Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Öyle bir yer

Öyle bir yer
 

Aşkın ben hali...


Bir şiir yazmıştım Temmuz 2006’da. Gazetedeki bir yazıdan etkilenmiştim. Aslında yazıda beni etkileyen sadece tanıtılan yerdi. Büyükada’da bulunan Aya Nikola oteli. Şömineli odası nasıl da çekmişti kendine. Sonra kağıt kalem girdi devreye ve bir şeyler yazdım. Şiirimin adı “Öyle bir yer” oldu.

Öyle bir yere gitsem ki, kimse beni bulamasa diye başlamıştım. Gerçekten istemiştim bunu. Bıkkınlığım, nefretim, öfkem yoktu. Yorgundum sadece. Hem de öyle böyle değil fena yorgundum.

Yanımda götürmek istediğim bir insanoğlu yoktu. Tek bir tane bile yoktu.
Hani demiyordum ki, deniz kenarında bir yer olsun, sevdiğim yanımda
olsun, başım omzunda olsun. Bunu istediğim biri yoktu.
Kitaplarımı alıp gidesim vardı. Bir de kırmızı kapaklı defterimle kurşun kalemlerimi.

Çiçekler olsun istemiştim bol bol renk renk. Yeşil yeşil olsundu her yer.
Kafamda hiçbir eski birikmişlik olmasın istemiştim.

Bilmem ne hanımın minik çocuğunu seyretmek istemiştim, kumsalda kumdan kale yaparken. Bilmem ne beyin arkadaşıyla akşam ızgara planlarını dinleyeyim demiştim, ağzım sulanarak.

Uzun uzun yürüyüşlerim olsun istemiştim, o ilk defa ayak bastığım yerde.
Sadece renkler, sesler ve kokular olacaktı bana eşlik eden. Beni yoran ne varsa, bıraktığım yerde kalsın istemiştim.

Dedim ya, öyle böyle değil fena yorgundum.

Derken Şubat 2008 yağmurlu bir Cumartesi sabahına uyandım bu sabah. Yine gitmeler geldi aklıma.

Yağmur seslendi –hadi çık yola ama geri dönme uzun bir süre.

Kırmızı valizim seslendi –hadi içim kıpır kıpır ver bana birkaç parça eşya, koy beni bagaja.

Yağmur şiddetlendi nasıl da vuruyor cama…
-yahu hadi kollarım koptu yağ yağ nereye kadar diyor

Derken telefonum çaldı, küçük teyzemdi arayan

-apaadi hadi kahvaltıya, gözleme yapıcam.

Apadi: Konuşmaya yeni başladığımda seslenirlermiş bana

-Esraaaaa

Cevap verirmişim

-apadiii

Nasıl bir –efendim benzetmesiyse bu :)
Velhasıl o hala apadi der bana.
Sonra kırmızı valizin içine koydum kaçmalarımı, kapattım dolabın kapağını ve gittim kahvaltıya.
bubinick


Resim
http://img525.imageshack.us/img525/11/adsztx4.png

 
Toplam blog
: 58
: 819
Kayıt tarihi
: 19.07.07
 
 

Bir çok şeyden keyif alırım, okumaktan, okuduğum kitaplarda sevdiğim satırların altını çizmekten,..