Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '08

 
Kategori
Engelli Eğitimi
 

Özel eğitim nedir?

Ülkemizde onlarca ailenin çocuğu Özel Eğitim Okulları'na gitmektedir.

Size kısaca özel eğitimin tanımını çocuklarımızın başarısını etkileyen iki sorunu örnekle anlatmak istedim.

Özel eğitim nedir?

Özel eğitim gerektiren bireylerin, eğitim ve sosyal gereksinimlerini karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim programları ve yöntemleri ile bireyin özelliklerine göre sürdürülen eğitimdir.

-İki farklı özelliği olan çocuklara örnek vererek açıklayalım.

1. Hiperaktivite
a)dikkat eksikliği
b)aşırı hareketlilik
c)ataklık

-Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar

Bir çocuğun zekasının normal veya normalin üstünde olmasına rağmen dinlenme, düşünme, anlama, kendini ifade etme, okuma-yazma, matematik becerilerinden biri yada birkaçından yaşıtlarına ve zekasına oranla düşük başarı göstermesidir.

2. Özel Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri
a)Disleksi:Okuma güçlüğü
b)Disgrafi:Yazma-yazı ile olan sorunları
c)Diskalkül:Matematik sorunları

Ben size özel eğitimi kısaca tanıttım ve örnek verdim. Bazen yüzümüzü çevirip etrafımıza baktığımızda o kadar özel eğitime muhtaç insan var ki bazısı özel eğitim olduğunu bile bilmiyor bilinçlendirmek ve haber vermek bize düşüyor.
SEVGİLER.....

 
Toplam blog
: 13
: 658
Kayıt tarihi
: 27.08.07
 
 

Merhabalar. Adım Ayça. Meslek lısesı çocuk gelişimi mezunuyum. Ünıversiteyi dil eğitimi için yurt dı..