosyal demokratım diyen kişiler Deniz Baykal CHP'sine çok şeyler borçlular. Baykal solu ve CHP'yi çok iyi analiz etmiş sosyal demokratların kendi partilerini kurma çalışmaları için bir neden olmuştur. Sayın Ertuğrul Günay'ın deyişiyle bir fotoğraf kazası CHP'yi gerçek görüntüsünden uzaklaştıracak sayın Başbakanımızın da kullandığı deyişle (o heykel için demişti ama olsun) ucube bir parti görünüşüne tekrar kavuşacaktı. Nitekim öyle de oldu. 

Bu duruma gelinmesine kimler ya da hangi durumlar sebep olmuştur? 

Birincisi en başta söylediğim gibi sol kendi tanımını tam olarak yapamamaktadır. Kemalizm ve solu birbirinden ayrıştıramamıştır.. Bu çapraşık duruma medya da dizileriyle destek vermektedir 

İkincisi derin devletin etkisi ve CHP nin genel yapısı. 

Üçüncüsü Türk sosyal demokratları partilileşme konusunda cesur davranamamış olmaları. 

Bir başka neden de parasızlık. Önemsiz gibi görünse de önemli. 

Şimdi ne yapacağız? 

Yapılacak iş sosyal demokratlar olarak koçlar gibi CHP içerisinde konuşlanacağız, üye olmayı kendini yediremeyenlerimiz de seçim zamanı geldiğinde başka seçenek göremedikleri için oylarını bu partiye benim gibi verecekler. 

Vatan sağ olsun. Gerisi önemli değil. 

Bireysel hak ve özgürlükler mi? Geç onları kardeşim. Şimdi onun sırası değil. 

Önemli olan dizilerde bile sosyal demokrasiyi ve solu tecavüz etmek. 

 
Toplam blog
: 59
: 912
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

1955 Milas doğumluyum. Nüfüs kaydım orada ama "doğduğun yer değil, doyduğun yer" memleketin olurmuş ..