Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ağustos '10

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Oyun oynar gibi...

Dün, ticaretle uğraşan bir arkadaşla yaşamsal her konu bölümlerinden oluşturduğumuz sohbetimiz vardı. Ramazan olunca ikram da yok, sohbeti koyulaştırdık.

Orada, bana anlatılana göre;

Sosyal konum itibariyle yemeklerini çoğunlukla lokantada yemek zorunda olan bir bey, her defasında bahşiş bırakır. "Bıraktığım miktarın önemi yok" diye düşünür. Seneler geçer, Gençlik de,  bol kazançlı günler de gerilerde kalmıştır. Yaşamı ile yüzleşmeye başlamıştır.

Lokantada her defasında garsona bıraktığı bahşişlere kafası takılmıştır. Haftada beş kez, ayda ortalama, 20-22 defa... 12 ile çarpmış, yılda şu kadar lira... Bu böyle 30 sene devam etmiş.... Ne büyük bir rakam... Adeta sermaye...

Beyefendi şimdi bilgeleşmiş... Ben yaptım, siz yapmayın diye öğütler vermekteymiş...

Görmediğim bu kişinin mini öyküsüne benim de ilavelerim olacak.

Hayatı daha keyifli ve yaşanılır kılmak adına...(affınıza sığınırım)

Bendeniz sigara kullanmıyorum. (kullananlara da allerji olurum o ayrı)

Ama hergün yarım paket marlboro sigarası içtiğim varsayımıyla, kavanozdan bozma kumbarama, yarım paketin karşılığı, 5.- TL atıyorum. (Zamları takip ederim.). 25 senedir devam ediyorum, sonuç: Antalya'da bir giriş daire bedeli..

İnanılması zor gibi görülse de, GERÇEK....

Aynı uygulamayı, her çekilişte, çeyrek milli piyango bileti alıyormuşcasına, ..... Her hafta 10.- TL. sayısal oynuyormuşcasına.... Uyguluyorum... Şu an benim  tebessümlerime eminim ki  siz de katılıyorsunuz :))

Nasrettin Hoca'nın fıkrasında olduğu gibi: "Seni köftehor seni, peşin parayı görünce nasıl da gülersin" :))

Değerli arkadaşlarım, malumunuz olduğu gibi, yıllarca rakamlarla uğraştım. (Bankacılık)...

Mesleğimdeki en önemli öğreti, küçük rakamların zamanla çok büyük rakamlara ulaştığıydı...Hala daha bu öğreti günceldir, alt alta 5-6 küçük rakamı toplayalım, yekünu görmekteyiz, nasıl?

Mesleğimin temelinde, "tasarruf" vardı. Damlaların zamanla göl oluşturacağı ana fikri. Emekli olsam dahi, bugün hala uygulamaktayım. Bazı arkadaşlarım bu fikirlerimin genç jenerasyon tarafından kabul görmeyeceği düşüncesindeler. Onların da haklı oldukları yönler çok. (Genç nesli bugünlere hazırlayan anne-babalar sorgulanmalı)

Her yaşta çocuk oluruz ya bazen, oyun oynar gibi uygulayalım, kayıp yok, kazanç var...

15-28 yaş arası çok genç nesile basit ama farklı bir deney önermek istiyorum:

Evinizdeki bozuk lavabo musluğunu tamir etmeyin (veya ettirmeyin). Gece yatarken, musluğun altına boş bir kova koyun. Sabahleyin bozuk musluktan akan damlalarla kovanın dolduğunu görünce ne dersiniz? Söz sizin...

Oyun oynar gibi değil mi?

İşte tasarruf da böyle...

Bu uygulama kendi özgüveninizi pekiştirecek, yarınlara daha mutlu ve umutlu bakmanızı sağlayacaktır. (tecrübe konuşuyor.)

Selam ve sevgilerimle...

Yurdagül Alkan.

 
Toplam blog
: 344
: 1671
Kayıt tarihi
: 09.04.09
 
 

Özel bir finans kuruluşundan emekliyim. Hayatın her aşamasını acısıyla tatlısıyla yaşamış biri ol..