Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '09

 
Kategori
Eğitim
 

Özel liseler SBS 8 ile öğrenci alacak

Özel liseler SBS 8 ile öğrenci alacak
 

Türkiye Özel Okullar Birliği sayfasında bir haber yayımlandı (1):

“8.Sınıf SBS sonucuna göre öğrenci alacak özel okullarla ilgili başvurular

2009-2010 öğretim yılı için Özel Türk Okullarının hazırlık veya 9 uncu sınıflarına; öğrencilerin 6 Haziran 2009 tarihinde girecekleri 8 inci sınıf SBS sınavında elde ettikleri puana göre, okullar tarafından taban puan ilanı, ön kayıt ve kesin kayıt yolu ile öğrenci alınacaktır.”

Ülkemizdeki yabancı özel okullar kendi özel sınavlarını yapmışlardı. Milli Eğitim Bakanlığı Türk özel okulların lise bölümlerine SBS ile öğrenci alınmasını istemiş. Türkiye Özel Okullar Birliği, Milli Eğitim Bakanı’ndan yalnızca 8. Sınıf SBS ile alınmasını istemiş ve bakan da kabul etmiş. Buna göre özel okullara gidecek öğrenciler için yalnızca SBS 8 geçerli olacak.

Demek ki ülkemizdeki özel okullar ve Milli Eğitim Bakanı yalnızca 8. sınıfta yapılan SBS’nin yeterli olduğu konusunda anlaşmışlar.

Ya devlet okulları…

Devlet okullarına girmek için 3 SBS’nin ortaklaşa hesaplandığı bir puan, özel okullara yalnızca 1 SBS…

Bu eşitsizliktir, ayrımcılıktır ve öğrencilere haksızlıktır.

Milli Eğitim Bakanı, özel liselere böyle bir ayrıcalık verebiliyorsa, devlet liseleri için de aynı uygulamayı geçerli kılmalıdır. Yani 6. ve 7. sınıflardaki SBS kaldırılmalı ve daha önce yapılan sınavlar da geçersiz sayılmalıdır.

(1) 8.Sınıf SBS sonucuna göre öğrenci alacak özel okullarla ilgili başvurular: http://www.ozelokullardernegi.org.tr/webtr/HaberGoster.aspx?abc=211

Ankara, 6 Haziran 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..