Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ocak '09

 
Kategori
Güncel
 

Oyuncak ettiniz ÖSS’yi!

Oyuncak ettiniz ÖSS’yi!
 

Ben Üniversite Seçme sınavına 1981’de girdim ve çift sınavla. O yıl ilk biz girdik 2 sınav sistemiyle ve çok mantıklı bir sistemdi. İlk sınav genel yetenek olarak yapılıyor ve belli bir barajın altında kalanları eliyordu. İlk sınavın belirli bir yüzdesi de 2. sınav puanını etkiliyordu.

Sonrasında bu sistem kalktı tek sınava dönüldü. Tercih sistemi değişti.

2006’da tekrar sistem değişti ve 2 aşamalı ağır bir sınav sistemine geçildi.

Puanlamalar ve puan ağırlıkları gibi uygulamalar sürekli değişiyor.

2 gün önce yeni bir haber düştü ki gündeme 1982’dekine benzer görünen 2 aşamalı bir sınava dönülecekmiş tekrar. 4 -5 oturum olacakmış, ayrıca birde yazılı sınav olacakmış,kısa sorulara kısa cevaplar şeklinde.

Yetkililere sesleniyorum, artık yeter!

Oyuncak ettiniz ÖSS’yi!

Ne rantlar, ne kulisler dönüyor burada da merak ediyorum.

Dershane sektörü mü var bütün bu karar değişikliklerinin arkasında, sormak gerekiyor.

Yönetimin her 3-5 yılda bir sistem değiştirme özgürlüğü olmamalı. Bu iş deneme tahtası değil.

Kurulan sistem 10 yıldan önce değiştirilemez şeklinde kanun maddesi gelsin

Öğrenci velileri bir dernek/ sivil toplum örgütü kurarak ÖSYM-YÖK’e karşı örgütlensin.

ÖSS sınav sistemi değişikliklerini ve bu işin rant haline gelmesini şiddetle protesto ediyorum.

 
Toplam blog
: 144
: 1429
Kayıt tarihi
: 12.09.07
 
 

ODTÜ İşletme mezunuyum, felsefe bölümünde master eğitimi aldım, uzun yıllar bankacılık ve finansm..