Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '10

 
Kategori
Eğitim
 

Özel eğitim

Özel eğitim
 

ÖZEL EĞİTİM Kavramlar:

Özür: Bedenin belli bir bölümünün yeterince işlevini görememesidir.

Engel: Özürlü bireyin toplumsal yaşamın gereklerini yerine getirmede karşılaştığı sınırlılıklardır.

Formal değerlendirme: Engel tanımlama,

İnformal Değerlendirme: İşlevde bulunma düzeylerini tespit etmektir.

Engelli Oluş Nedenleri: A-Doğum öncesinde oluşan nedenler;

*Genetik nedenler,
*Kromozal nedenler,
*Çevresel nedenler,
*Spiral bifida,

B-Doğum anında oluşan nedenler;

*Erken doğum,
*Oksijen yetmezliği.

C-Doğum sonrasında oluşan nedenler;

*Beden sağlığı ile ilişkili nedenler,
*Eğitsel nedenler,
*Duygusal nedenler,
*Toplumsal nedenler.

Engelli Grupların Yaygınlığı:

*Üstün zekâlı...% 22
*Davranış bozukluğu…% 22
*Öğrenme geriliği…% 18
*Konuşma zorluğu…% 13
*Zihinsel engelli…% 10
*Bedensel engelli…% 10
*İşitme engelli…% 4
*Görme engelli…% 1

ABD de Özel Eğitim:

*Uygun eğitim hizmetleri sunulur,
*Nesnel eğitsel değerlendirme yapılır,
*Bireyselleştirilmiş eğitim planı uygulanır,
*En az kısıtlayıcı eğitim ortamı oluşturulur,
*Eğitsel kararlar ve uygulamalar süreç içinde denetlenir.

İngiltere de Özel Eğitim:

1.Aşama: İnformal değerlendirme yapılır. Sınıf öğretmenin özel eğitim koordinatörüne danışması sağlanır.
2.Aşama: Bireyselleştirilmiş eğitim uygulanır.
3.Aşama: Destek hizmet personeli ile çalışılır.
4. Aşama: Yerel eğitim yönetimine gönderilir.
5. Aşama: Özel eğitim sağlanır.

Türkiye de Özel Eğitim:

*Özel eğitim gerektiren tüm bireyler; ilgi, istidat, yeterlilik ve yetenekleri doğrultusunda ve ölçüsünde özel eğitim hizmetlerinden yararlandırılır.
*Özel eğitime erken başlanılır.
*Özel eğitim hizmetleri, özel eğitimi gerektiren bireyleri sosyal ve fiziksel çevrelerinden mümkün olduğu kadar ayırmadan planlanır ve yürütülür.
*Özel eğitim gerektiren bireylerin, eğitsel performansları dikkate alınarak, amaç, muhteva ve öğretim süreçlerinde uyarlamalar yapılarak diğer bireylerle birlikte eğitilmelerine öncelik verilir.
*Özel eğitimi gerektiren bireylerin her tür ve kademelerindeki eğitimlerinin kesintisiz sürdürülebilmesi için her tür rehabilitasyonlarını sağlayacak kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapar.
*Özel eğitimi gerektiren bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim planı geliştirilmesi ve eğitim programlarının bireyselleştirerek uygulanması sağlanır.
*Ailelerin özel eğitim sürecinin her kademesine aktif katılımının sağlanır.
*Özel eğitim politikalarının geliştirilmesinde, özel eğitim gerektiren bireylerin örgütlerinin görüşlerine önem verilir.
*Özel eğitim hizmetleri, özel eğitim gerektiren bireylerin toplumla etkileşim ve karşılıklı uyum sağlama sürecini kapsayacak şekilde planlanır.
*Eğitim Süreçleri Bu aşamalardan geçer:
Yatılı özel eğitim okulu,
Gündüzlü özel eğitim sınıfı,
Normal okul bünyesinde özel eğitim sınıfı,
Normal okul bünyesinde normal özel sınıf (kaynaştırma)

Küçük Adımlar(0–6 yaş):

Kitap–1: Amaçları tespit etme. Programı kullanma yollarını öğrenme.
Kitap–2: Çocuğumuzun programı. Ailede planlama.
Kitap–3: İletişim becerileri. Dil öncesi eğitim.
Kitap–4: büyük kas becerileri.
Kitap–5: küçük kas becerileri.
Kitap–6: alıcı dil becerileri.
Kitap–7: kişisel ve toplumsal beceriler.
Kitap–8: gelişim becerileri envanteri konuları işlenir.

Zihinsel Engellilik. Zihinsel engellilik ya da geri zekâlılık 18 yaşından önce ortaya çıkar. Uyumsal becerilerle en az 10 beceriden 2 sini yapamamaktadır. Zekâ bölümü puanı 70 ın altındadır.70–115 normal olmaktadır. Doğum öncesi, esnası ve sonrasında oluşan çeşitli nedenlerle zihin, sosyal, olgunluk, psikodevimsel gelişim ve fonksiyonlarda sürekli yavaşlama, duraklama, gerileme sonucu olarak, yaşıtlarına göre ¼ ve daha yüksek oranda gerilik ve yetersizliğin nedeniyle normal eğitim programından yararlanamayanlara zihinsel engelli denir.

 
Toplam blog
: 154
: 861
Kayıt tarihi
: 25.01.10
 
 

Rize nin Çamlıhemşin ilçesinde doğdum. 1969 yılında ilkokul,1972 yılında ortaokul,1975 yılınd..