Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '09

 
Kategori
Psikoloji
 

Oyun içinde oyun! "Amerika"

Oyun içinde oyun! "Amerika"
 

değiştirmek istediğin; ruhun mu, bedenin salgısal olayı mı?


Bugün her ne kadar konu dışında birşey yazacak olsam da, sadece bir mesaj aldığım için bunu yazıyorum. Burada yazmış bulunacaklarım, gerçekten çok önemli. Çünkü bilenmeyenin ardında ne yatıyor kimse araştırmak istemiyor. Başlayalım;

Dünkü yazımda psikolojinin kelime anlamını bilim olma uğruna nasıl yitirdiğini, daha doğrusu nasıl o anlamdan uzak kılınmak istenilişini kendimce ve lisanım yettiğince dile getirmeye çalıştım. Aslında bugün de buna devam etme kararım vardı. Çünkü psikoloji için önemli olan "ruh-tur." Ama bugün ruh değil, insan davranışları hatta insanı anlamaya çalışan bilim adamları, robot bir varlık olan hayvanı inecelemeye koyulmuşlardır. Aldığım bir mesaj ise, bugün bunların olmasını doktarların hemen bir teşhis koyup ilaç yazmasına benzetmiş. Çok fazla haklı olduğunu vurgulamamak isterim. Çünkü açık olarak yazmayacağım bir şey ise, bazı psikologlar ilaç yazma hakkı olmamalarına rağmen, yasal olmayan bir şekilde hastanın bu şekilde yanlış bir tedaviye başlamasına neden oluyorlar. Üstelik ülkemizde pratisyen hekimler de bu tür antideprasan hapları yazabilmektedirler. Bu çok büyük bir algı anlayışı bana göre. Ben ilaca fazlası ile karşı bir insanım ve belirtmem gereken bir husus ise, ben de duygu durum bozukluğu yaşadım ve hem xanax hem de lustral adında iki tane birden antidepresan verildi. Sonra kendi kendime ben ne yapıyorum dedim. Bunlara ihtiyacım yoktu benim. 9. günde xanax bırakmak istedim ama bırakamadım. Çok büyük bir boşluk yaşadım ve kendimi çok kötü hissetmeme neden oldu. O gün tekardan onu aldım. Kendimi bundan nasıl kurtarmam gerektiğini biliyordum. 14. günde lustralı bıraktım ki, tedavisi en az 6 ay sürmeli çünkü o zaman etkisini gösteriyor. ben ikinci haftamda kafamdan sonra da aynı gün odamdan attım. Xanax ölüme neden olabilecek bir antidepresan ve ülkemizde yeşil reçete ile verilmektedir. Zor olmasına rağmen onu da 10. gününde bıraktım. Sonra kendime geldim. Ben öyle rahattım. Kimyasal bir ürünün vücut dengemi bozması ile değil. Ama maalesef ki bugün kime bu yüzden şikayet edinseniz hemen bir lustral yazıyorlar. Artık yazmaya da gerek yok. Komşusuna dert yanan birisi, hemen komşusunun kullandığı haptan bir tane içiyor, diğer gün ise soluğu eczanede alıyor. Yani kendi deli doktorumuz olmuşuz anlayacağınız. Ama kimse bunların getireceği diğer sorunları düşünmeyecek kadar aptal diyebilirim. Mecburiyeti olan insanları bu kelimenin dışında tutuyorum.

Antidepresan ilaçları Amerikada çok büyük bir ilgi görüyor. İnsanların adeta ağrı kesici olarak kullandıkları bu ilaçların etkileri kendisini aşmış durumda. Bu ilaçların bu kadar rağbet görmesinin nedeni ise Bush un etkisindendir. Çünkü Bush başa gelmeden önceki döneminde bir ilaç fabrikasında görev yapmaktaydı. Başa geldikten sonra ise, buradan güzel bir pay alarak ortak iş yaptılar. Ama bu sadece Amerika için değil dünya için tehdit oluşturmaya başladı. Kimler bunun farkında acaba. Sözüm anlayana. Bu konunun daha fazla uzamasına gerek yok bence. Bu arada yukarıdaki ifademde, psilologlar ilaç yazamaz ama bazıları saman altından su yürütüyorlar demeye getirdim, fakat bütün doktorları aynı kefeye koymuyorum ve bir çoğunun işine çok sadık olduğuna inanıyorum. Umarım ben de bir gün o mertebeye ulaşır ve gerçekten bu işe bir anlam kazandırmada yardımcı olur ve bunu bize kazandırmış saygıdeğer insanlara laik olurum. saygıyla...

lütfen burada yanlış bir bilgi ya da eksik olani birşey varsa tamamlanması dileği ile.

 
Toplam blog
: 59
: 588
Kayıt tarihi
: 08.05.09
 
 

Hayata dair çok fazla beklentim var aslında, fakat bu beklentileri karşılayabilcek zamanı yaratma..