Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '10

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Oyunlarım, hayallerim ve hayatım

Oyunlarım, hayallerim ve hayatım
 

HAYALLERİNİZİN YOK OLMASINA İZİN VERMEYİN. ONUN İÇİN HAREKETE GEÇİN.


Hayatımın; hayallerim ve oyunlarımla kesiştiğini fark ettiğimde bunların kader mi? Yoksa benim çizdiğim yol haritaları mı olduklarını düşünmeye başladım. Hiç düşündünüz mü? Çocukluk oyunlarınız, hayatınızın akışında karşınıza çıktı mı? Ya da kurduğunuz hayallerinizin gerçekleşme oranı ne? Ben bunu ilk farkettiğimde tesadüf olduğunu düşündüm. Fakat daha sonra tekrarını yaşayınca bunun aslında benim hayallerimi gerçekleştirmek için verdiğim bir cabanın sonucu olduğunun farkına vardım. Hayallerimiz tasarımlarımız bence. Çünkü; etrafımızda gördüğümüz, icat edilen birçok nesne ve buluşta birilerinin hayallerinin ete-kemiğe bürünmüş hali değil mi? Mesela cep telefonu nekadar uzun süre hayal edilmiştir kimbilir. Bazı adımlar atılmış, kararlar verilmiş fakat son hali herkezin hayalinde farklı olmuştur. Tam olarak sonuçlanması da mümkün değil. Çünkü; gelişimi devam ediyor. Hayatımız içinde böyle değil mi? Hayal ettiğimiz sürece gelişmiyor muyuz? Hayal etmek sanki vakit kaybı gibi görünüyor yetişkinler tarafından. Çocuklar ile yaptığım atölye çalışmasının bir konusu daDÜŞ TABLOSU.Yani; hayal etmek üzerine bir çalışma. Ben katılan çocuklardan birinin annesine bunu anlatıp, hayallerinin gelecekte onların hayatları için ne kadar önemli olduğunu, onları yönlendireceğini bahsederken. Anne bana şöyle dedi; "zaten hayatı hayal". Demek istediğim tabii ki "yat samanlıkta, gör vezir rüyası " değil. Hayallerimizi hayatımızın klavuzu yapmak, onların peşinden gitmek, ulaşmak için çaba göstermek. Fakat bunun çocuklarımıza hissettirilmesi gerekiyor, anne-babalar tarafından. Tabi ki önce ebeveynler hayal kurma ve peşinden gitme fikrine alışmalılar. Aile bir arada iken ortak hayaller kurulmalı. Onların peşinden gidip gerçekleşmesi için çalışılmalı. Geliştirilmeli ve hep yenilenmeli bence. Hayatımız bize verildi. Kadere ve şansa inancım yüksek. Fakat harekete geçmeden de maalesef hiçbirşey bize sunulmuyor. Kaderiniz güzel, Şansınız açık, hayal gücünüz hep yanınız da olsun. Sevgiyle kalın Özgül YILMAZ ÇAYIRLI
 
Toplam blog
: 24
: 834
Kayıt tarihi
: 22.05.10
 
 

Bursa’ da doğdum. Uludağ Üniversitesi Radyoloji Bölümünden 1998 yılında mezun olduktan sonra özel..