Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '14

 
Kategori
Futurizm
 

Öz yönetim - öz denetim

Evet ana başlık bu "Öz Yönetim-Öz Denetim". Ama içerik biraz yoğun, sıkıştırılmış bir tablet, kapsül yani bir nevi. Benimki si paylaşma ihtiyacından. Bilgi paylaşımı derken geçen gün dedi ki üstad; "Huzuru kendinde bulduğunda da bitmiyor evlat bunu da paylaşmayı öğrenmelisin."

Huzurdan girmiş oldum ama tabi herkesin hayattan beklentileri farklı. Peki "GERÇEKTEN NE İSTİYORSUNUZ?" Takvimleriniz de kendiniz için bir randevu ayarlayın.

Geçtiğimiz hafta eğitim ve seminerlerine eşlik ettiğim eğitimciden öğrendiklerimden birikenlerden bahsedeceğim. En çok Öz Yönetim ve Öz Denetim bende yankı uyandırdı diyebilirim. Yazdıklarımda fütüristik bakış açımdan sürekli bahsediyorum ve yine altını çiziyorum ki ; bugün başlayabilirsiniz hayatınızı değiştirmeye. Az önce aldığım bir paylaşım üzerine de evet artık oturup yine bir şeyler karalamalıyım dedim. Ters giden bir şeyler var ise ; " Hayat size eziyet etmez, kendine eziyet eden insanın kendisidir." O zaman eğer içinde bulunduğumuz durumdan memnun değilsek, bir zahmet kendiniz için bunu değiştirin, yapılanmanızı gerçekleştirin. En son ne zaman durup içinizi dinlemiştiniz ?

Geçen hafta öğrendiğim en vurgulayıcı şey de şu oldu ; "Zannetme, farz etme sor." Tabi kulağa hoş geliyor ama peki ya uygulamak. Ne kadar yapabiliyoruz ki. Öz yönetimimizi kurmaya vaktimiz var mı acaba ve sonra bunu denetlemeye.

Çok ilginçtir ki bitmeyen bir merdiven gibi hayat ama ölüm tarihinizi bilmeden ilerliyorsunuz. Basamaklarınızın renkleri size özgüdür. Yani aslında hayatta şunun gibi ; elinizde bir renk paleti ve fırça ile "Büyük Resmi" oluşturmak. Öğrenilmiş çaresizlikler yada davranışları bir kenara bıraksak kendi resmimizi nasıl boyardık acaba :)

Değiştirmek istediğin, ertelediğin, ötelediğin neler var ? Yada bunları düşünüyor musun? Niyetlerini belirleyebiliyor ve bunu özüne duyurabiliyor musun ? Bunlar güçlü sorular ve acı ki sorduğunda bunu cevaplayamayan insanlar var. Hiç sormamış kendine ? Zaten ben çok soru sorarım ama doğru soru sormayı öğrendim bu süreçte .

Yaşamdaki disiplinimizin en büyük kaynağı kendimize duyduğumuz saygıdır. Kendiniz ile bir kontrat yapmalısınız, bu ulaşmak istediğiniz yerdeki yolun yarısına tekamül ediyor. Öz yönetimi oluşturmak sonrasında da bunu denetlemek.

Ve evet disiplinli olmak. Hedeflerine ulaşabilmek için yaşamını buna göre düzenlemek. Hayatımızın büyük bir bölümünü kaplayan iş hayatlarımızda ulaşmak istediğiniz noktayı belirledikten sonra gayret ve özen bu yolda içinizdeki disiplinle doğru orantılıdır. Everest'e tırmanmak gibi, kendi tırmanışınıza hazırlanmalısınız. Bütün bunları yıllardır tekrar tekrar hatırlarken içimde uygulamada ki eksikliklerimi tespit ettikten sonra bir adım daha attım ben. Kendi tırmanışım için bir çekiç daha attım :)

İçini dinlemek ve en çok iç bilgeliğinize güvenmek. Evet yolda karşılaştığınız her şey ve herkes bir şey öğretir, bir yere götürür, bir şeyden alı koyar yada siz ona bir şey öğretirsiniz. Doğru cevaplar içinizde. Yolculukta devam ederken "Öz Yönetim ve Öz Denetimi" bana yankılatan ve zannetmeden farz etmeden sormayı keşfetmemi sağlayan Cenk Özdemir'e ve bir seminerde bizi bütün zarafeti ile ağırlayan Atike Tekel'e sonsuz teşekkürlerimle..

( https://www.facebook.com/AnfaAntalyaNefesVeFarkindalikAtolyesi- http://www.coegitim.com/ )  

 
Toplam blog
: 7
: 526
Kayıt tarihi
: 06.11.13
 
 

Fotoğraf çekiyorum, yazıyorum, keşfediyorum, soruyorum, sorguluyorum, sorgulatıyorum. Fütürist ba..